sts

Alla inlägg under november 2015

Av Elise - 30 november 2015 16:00

Preworkout! 3 tjocka riskakor med banan å agavesirap, och en med jordnötssmör, sen en mandarin!:)
Och denna vecka förväntar jag mig teknik hela veckan.. Eftersom de e SM i helgen :) men blire nåt hårdare pass borde ju de bli idag..

Jaha. Bara vart i skolan idag, hände inge speciellt.. Bara nationella matte.. Men utöver de har de bara vart helt normalt :)
Och när ja kom hem från skolan drack jag en kopp te och åt 2 av pralinerna ja köpte i helgen!:)
Och igår såg ni ju vad ja åt till kvällssnack.. "Hummusen" med morötter ;)

Alltså dehär blir ju typ de torraste inlägget nånsin.. Men har liksom ingenting å säga.. Blir förmodligen gym kmorn :) hoppas! Då ska ja kö ett schema ja körde för nån månad sen :p inte vart på gymmet på flera veckor nu.. Minst 3/4 iaf..

Av Elise - 29 november 2015 20:39

Söndagen över.. Bakat pepparkakor idag iaf ;) min brorsa fixk sätta ihop pepparkakshuset så "dekorerade" jag de.. Haha! Ser ut som en älva har spytt på huset elr nåt HAHAH! Men kristyren va lite lös så de gick inte så bra å sätta fast nonstop.. Så de fick bli älvspya!:) hahah..
Men alltså just nu mår ja lite halvt illa å är inte alls hungrig, var inte ens de när vi åt mat, för ja har blivit så mätt å illamående av alla pepparkakor å all pepparkaksdeg som ja ätit idag.. Å middan blev ju inte previs den bästa heller, blodpudding å hemmagjorda potatisbullar med lingonsylt.. Ja mådde lite illa efter den middan haha!

Men nu har ja iaf duschat, ocy gjort iordning lite hemmagjord hummus-ish med morötter å skinka!:) blandade en burk kikärtor med 1 tsk olivolja, typ 1/2 dl vatten, oregano, å salt :) ja gillar inte kikärtor nå speciellt egentligen, men detta är väl helt okej..:)

Men fotvård skulle ja tydligen få på tisdag, och nagellack hade ja helt glömt bort att rensa haha.. Men ja har iaf målat naglarna ;)

Nä nu ska ja äta min hummus med morötterna å kolla på yt resten av kvällen!:) vi ses imorn!

Av Elise - 29 november 2015 11:05

Första advent idag då!:D ska ni gö nå speviellt? Själv ska ja rensa nagellack, bygga pepparkakshus, och baka pepparkakor!:) sen kanske äntligen få fotvård också!

Men fitnessmässan, acadermia, och allt för hälsan blev bara fjasko igår.. Jag var teött å irriterad å ja hade ingen lust att köpa nånting.. Så de ja kom hem med var chojlad och nagellack..! På 6h liksom.. Och ja vet att ja hade köpt typ minst 4 grejer från fitnessfesrivalen om ja hade vart shoppingsugen.. Men de va typ de sista ja va igår!

Men ja, jag gick upp 4 på morgonen igår och gick å la mig halv 12.. Va uppe i ungefär 20h alltså.. Borde varit tröttare än jag va när ja la mig haha! Fast sömnen behövde ja tydligen för sov i ungefär 10h..

Men igår slängde jag ihop gröt till frukost.. Me jordnötssmör!:) å banan, russin å kanel..
Sen på bussen åt jag en eat natural bar påvägen dit, och en liten påse med nötter från en mack hem :) sov både dit och hem..

Sen när ja kom hem blev middagen kyckling från iförrgår, och smörgåstårta ;) de vart ja rätt mätt av, så vilade lote å duschade, sen åt ja glass å godiiiis!:D vi svängde förbi Ica påvägen hem, och köpte ett 4-pack med glass :) cookies & cream (den ja åt igår) strawberry cheesecake, dulce de leche, och Belgian chocolate elr nåt sånt!:) sen massa godis ;) lite för mkt, för har kvar godis idag, haha.. Men de kanske ja går å småäter på idah och nästa vecka, vem vet..;) elr så hinner någon annan äta upp de, haha!
Men idag blir de iaf småätning på pepparkaksdeg och nonstop!;)

Och första advents-frukosten blir pannkakor med agavesirap!:D samma recept som ja ätit typ hela veckan, - 1 banan (ja använde 2 små idag) 1 helt ägg, 3 äggvitor, ca 1/2 dl rismjöl, stek på å toppa med agavesirap!:)

Av Elise - 27 november 2015 16:08

Fredags-preworkouten :D pannkakor med rismjöl som ja gjorde igår/iförrgår, med nån skvätt vaniljarom också, toppat med agavesirap, sen 3 dadlar med kanel, 3 tjocka riskakor med banan och agavesirap, lite pepparkaksdeg (hehe) och 1 celsius!:) va ovanligt nog sjukt sugen på Cola, så de va verkligen tur att vi hade en celsius hemma!:D

Och jag sa väl inte vad jag åt iförrgår? Vi hade iaf inte mkt alls å äta, å ja åt inte ens upp allt för de blev inte nice.. Haha :p åt 1 dl kokad quinoa (torr) nästan ett helt paket spenat, skinka, å lite proteinglass med banan och chokladprotein.. Men ja rekommenderar inte spenat-quinoa saken om ja ska va helt ärlig..
Och kvällssnacket blev rätt mättande igår.. Och lite sent, haha! Åt nästan precis innan ja gick å la mig.. Men åt en omelett på tree äggvitor tror ja de va..? Sen skinka oxh grönsaker som blev lver från tacosen :) sen 1 banan och ett äpple med kanel, och en mandarin!:) de vart ja rätt mätt av!
Och imorn måste ja gå upp mellan 4 och halv 5... Sjukt! Kommer ju definitivt inte få nog med sömn inatt! Sen blire då hälsomässa imorn, och pepparkaksbak på söndag!:D ocy om exakt 3 veckor blire jullov ockdå!!:D yeey!

Av Elise - 26 november 2015 18:45

Fredag imooorn!:D och taco-torsdag idag ;)
Den här dagen har faktist gått snabbare än vabligt.. Skönt de!
Men idag har vi haft spanskaprov.. De gick mycke bättre än ja reodde!:)
Men när ja kom hem från skolan åt jag bara lite choklad, för ja satte mig direkt och renskrev uppsatsen om andra världskriget.. Blev precis klar!! Uh va jobbigt.. Minutrarna flög verkligen förbi hur fort som helst.. Men skönt att de e klart! Nästan iaf.. Måste bara läsa igenom de också.. SEN är ja klar!:D skönt, då slipper ja göra de i helgen.. När bokstavligen alla andra i klassen kommer göra det ;)
Ja kom förresten på stt de e tacos kmorn i skolan också, haha :p blir väl nice de! Sen träning på kvällen, å upp ungefär halv 5-5 på morgonen på lördag.. För å åka på hälsomässa i Sthlm med mamma!:) vi ska först åka 40, min bil på morgonen för att komma till bussen som ska ta oss vidare till Sthlm.. Vlir jobbigt, men förhoppningsvis värt det!:)

Men nu ska ja äta och ta en paus framför yt, sen kanske måla naglarna och läsa igenom uppsatsen och skicka in, sen blir de chill!:) nej justfan, måste plugga till ett litet kemiprov imorn också.. Fan..

Och juste, vi hade bara ett ägg imorse, så ja stekte hela det och la på ett gluten- och laktosfritt knäcke, sen fjorde ja bara en vanliga gröt utan ägg, med banan, russin, å kanel!:)

Av Elise - 25 november 2015 16:14

Hemma.. Alltså, dagarna känns bara längre å längre för varje dag som går nu.. De känns som att ja påriktigt kommer bli deprimerad snart.. Ja orkar fan inte med skolan längre.. Alla prov hit å dit.. Å ja kan ju inte tänka mig hur jpbbigt de kommer bli med alla riktiga nationella i vår.. Snälllla säg att ja inte kommer va såhär slutkörd efter jullovet.. Kan ja inte få tillbaka energi då, snällasnällasnälla.. Behöver den ju nu..! Och genom gymnasiet också tack..

Men middan igår blev glutenfri fusilli, torsk, gurka, å massa ketchup!:) skulle haft taco-/chilisås men vi hade inge.. Men de vart faktist godare än ja trodde :)

Och nu har ja fått tillbaka provsvaren från hårmineralanalysen också.. Ja ska tydligen äta mindre kakao, tonfisk på burk, och apelsinjuice.. Haha! Och mer dadlar, torsk, å lite annat.. Så imorse blev de ingen chokladgröt :) kokade då som vanligt upp 1 dl havregryn med 2 dl vatten, hade i 3 äggvitor som vanligt, och sen hade jag i 1 banan, 1 näve russin, å toppade med kanel :) de vart super! Ja har dör mig att ja inte skulle äta så mkt honung heller för min ämnesomsättning.. Jag å mamma skulle prata med nån terapeut elr nånting å ställa massa frågor, men enligt provsvaren så har jag långsam ämnesomsättning (vilket förmodligen är ovanligt när man är ung) så de är väl inte så konstigt att ja blir uppblåst så lätt.. Och så har ja en svag galla och måste läka min tarm.. Fan allrså.. Men om JAG har dom problemen kan man ju tänka hur de flesta unga har som inte äter som jag gör..?
Men ja ska då äta ÄNNU mer protein än vad jag gör, och mindre fett och kolhydrater, för att få fart på ämnesomsättningen och läka tarmar och galla.. Men de behöver ja inte göra förens efter vi har vart hos terapeuten :) då ska ja fråga hur ja ska gö, för i papprena stod de rekommenderat att ja ska äta 40%kolhydrater, 40% protein, och 20% fett.. Och just nu äter ja ca 20 % fett, 25% protein, och 55% kolhydrater.. Så blir isf jobbigt att äta mindre kolhydrater och mer protein.. Uh..
Och juste, skulle skära ner på jordnötssmör också (!!) de kommer blir jäkligt svårt.. Men de kommer ja fortsätta äta, men kanske inte lika ofta ;) och chasewnötter va tysligen okej att äta.. Men inte jordnötter, mandlar, valnötter, hasselnötter etc..

Men ja. Här blev de ett långt inlägg för er att läsa;)

Och här är då dagens preworkout! 2 tjocka riskakor, 1 med banan, båda med agavesirap, 5 dadlar med kanel, och improviserade proteinpannkakor!:) som blev bättre än ja trodde! Har blivit mkt äggvitor idag, men ja mosade iaf 1 banan med 1 helt ägg och 3 äggvitor, och för att få bättre konsistens hade ja också i lite rismjöl :) ja e inte säker på exakt mått, men runt 1/2 dl kanske..? Vlev iaf perfekt konsistens!:) sen toppade jag med agavesirap!:D dom rekommenderar jag er att testa!

Sen åt ja en sånhär pulsin-bar till kvällssnack igår :) åt en sån i skolan också! Fast med smaken maca-bliss elr nåt sånt :) vegansk också!

Av Elise - 24 november 2015 14:58

Va skönt att redan ha tränat nu!;) inget jättespeciellt men ändå :) gjorde samma sak som förra veckan.. Bara att gå till min tränings-kategori så äre inlägget högst upp ^^
Och frukosten var då vanliga chokladgröten med honung.. Och efter ja tränat drack ja min goa proteinshake!:D alltså så enkel men så god..! Den smakar verkligen som en milkshake!:D bara chokladproteinpulver, 2 dl havremjölk, och en banan.. :) mums! Ska testa att göra den med kakao istället för proteinpulver nångång!:)

Och nu är ja då hemma från skolan.. Och imorn har vi skridskor kom ja på nu, neeej... Orkar inte gå ner till ishallen, åka i typ 30-40 min sen gå tillbaka upp till skolan igen.. Uh...

Men nu äter ja 1 äpple, 1 mandarin, och 1 havretärning som ja hittade!:D mamma köpte den samtidigt som ja köpte mitt 4-pack, men hon har ttdligen glömt bort den.. Då tar jag den!;) och juste, en kopp te också :) mmmm, havretärningen e så goood..! Smakae precis som vanlig! Och den e både gluten- och mjölkfri ;) och sockerfri! Mums! Måste försöka göra en variant av denhär :D så goood!

Men provsvaren från hårmineralanalysen har kommit nu också, så ska kolla igenom den :) har bara hunnit kolla på första sidan änsålänge ^^

Och middan igår blev bönpasta, lättkokta morötter, steka champinjoner, och en burk tonfisk!:D de satt fint!

Av Elise - 23 november 2015 16:04

Usch, nu märks de att de e november.. Nästan mörkt ute å svinkallt.. Har inte sett termometern över 0an på flera dar nu.. Men snön kan väldigt gärna hålla sig borta fram tills jullovet!! Sen försvinna direkt efter igen.. Vill verkligen inte åka skidor pp idrotten.. Usch! De bästa med vintern är å va inne.. Utan tvekan..
Men första preworkouten för veckan blir de sista av havregurten med müsli, 3 tjocka riskakor med agavesirap, och en med apelsinchoklad-smöret, och ett glas apelsinjuice :) denna vecka har ja för mig skulle bli hårdträning.. Usch igen haha!

Och idag hade vi matteprov nästsista lektionen.. Ja teor de gixk helt okej, men de va ändå bara A-delen, sen kommer ju B-delen också.. Alltså nu när ja blivit så trött på skolan har ja svårt å lära mig också.. Vilket leder till att ja måste plugga ännu mer inför proven vilket i sin tur leder till att ja blir ännu mer skolteött.. Ge mig looov! Nuuu!!
Men vad är de ja ska hålla ut.. 1 månad till! Fy va skönt de ska bli med jullov! Ingen skola, förmodligen väldigt lite om nån ens alls träning, och massa mat!

Men nu ska ja äta upp.. Vi ses imorn :) fårse vad de blir för träning då..

Förresten, sa ja va ja åt för middag igår? De vart iaf ännu en ugnsmiddag :) potatis, morötter, lite skinka faktist (hade wfter) gullök, champinjon och chasewnötter!:) rekommenderar verkligen chasewnötter i ugn!:)

Ovido - Quiz & Flashcards