sts

Direktlänk till inlägg 24 november 2016

Torsdag

Av Elise - 24 november 2016 09:17

Snart är de helg! Bara 3 lektioner idag, 4 imorn, sen så! Och började denna dag med ett benpass:) knäböjen kändes sådär.. Men de kändes bättre å bättre genom passet :) körde samma som i måndags, men körde 10kg mer på knäböjen:p för stället va upptaget i måndags, så fick köra 2 andra övningar innan knäböjen, och börjar alltid med knäböjen annars...

Men som uppvärmning har ja börjat gå 5 min på band, sen köra 8x3 enbensknäböj när man håller i ett TRX-band med ena handen :) de e Nice! Sen gör jag lite bensvingar för ljumskarna och lite vridningar för ryggen.. Sen så! 15x2 på 20kg i knäböjen, 10 reps på 40, sen började jag med passet nedan :) och detta passet var väldigt Nice faktist.. Har ju kört andra övningar ett tag, och har fått träningsvärk i låren men inte rumpan... Hehe, men i måndags fick jag äntligen träningsvärk igen! Va länge sen ja kände den träningsvärken i rumpan alltså! Hade tom kvar de idag, men körde ändå;) förhoppningsvis får jag lika mycket träningsvärk nu också!
Sen ikväll ska jag köra löpning :) någon form av intervaller. Och på lördag är planen "lång"löp! Alltså inte intervaller, utan springer på lagom tempo så jag inte vill dö..;) de e dom två löpvarianterna jag ska köra i veckan. Så 2 pass löpning i veckan! Borde köra typ 3, men vill inte börja för hårt.. Kör alltså 2 benpass och 2 löppass istället för 1 benpass och 3 löppass som förut! De e Nice:)
Och imorn ska jag väga mig... Oooh, spänningen är olidlig;) känns som ser ut som jag gått ner lite, så är spänd på de! Snart är de matchvikt :) skönt de så de inte blir som sist då ja vägde 2kg över så fick vätskebanta som inte funkade så jättebra av någon anledning, så fick ta vikt på morgonen innan invägning och inte äta nåt på kvällen. Men de funkade ju, men det optimala är ju att bara väga som jag ska, haha :)

Och igår skulle de ha vart sparring på boxningen, men jag fick köra några ronder plattor, 2/3 ronder säck (minns inte ens haha) och 3 ronder skugg! Känns bra, men har inte så mycket energi som jag brukar.. Men känns ändå bättre än vad de gjorde för 1 månad sen!

Och imorn är de då boxning igen, fys. De har börjat bli fys på fredagar hahaha. :) förut hade vi pass så att måndagar var teknik, onsdagar var sparring, och fredagar var fys. Sen gick vi över till blandat men väldigt mycket teknik, nu känns de som vi nästan är påväg tillbaka till de gamla igen :) fast är inte alltid sparring på onsdagar, men när de är sparring så är de då..!

Och så är de ätardag antingen imorn eller på lördag.. Wiii!:D fyfan va taggad... Ska nog äta buffé och saffransmunk;) muuuums!

Nu är de dags att ladda för veckans kortaste skoldag, 4h ;) men vi hörs!


Knäböj, 10x5, 50kg

Sidoutfall 10x3/ben, 16kg

Smal, bred, smal- knäböj, 10x3, 25kg

Benpress, 10/10/10x5

Donkey kicks i Smith, 10x4, 20kg

Höftlyft i Smith, 10x5, 55kg

Rygglyft, 10x4

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elise - 15 januari 2017 20:37

Nu är veckan slut. Ny vecka imorn. Och imorse fick jag faktist erbjudande på match, som jag tackade ja till. :) blir ett tufft motstånd, men det är i vilket fall lärorikt! Ska gå en förmatch på proffsgalan där matchen mellan Braekhus och Svensson 28 ...

Av Elise - 12 januari 2017 10:45

Snaaart är de helg!:D vår spanska var inställd, så vi hade matte 8.30, sen har vi svenska 12.45 och engelska och slutar tidigt! Tidigast på veckan iaf:) och har klarat mig väldigt bra å äta:) i tisdags var då första skoldagen efter lovet. Tisdag och ...

Av Elise - 9 januari 2017 11:05

Hejhej! De va längesen :) tog lite lov härifrån också;) men jag va ju utomlands 24-31! Gud så skönt de va å komma bort och inte tänka på å träna, och kunna äta vad jag vill. Vädret va helt okej. De va 20-22 grader varje dag, och vi solade 4 av dagarn...

Av Elise - 23 december 2016 11:33

Den här veckan har vart så skön... Fick lov i tisdags, hade vilodag då också. Sen har jag ätit vad jag har velat hela veckan!! Vääldigt mycket skit alltså ;) å de kommer fortsätta för är på Gran Canaria med all inclusive nästa vecka!!:D Men jag ha...

Av Elise - 19 december 2016 11:58

Snart jullov! Åh, är så nöjd med livet just nu :) vi hade precis spanska, vi gjorde nåt papper där vi skulle läsa en text sen göra typ 2 korsord.. Sen fick vi sluta 25 min tidigt, åt, och nu har vi matte 12.45 sen slutar vi!! Sen är de avslutning imo...

Presentation


Här är en 15-årig tjej som bloggar om sin vardag :) jag boxas, och gillar att träna, äta gott och hälsosamt & shoppa :) kika gärna & se om du tänkt stanna!

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards