sts

Alla inlägg under augusti 2015

Av Elise - 5 augusti 2015 20:31

Här har vi min postworkout :) 2 skivor limpa (för mamma skar dom dom här gången, så hon gjorde dom tunnare..) och en proteinsmoothie, gjord på 1 stor fryst banan, 2 tsk Acaipulver, sen typ 0.75 portion proteinpulver.. För sen vare slut.. Hoppas ja får nytt när vi ska ha kalaseeeet.. Uuhh.. Annars kommer ka köpa nytt typ dan efter för pengarna ja hoppas ja får ahah.. So That's that

Och jo förresten Isabell va så gullig å mötte mig efter träningen å gav mig denna söta sten <3 de enda ja fått ifag haha ;3 so Cute!

Och när ja ätit detta ska ja antingen vänts 1h elr 2, sen fixa nå mer å äta :) ja orkade inte tänka ut när ja va i köket va ja mer skulle äta, så ja slängde ihop de ja kom på just då och stack upp haha.. Så nåt mer blir de!:)

Av Elise - 5 augusti 2015 16:34

Här har vi min preworkout!:D dock 1/2h försent så måste skynda mig å äta lite hehe.. Men skyller på att ja bakade limpan, och slängde in den i ugnen när ja skulle börja äta egentligen hehe :p
Men idag blir preworkouten 2 mixade bananer toppat med dom sista färska hallonen (resten är i frysen) och 1/2 dl müsli! Tänkte ta 1 dl men de vart så mkt.. + så var de vara lite smul kvar i förpackningen så hällde tbx den andra halvan ;)
Och sen ett gf Wasaknäcke, och ett gf rosmarin-knäcke från Semper! Båda toppade med smör och gurka :) men ser ni hur stor gurkan är elr!? Bröden ser ju jättesmå ut haha! Men nu när bröden är bredvid varandra ser ja ju hur rosmarinknäcket är lite större..;)
Och sen något nytt! 1 banan med ca 1 msk rawtellan!:D fatta hur hype haha.. Dock så fick man inte så mkt för pengarna :/ ja försökte blanda ihop fettet som låg uppepå själva "tellan", men de gick inte, så fick hälla bort de.. Burken fick ja mamma att köpa som födelsedagspresent yill mig när vi va i Kivik, för 160 spänn haha.. Men den är iaf oprocessad och vegansk..;) Men ja vart positivt överraskad öber smaken!:D trodde den bara skulle smaka typ hasselnötter, men daamn, den va god! Kanske lite mkt kokossmak, men de gör inget!:) tror tom den va godast sj, utan banan..;) men ska äta den båda sj och med banan!

Så detta ska ja äta nu, och snart gå ner å ta ur brödet ur ugnen, sen om ca 40-45 min ska ja gö iordning mig dör träningen :)

Av Elise - 5 augusti 2015 13:08

Här har vi min lunch.. En torskfilé med gurka å chilisås, oh en havre-banan-chokladkak-bit.. Hade varit mer nice och de va potatis å äggsås till torsken haha.. Men jag vet intr hur man gör äggsås, + så har vi inte ens några ägg, och ja kom på när ja nästan va klar att ja kunde kokat potatis till.. Så ja tänkte att äsch, ja tar lite kaka istället ;) och denna gången en hel bit! När ja bara provade den tog ja ju 1/2 bit ;p Mummms!
Men Aa nästa gång ja äter äre preworkout som gäller.. Gjorde mat till mamma också, hon fixk qournfärs med tomat, gurka, å paprika.. Haha.. Alltså vi har helt slut med mat i både kylen å frysen.!

Men ja har hunnit bada idag iaf:p alltså i badkar haha ;) ja hade i "en näve" grovt havssalt blandat med 1/2 dl olivolja också!:) ja vart väldigt lugn faktist :p saltet och oljan ska ju va bra för huden ;) har nog kvar litr oljerester i huden.. Och i badkaret.. UH, de måste ka ju ta reda på sen.. Elr ja försökte gö de när ja va klar, spolade rent lite haha.. Men kanske måste gnugga också :/
Sen har mamma tydligen kastat tvätt på sängen som ja ska ta reda på..

Av Elise - 5 augusti 2015 09:31

Här har vi min frulle!:) 2 frysta mixade bananer, med 1/2 dl mandelmjölk och 0.25 dl vatten, sen toppat med 1/2 dl müsli och 1.5 dl färska hallon!:D mums! En lätt å enkel lunch ;)
Och idag är ju vädret "på topp" haha.. Helt grått å så regnar de utr..:p dock sånthär "mysigt" regn ;)

Och alltså ja tror de e dags å ändra min ben-rutin., har världens fjuttigaste träningsvärk ifag :/ förra passet, som ka tyckte va så dåligt, kunde ka knappt gå eftet, och de passet fick ja en riktig träningsvärk efter, men passet igår kunde ja gå helt vanligt efter, och idag har ja en sån liten träningsvärk så den inte ens märks.. Men tog ju inte ut mig ordentligt igår.. Fast ja tyckte ja ökade så i vikt? Kanske va så att ja kände mig så stark så ja behövt köra mkt hårdare, haha..? Aja, ska väl försöka tänka ut nått nytt till nästa pass :)

Men blir inget gym idag, jag har fortfarande träningsvärk från i måndags haha! De e ett litet tecken på att ja är speciellt van haha.. Ryggen å axlarna e värst..:p

Av Elise - 4 augusti 2015 21:15

Här har vi ett hell of a kvällssnack! 1/2 banan (hittade visst i kylen hehe) med 1 msk jordnötssmör, en del tigermelon, (den har inte speciellt mlt smak, men är väldigt söt!) mangoglass gjord på bara fryst mango, och en "smoothie" gjord på 1 färsk banan, 1 öpple, och 1/2 tsk chlorella!:) har en liten känsla av att ja kommer va ganska mätt efter detta haha.. Men sånt får man stå ut med när man tränar ;)

Och hörni, ja kom precis på att ja fyller år imorn!:D de blir väl trevligt!
Juste, kom precis på att ja MÅSTE duscha ikcäll.. Ja känner mig så äcklig haha.. Inte torrschampo tredje dan på raken nu!

Av Elise - 4 augusti 2015 17:40

Här är middan!:D protein å kolhydrater!;) inga grönsaker dock, orkade inte fixa de haha! Har plockat hallon och röda vinbär i lite över 1 1/2h.. Ganska slut Phahah, speciellt i solen.. Men som tur va var hallonen i skugga ;)

Men middan blir 2 kycklinglår (ska ta bort skinnet) och makaroner, med massa ketchup! Ska testa kyckling å ketchup haha..:)

Förhoppningsvis är inte makaronerna gamla nu, men de e ju iaf inte kött så de e väl ingen större fara..
Men ska iaf äta ich kolla på yt, och måste sätta på fläkten för de e skitvarmt i mitt rum haha!

Plockade hallonen på bild och 1.5L röda vinbär ;)

Av Elise - 4 augusti 2015 14:34

Ååh! Vilket härligt pass! Ja kände mig stark och kände att min form va hur bra som helst!:D ja ville inte "böja mig framåt" på en enda rep på knäböjen! Nästan, haha, 2 reps ville ja de, men utöver de var de super! Fick bra kontakt, formen var prima, och ja kände mig stark på knäböjen! Riktigt skönt!
Men mini-supersetet på jumping lunges och jumping squats, Ink benpressen, kändes inte lika bra som i vanliga fall.. Men de gör inget! Benpressen var ändå helt ok!:) lände mig faktist ganska stark, men va ändå lote trött och halvt ofokuserad, så fick inte lika bra kontakt som ja brukar få.. Men satte ändå en högre vikt!:D så nöjd är ja minsann!
Och knäböjen, jag har bara böjt 40 kg en gång, och de va för flera flera månader sen, ja tror tom de va i slutet på förra året.. Och då körde ja ett set på 5 reps tror ja, nu körde ja 2 set på 3 reps :D ja gick inte ner lika djupt som ja gör i vanliga fall, men de e väl förståeligt ;) ja tänkte kö en singel elr en 2-repare på 42 1/2, men ja tänkte att nä nu måste ja lugna mig lite haha! Men nästa pass ja känner denna styrka så trycker jag nog 42 1/2! Och så satte ja 59 kg på benpressen :D dock 10 reps där haha ;) alltså ja kan inte ta en vikt på benpressen å köra 4-5 reps, för om ja har så tungt så orkar ja inte ens trycka ut den första repen.. De e liksom den som tar emot.. Om den hade vart som resten av repsen hade ja säkert kunnat tagit 66kg elr vad nästa nu blir.. Men nä.. Men ändå nöjd! Haha!:D
Och jo, Apple klockan funkade prima! Brända dubbelt så mkt än vad ja trodde ja brukade gö!! Haha! Fast se kanske kan ha att göra med att ja ökade vikten 10 kg från sist ja körde knäböj?;) oj va drastiskt de låter.. Men ja kände mig ju svag förra passet :p undrar om ja kände mig stark idag pga träningen igår.. De kanske gav mig en kick :) så kanske beödet ja åt t frukost var en riktig kickstartare?;) nä men tror de va för träningen igår.. Vart liksom taggad :) sen åt ja en del igår på de också ;) och idag hae ja riktigt mkt å äta då ja brände dubbelt upp än vad ja trodde! Dast klockan tog slut på batteri (de va bara 30% när ja åkte till gymmet) så den dog när ja va ca halvvägs genom benpressen :p
Men dehär blir ett väldigt långt inlägg haha! Kommentera om du läste alltihop ;)

Och postworkouten blev proteinsmoothiebowl - 2 frysta bananer, 1 dl mandelmjölk, 2 skopor chokladprotein, 2 tsk Acaipulver, och toppat med 1/2 dl müsli och fryst mango!:) så de äter ja just nu! Haha, de va 5h sen ja åt frukost.. Intr konstigt att ja va hungrig å lite yr när vi kom hem!

Men passet ser ni iaf nedan :)

Front/back squats
Mellan set: sumo squats med hantlar 6-7 reps 18 kg, på vikterna 25kg, 27 1/2kg, 30kg
1 set front squat på vikterna 20kg, 25kg, 30kg

20 kg: 8x2
25 kg: 6-8x2
27 1/2 kg: 6-7x2
30 kg: 5-7x2
35 kg: 5-6x2
37 1/2 kg: 4-5x2
40 kg: 3x2

8x3 Marklyft 25kg
8x3 Narrow Squat till sumo squat, 22 1/2kg

20 Jumping lunges
10 jumping squats
x3

Benpress: 10-15 reps: 3 uppvärmningsset: 25kg, 32 kg, 39kg - 4 jobb-set: 45kg, 52 kg(2ggr), 59kg



Btw, ja har lite träningsvärk i mage, rygg, å biceps från träningen igår ;p

Av Elise - 4 augusti 2015 10:05

God morgon! Åt frukost för 1/2h sen, men höll på å fippla lite med min förskotts-födelsedagspresent ;) de va denna vi köpte i Sthlm när ja sa de!:D ja fyller egentligen år imorn, men jag å mamma ska t gymmet snart, så ja tänkte att ja öppnar den en dag i förskott ;) supertagg! Ska bli inteessant att använda denna!:D

Och ja som ni då läste så ska jag å mamma t gymmet :) både idag och förmodligen imorn å! Men imorn är de träning på kvällen också, så vi fårse hur de går haha.. Men frukosten blir Basic gröt, 1 dl havregryn med 2 dl vatten, toppat med en skivad banan och kanel :) hade faktist 2 olika sorters havregryn, för skulle gö slut på den ena ^^ sen åt ja en brödskiva med smör till också!:) den hade legat i frysen, så var tvungen att värma den i mikron, så den vart extra god när den va varm ;)

Ovido - Quiz & Flashcards