sts

Alla inlägg under augusti 2015

Av Elise - 31 augusti 2015 14:28

Igår gjorde vi samma sak som alla andra dagar.. Legat vid poolen haha.. Men igår sov ja inget iaf ;)

Men änsålänge är klockan snart 1, så vi ska gå upp till nåt ställe i närheten å äta :)
(Vi åt gyros)

Och ja alltså vi har ju inte gjort något mer än de igår.. Jo imorse tog vi en strandpromenad på 1 mil :) rätt chill ;) sen simmade ja ungefär 750m i poolen :p

Å juste, restaurangen vi åt på igår va prima! Vi åt här för 5 år sen också :) ja tog bläckfisk, och ja vart verkligen proppmätt! De va supergott!

Och nu är klockan halv 4.. Ååh vi har inte gjort nånting å halva resan har redan gått.. Om vi inte gör nånting imorgon kommer ja fan göra de själv!

[Bild]

[Bild]

[Bild]

[Bild]

[Bild]

[Bild]

[Bild]

[Bild]

[Bild]

[Bild]

Av Elise - 30 augusti 2015 10:51

Igår va en ganska chill-tråkig dag.. Vi hängde bara vid havet/poolen, men ja vill inte va i soolen i längre än 1h de första 3 dagarna här, så sen sov ja bara i skuggan hela dan.. De lät väl kul..? Inte speciellt.. Vill ju ta ut Max av denna resa :(

Men sen på kvällen åt vi på en jättefin restaurang! Synd att ja inte tog nå kort! Men ja beställde iaf kyckling med champinjonsås! Och fick potatis å ris till :) de va supergott! Mycket bättre än när vi åt iförrgår!:)
Sen gick vi å spelade lite biljard på en pub! I 1h haha.. Och lite lufthockey :) och ja drack en apelsinjuice ;) de e ju ingen åldersgräns på alkohol här..:p


Men Aa just nu ligger vi vid poolen igen, och kanske ska beställa in nån glass!:) eör äta ja vet inte riktigt.. Vi funderar också på vad vi ska göra idag, vi funderar på att åka bil till nån strand.. Men vi fårse :)

Och jo åt pizza till lunch igår, förvånad att ja faktiskt orkade hela haha!



Frukosten idag:




Fast förresten dom hörde fel på vår beställning igår också?? Ja beställde en vegansk pizza, som jag orkade på i menyn, men ja fixk en vegetarisk? Alltså med ost å så.. Och de fanns inte ens på menyn, så man undrar ju lote..? Vet han inte ens sj vaf som finns och inte finns på menyn? Samtidigt som ja Pekade på pizza - vegan?

Av Elise - 28 augusti 2015 20:01

FRAMMMEEEE!! Ååh så skönt..!

Vi lyfte då klockan 7.05, och kom fram 10.45 (11.45 grekisk tid), sen fick vi vänta på bussen å de vart lite smått strul hit å dit, så vi kom fram till hotellet vid 2/halv 3..! Sen packade vi bara upp å gick till poolen :) så vi var vid poolen runt halv 4 ca.. Väldigt bra start faktist, för ja ska verkligen inte bränna mig de första ja gör! Och ja tror de va precis lagom :) ska försöka att inte sola förens efter 14 den veckan vi är här.. Men ja hade solskydd 50 i ansiktet och 30 på kroppen idag..

Men när vi hade solat/badat ett tag gick vi tillbaka till rummen och gjorde iordning oss.. Jag började att duscha, ocj slängde bara på lite mascara å concealer lite snabbt, men mamma tog längst tid på sig.. Så ja är intr säker riktigt när vi åt, men de va väl kanske runt 7-tiden..?

Men till middag åt ja kyckling med curry!:) men de vart nå fel, för först kom dom med något annat, ocj hade väl antagligen hört fel.. Så de va väl lite surt för dom..! Och så skulle de va potatis till Också, men ser ni någon potatis på tallriken..? Samma för mamma, men hon beställde något annat, hon skulle fått 2 olika såser också men hon fixk bara en..

Men till skillnad från sist vi va här så tycker ja hotellet har toppat ganska mycket!:) känns mycket mer modernt å fräscht nu! Skönt de! :)

Men ja handlade lite på Arlanda också ;) men bara lite.. Ett nagellack, och ett litet kit på VS..:) sist (februari 2014) så köpte ja också ett sånthär litet mini-set, men då var de i en VS necessär.. Som ni sett stt ja använder ;) men denna gången va de tydligen i en kartong..:p men de är då en body splash, en lotion, och en duschgel! Perfa!:) förra gången tog ja Love Spell, och nu coconut passion ;)

Men de är väl alltså de som hänt hittills.. Vi har precis vart på en liten mini-affär som ligger mittemot hotellet, väldigt smidigt må ja säga, och handlat lite frukost till imorn :) ja hittade havregryn! Inte glutenfria, men äsch :) de stod 100% whole Grain oats! Så inte glutenfria, men tar hellre de än nån yoghurt ja inte ens dattar var de är så ja kanske äter något annat haha..!

Så de var då dag 1!:) vi ses imorn!

Jo btw, så glad att de finns internet!!:D lite halv-segt, men de får man ta ;)

Åt en Questbar previs innan mackan vid poolen också ;) Så fick man bröd på flyget också, men man fick efter ja tog kort!

Av Elise - 28 augusti 2015 17:00

Dehär blir förmodligen de sista inlägget på en vecka, för ja e ganska säker på att ja inte kommer ha internet i Grekland, för de hade ja inte sist.. Ja va ju dock 10 då, å tänkte inte på internet, men ja tror åndå inte de fanns.. För de e ju samma hotell vi ska bo på :) men vi fårse! Men de e stor chans att de inte finns..
Så isf blir detta sista inlägget på en vecka.. Och just nu är ja redan framme i Grekland, och har vart här ett par h :) vi kom fram klockan 12 lokal tid, så alltså klockan 11 svensk tid! Så har vart här i 6h alltså :) undrar vad vi har hunnit gjort..;) men de får ni veta när ja kommer hem!

Jag ska nog göra sågär att på anteckningarna i mobilen skriver jag som ett inlägg varje dag, så ja inte glömmer vad ja ska skriva, elr inte orkar skriva för stt de blir så mkt att skriva då om ja ska skriva för en hel vecka, så ja skriver en anteckning varje dag, så gör ja ett inlägg av de varje dag när ja kommer hem igen!:) så de blir nog förhoppningsvis bra!

Men detta är de ja ska ha med i handbagaget tänkte jag :) ja kanske tar me nåt mer i sista minut, men de tror ka inte.. Har inte packat ned något mer än iaf :)

Jag ska ha min adidasväska som handbagage, ja tänkte ha en annan först, men ja känner att denna blir enklare att bära :)

Jag har med 2 plånböcker, eftersom jag har svenska och euro i en :) sen har ja med en bok jag inte hunnit läsa än, för ja köpte den för ett tag sen, men ja är inte så säker på att ka kmr läsa.. Men ja tar med den ifall att ja blir trött på mobilen efter en vecka, elr om den dör elr nåt!:)

Så ja tycker de också är viktigt att ha en bärbar laddare i handbagaget också, ifall batteriet dör liksom ;)
Sen får man ju inte ha stora flaskor, inte mer än 100ml (1dl) så vattenflaskor är ju bara att glömma, men ja har en handsprit, som är 50ml!:)

Och så har ja känsliga grejer i handbagaget, som ja inte vill ha i resväskan, tex solglasögon, laddare, iPad, smycken, :) Och mitt vattentäta mobilskal!

Sen har ja med en Questbar också, som ja kan äta på Arlanda/på flyget!:)

Av Elise - 28 augusti 2015 13:00

Eftersom jag är utomlands så tänkte jag att ja lägger upp lite frågor som ni kan läsa! Eftersom att ja inte är hemma, och kan göra vanliga inlägg :)

Träning

Favoritmuskel: biceps!:)

 

Favoritövning: tricep pushdowns/benpress

 

Mål med träningen: bygga muskler/styrka, bli bättre

 

Favorit postworkout: kyckling med ris/potatis, eller grillat kött med potatis och grönsaker!

 

Då tränar jag helst: efter frukost

 

Favorit konditionsträning: boxning

 

Mitt bästa kosttips: ät så lite processad mat som möjligt. Håll dig helst borta helt från halvfabrikat, som tex färdigförpackade frysmatlådor. Och ät så lite socker som möjligt, cancer lever på socker. Men fruktsocker är inte farligt. Samt ren mjölk, de försvagar benen, inte stärker som de allra flesta tror.

 

Hälsa för mig: träna regelbundet, all sorts träning räknas, äta näringsrik mat, och hitta en balans i kosten och träningen, samt må bra i sig själv.

 

Min träningsbakgrund: jag har ridit i ca 5 år, men nyligen slutat, och spelade handboll ett tag, men har ingen aning hur länge, och har nu Hållit på med boxning i 3 1/2 år.

 

Glöm inte att... Det gör ingenting om du missar ett pass eller två. Bestraffa inte dig själv för det. Du tränar för att må bra, inte för att du måste och för att du är en dålig person om du missar några pass.




Smink

När började jag sminka mig: när jag började 7an

 

Vad använder du för smink/hudvårdsprodukter och från vilka märken: jag använder återfuktande serum (Exuviance), dagkräm (Nannic), mattande kräm (Exuviance), ögonkräm (Exuviance), primer, men använder bara under ögonen (lumene), concealer (maybelline), concealer (Exuviance), puder (Yves Rocher), rouge (Elingsbo Kosmetik & Utbildning AB), mascara (MaxFactor). Min mamma säljer produkter från Exuviance, de e därför ja har så många produkter därifrån, men de produkterna är också väldigt bra.

 

Favorit hudvårdsmärke: Exuviance

 

Favorit läppstift: Maybelline - Sweet Pink nr. 132 / Yves Rocher - Rubis nr. 305



Resor

Drömresemål: Santorini, Ibiza, Los Angeles, Thailand, Australien

 

Hur många gånger har du varit utomlands: jag har faktist ingen aning, men ca 10-13 ggr? Kryssningar uträknade

 

Vart har du varit utomlands: Finland, USA (Florida), Grekland (Kreta), Kanarieöarna (Gran Canaria, Teneriffe, båda flera ggr), och ja tror nästan de va de. Har som sagt varit på Kanarieöarna flera ggr.

 

Har du någon resa inplanerad: ja, är på den just nu haha, är på Kreta i Grekland igen :)

 

När åker du helst utomlands: På vintern elr senhösten, känner ingen mening med att åka utomlands på sommaren, jag tycker dock att vi åkte utomlands lite tidigt iår

 

Vilken plats av de du besökt gillade du mest: av aktiviteterna var de Florida, men där var vädret sämst, de va liksom kallt och mulet hela 2 veckorna vi var där, men de 2 sista dagarna vart de sol å varmt.. Men på värmen gillade jag nog Kreta mest :) där badade vi minst en gång om dagen, och så blir de säkert nu också!:)

 

Föredrar du varma semestrar eller kalla (skidor m.m): varma! Heelt klart, hatar kyla haha!

 

Om du skulle säga en sak gällande utomlandsresor, vad skulle de va: ta en tillräckligt stor väska! Väldigt många har en medelstor väska, och får trycka i grejerna bara påvägen dit, men ta en Stor väska! De kanske verkar bökigare, men de är värt att slippa kämpa och nästan ha sönder dragkedjan påvägen hem.. Även om man inte handlar mycket verkar väskan oftast mindre påvägen hem, jag gissar på att man packar slarvigare påvägen hem.. Och då verkar väskan mindre, för man vet ju att allt får plats, men man tänker kanske inte på att packa exakt likadant som när man åkte :P


Om min sport

Vad går jag i för sport: boxning

 

Hur länge har jag gått i sporten: 3 1/2 år

 

Hur gammal var jag när jag började på sporten: skulle fylla 12

 

Tävlar jag inom sporten: ja, jag har tävlat i diplom, i både B- och A-grupp, kom också 2:a i SM förra året, och vann Golden Girl Championship i januari i år, vilket är Europas största tävling. Och jag skulle göra min första amatör-match precis innan de blev sommarlov, men de fanns ingen i min viktklass. (Grupperna som finns är Nybörjare, Diplom, Amatör, och Proffs, och i varje grupp finns A-, B-, C- och ja tror D-grupper också, men i proffsklasserna är de ju då lättvikt, tungvikt, osv.) jag har precis börjat i Amatör då, men har inte hunnit gå någon match än. I nybörjare och diplom får man inte slå hur hårt som helst, elr knocka, men i amatör och proffs får man då det.

 

Vad siktar jag mot inom sporten: att bli så bra som möjligt, kanske tom att vara med i OS i 51 kg-klassen, klasserna är 51, 69, och 75 på damsidan.

 

Hur ofta utövar jag sporten: 3 dagar i veckan, men någon gång ibland blir de ett extra teknikpass på lördagar eller söndagar, sen får vi träna själva utöver de 3 träningar vi har i veckan.

 

Hur många är man i ett lag: man går match 1 mot 1

 

Hur länge tror jag att jag kommer hålla på med sporten: helst så länge som möjligt





Men de var då lite frågor om mig! Så nu borde jag vara framme i Grekland om allt har gått som de ska :) vi hörs sen!
Ha de bra!

Av Elise - 28 augusti 2015 10:00

Detta är de ja har med mig till Grekland gällandes hudvård!:)

Jag orkade inte plocka fram allt i den stora necessären, men där i har ja 2 små torrschampon, 1 liten hårsprej, 2 deo (båda e nästan slut), hårsnoddar och spännen, en mini-plattång, nagelfil, läppsyl, avsminkningsservetter, sminkborttagningstvål, återfuktande serum, solkräm, sen i en påse bredvid har ja body lotion, schampo + balsam, och duschtvål!:)

Och parfymerna jag tar med är också de minsta jag har, och de är en från Victoria's secret, ocj en från H&M :) den från vs är väldigt söt, så ja ville ja nån som inte är lika söt :) den feån hm luktar nästan lite melon.. Men inte lika söt som den från vs!:)

Och som smink har ja då de på bild.. I den svarta neccessären har ja då mina kvällsgrejer, så tandborste, nattkräm, finngel, och deo! Visste inte vart ka skulle lägga deon å den fick plats där i så där fick den ligga haha!

Och i sminkväskan har ja då smink..:) har 2 läppstift, ett ljusrosa och ett rött! Och vart de kommer ifrån får ni se i mitt frågeinlägg som kommer ut klockan 1 ;)

Men de va inte så mycket mer med det! Packade förresten med ett par jeansshorts i sista sekund också :) åååh guuud, hoppas inte jag glömt något nu! Då blir ja så besviken haha..

Av Elise - 28 augusti 2015 07:00

God morgon på er! Just nu borde jag sitta på flyget, för de går nämligen just nu :) och ja tänkte visa vad jag har packat med mig för kläder till Grekland som jag är påväg mot! Senare kommer också ett inlägg om vad ja har för smink/hudvård m.m :)
Jag visar också vilka väskor och accessoarer ja kommer ta med här! Dom väskorna på bilden är dom jag har i resväskan, sen ska ja ha nån annan som handbagage :) men den får ni faktist se sen också i ett annat inlägg!

Men utöver de ja visar här har ja med mig 2 Cardigans, båda från Gina Tricot, en ljusrosa och en grå :)
Och sen har ja självklart med mig underkläder också, men de hoppas jag att ni förstod :)

Men då tycker jag att vi sätter igång!


Detta tänkte jag då ha med mig som träningskläder :) jag vet inte hur mycket jag kommer att träna, men detta är de ja har med mig :) sen kan ja använda de neongula linnet som träningslinne också som kommer lite senare!

Linne - Gina Tricot
sport-bhar - H&M
shorts - Lindex
3/4 tights - Soc (stadium)

Klänning med asdålig kvalité - Gina Tricot


Fransgrej - Tally Weijl (Grekland)


Linne - Bikbok
Kjol - Gina Tricot
shorts - H&M


Linne - H&M
Kjol - Sheinside


Kjol - H&M
Vitt linne - Gina Tricot
Rosa linne - Tally Weijl (Grekland)


Vitt linne (som ja ska ha som swimsuit cover-up) - H&M

USA-linne - Only


Svart linne - H&M (Ska ha med en rosa likadan också)
Vitt linne - H&M
Blått linne - Hollister

Mörkgrått linne - H&M
Ljusgrå t-shirt - Monki
Orange linne - Only
Vitt linne - Vero Moda

Byxor - New Yorker
Vitt linne - H&M
Grått linne - Bikbok


Färgglada bikiniöverdelen - Rut & Circle
Blå-vit randiga överdelen - Stadium
Lila överdelen - Cubus
Triangl överdelen med nät - Brakinis
Blå underdel - H&M
Orange underdel - Gina tricot

Sandaler - Skohuset
Dom andra e så gamla så ja inte ens kommer ihåg

Sen ska ja ha med mina rosa Nike-skor och converse, men använder mina nikeskor så kan inte packa ned dom än



Och nu tänkte jag visa några klädmatchningar som ja tyckte blev bra och som jag kommer att använda :) men ja visste inte riktigt hur ja skulle använda fransgrejen..

(Bralette - Cubus, kommer ha en till likadan fast ljusblå också)


Så de är de ja har med mig i klädväg :) de borde väl räcka i en vecka.. Kommer säkert bo i de ljusrosa shortsen haha.. Men ska försöka ha på mig annat också ;)
Den svarta kjolen hittade jag i min garderob från i julas, å ja tänkte att den skulle va nice å ha när vi ska äta middag på kvällarna!

Och sen packade jag också med ett par svarta jeans.. Utifall att liksom, inte så roligt om ja ångrar mig när ja kommer fram, när dom inte tar mkt plats i väskan.. Men förhoppningsvis får ja inte användning för dom :)

Men ja hoppas att de va intressant att se min packning till Grekland!:) och fler tidsinställda inlägg kommer ;)

Men vi var faktist i Grekland för 5 år sen också :) på exakt samma ställe också, haha, samma hotell å allting ;) men dom har ingen frukost buffé, så de va ju lote sådär.. Man får köpa egen frukost och göra på hotellrummet.. Men de blir nice ändå :) ska bli intressant att se om de är någon skillnad sen sist vi va där! Vi har ett annat rum nu, men ja kommer ihåg att sist vi va där hade vi nog hotellets sämsta rum.. Vi va längst ned närmast gatan, så de va ju de rummet som man tog först om man tänkte göra inbrott, så kommer jag ihåg att de va jätte krångligt att låsa balkongen (de va liksom ingången), och så satt våran safety-Box löst i garderoben, så de va ju bara att plocka med sig den om man ville de, och de kröp myror i jela rummet, sen var ju toaletten ocj duschen ett skämt.. Samt badrumsskåpet! Skåpet lutade, så ställde man nåt där ramlade de ut igen, och toalettsitsen var lös, och stången i duschen va också sne/lös! Så de va de sämsta hotellrummet jag varit med om.. Men förhoppningsvis blir de bättre denna gång!!

Av Elise - 28 augusti 2015 02:46

Nu äre morgon haha! Men vi planerar att åka "senast" klockan 3, men vi fårse hure blir med de alltså.. Kanske, kanske inte haha..

Men igårkväll påvägen till Sthlm så åt ja en kycklingsallad i bilen, så ja va ganska mätt, sen när vi kom fram skulle vi tydligen äta middag också.. Halv 11 på kvällen.. Ja va inte hungrig kan jag lova haha! Revbenspjäll å kyckling.. Ocj revbenspjällen va supersalta haha..

Men på Arlanda hade ja tänkt att dricka min froosh smoothie som är 750 ml, och om de inte skulle räcka får ja köpa nånting på plats också! Men ja borde bli ganska mätt.. Nu när ja tänker på de hoppas jah att ja ens orkar jela haha.. Nästan 1L smoothie! Blir nog ganska mättande!

Men min brorsa är den enda som fortfarande ligger å sover just nu, haha, så ja undrar vem de blir som väcker honom.. Hoppas inte de e han som ska köra in? Men ja tror inte de:.

Men Aa, nu hörs vi intr på 1v förutom inläggen jag tidsinställt för senare idag..! Ha de bra sålänge! Kan kanske va en idé att kolla imorn om ja gjort något inlägg, om ja verkligen skulle ja turen på min sida ocy ja internet där nere!

Ovido - Quiz & Flashcards