sts

Direktlänk till inlägg 28 augusti 2015

Frågor

Av Elise - 28 augusti 2015 13:00

Eftersom jag är utomlands så tänkte jag att ja lägger upp lite frågor som ni kan läsa! Eftersom att ja inte är hemma, och kan göra vanliga inlägg :)

Träning

Favoritmuskel: biceps!:)

 

Favoritövning: tricep pushdowns/benpress

 

Mål med träningen: bygga muskler/styrka, bli bättre

 

Favorit postworkout: kyckling med ris/potatis, eller grillat kött med potatis och grönsaker!

 

Då tränar jag helst: efter frukost

 

Favorit konditionsträning: boxning

 

Mitt bästa kosttips: ät så lite processad mat som möjligt. Håll dig helst borta helt från halvfabrikat, som tex färdigförpackade frysmatlådor. Och ät så lite socker som möjligt, cancer lever på socker. Men fruktsocker är inte farligt. Samt ren mjölk, de försvagar benen, inte stärker som de allra flesta tror.

 

Hälsa för mig: träna regelbundet, all sorts träning räknas, äta näringsrik mat, och hitta en balans i kosten och träningen, samt må bra i sig själv.

 

Min träningsbakgrund: jag har ridit i ca 5 år, men nyligen slutat, och spelade handboll ett tag, men har ingen aning hur länge, och har nu Hållit på med boxning i 3 1/2 år.

 

Glöm inte att... Det gör ingenting om du missar ett pass eller två. Bestraffa inte dig själv för det. Du tränar för att må bra, inte för att du måste och för att du är en dålig person om du missar några pass.




Smink

När började jag sminka mig: när jag började 7an

 

Vad använder du för smink/hudvårdsprodukter och från vilka märken: jag använder återfuktande serum (Exuviance), dagkräm (Nannic), mattande kräm (Exuviance), ögonkräm (Exuviance), primer, men använder bara under ögonen (lumene), concealer (maybelline), concealer (Exuviance), puder (Yves Rocher), rouge (Elingsbo Kosmetik & Utbildning AB), mascara (MaxFactor). Min mamma säljer produkter från Exuviance, de e därför ja har så många produkter därifrån, men de produkterna är också väldigt bra.

 

Favorit hudvårdsmärke: Exuviance

 

Favorit läppstift: Maybelline - Sweet Pink nr. 132 / Yves Rocher - Rubis nr. 305



Resor

Drömresemål: Santorini, Ibiza, Los Angeles, Thailand, Australien

 

Hur många gånger har du varit utomlands: jag har faktist ingen aning, men ca 10-13 ggr? Kryssningar uträknade

 

Vart har du varit utomlands: Finland, USA (Florida), Grekland (Kreta), Kanarieöarna (Gran Canaria, Teneriffe, båda flera ggr), och ja tror nästan de va de. Har som sagt varit på Kanarieöarna flera ggr.

 

Har du någon resa inplanerad: ja, är på den just nu haha, är på Kreta i Grekland igen :)

 

När åker du helst utomlands: På vintern elr senhösten, känner ingen mening med att åka utomlands på sommaren, jag tycker dock att vi åkte utomlands lite tidigt iår

 

Vilken plats av de du besökt gillade du mest: av aktiviteterna var de Florida, men där var vädret sämst, de va liksom kallt och mulet hela 2 veckorna vi var där, men de 2 sista dagarna vart de sol å varmt.. Men på värmen gillade jag nog Kreta mest :) där badade vi minst en gång om dagen, och så blir de säkert nu också!:)

 

Föredrar du varma semestrar eller kalla (skidor m.m): varma! Heelt klart, hatar kyla haha!

 

Om du skulle säga en sak gällande utomlandsresor, vad skulle de va: ta en tillräckligt stor väska! Väldigt många har en medelstor väska, och får trycka i grejerna bara påvägen dit, men ta en Stor väska! De kanske verkar bökigare, men de är värt att slippa kämpa och nästan ha sönder dragkedjan påvägen hem.. Även om man inte handlar mycket verkar väskan oftast mindre påvägen hem, jag gissar på att man packar slarvigare påvägen hem.. Och då verkar väskan mindre, för man vet ju att allt får plats, men man tänker kanske inte på att packa exakt likadant som när man åkte :P


Om min sport

Vad går jag i för sport: boxning

 

Hur länge har jag gått i sporten: 3 1/2 år

 

Hur gammal var jag när jag började på sporten: skulle fylla 12

 

Tävlar jag inom sporten: ja, jag har tävlat i diplom, i både B- och A-grupp, kom också 2:a i SM förra året, och vann Golden Girl Championship i januari i år, vilket är Europas största tävling. Och jag skulle göra min första amatör-match precis innan de blev sommarlov, men de fanns ingen i min viktklass. (Grupperna som finns är Nybörjare, Diplom, Amatör, och Proffs, och i varje grupp finns A-, B-, C- och ja tror D-grupper också, men i proffsklasserna är de ju då lättvikt, tungvikt, osv.) jag har precis börjat i Amatör då, men har inte hunnit gå någon match än. I nybörjare och diplom får man inte slå hur hårt som helst, elr knocka, men i amatör och proffs får man då det.

 

Vad siktar jag mot inom sporten: att bli så bra som möjligt, kanske tom att vara med i OS i 51 kg-klassen, klasserna är 51, 69, och 75 på damsidan.

 

Hur ofta utövar jag sporten: 3 dagar i veckan, men någon gång ibland blir de ett extra teknikpass på lördagar eller söndagar, sen får vi träna själva utöver de 3 träningar vi har i veckan.

 

Hur många är man i ett lag: man går match 1 mot 1

 

Hur länge tror jag att jag kommer hålla på med sporten: helst så länge som möjligt





Men de var då lite frågor om mig! Så nu borde jag vara framme i Grekland om allt har gått som de ska :) vi hörs sen!
Ha de bra!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elise - 15 januari 2017 20:37

Nu är veckan slut. Ny vecka imorn. Och imorse fick jag faktist erbjudande på match, som jag tackade ja till. :) blir ett tufft motstånd, men det är i vilket fall lärorikt! Ska gå en förmatch på proffsgalan där matchen mellan Braekhus och Svensson 28 ...

Av Elise - 12 januari 2017 10:45

Snaaart är de helg!:D vår spanska var inställd, så vi hade matte 8.30, sen har vi svenska 12.45 och engelska och slutar tidigt! Tidigast på veckan iaf:) och har klarat mig väldigt bra å äta:) i tisdags var då första skoldagen efter lovet. Tisdag och ...

Av Elise - 9 januari 2017 11:05

Hejhej! De va längesen :) tog lite lov härifrån också;) men jag va ju utomlands 24-31! Gud så skönt de va å komma bort och inte tänka på å träna, och kunna äta vad jag vill. Vädret va helt okej. De va 20-22 grader varje dag, och vi solade 4 av dagarn...

Av Elise - 23 december 2016 11:33

Den här veckan har vart så skön... Fick lov i tisdags, hade vilodag då också. Sen har jag ätit vad jag har velat hela veckan!! Vääldigt mycket skit alltså ;) å de kommer fortsätta för är på Gran Canaria med all inclusive nästa vecka!!:D Men jag ha...

Av Elise - 19 december 2016 11:58

Snart jullov! Åh, är så nöjd med livet just nu :) vi hade precis spanska, vi gjorde nåt papper där vi skulle läsa en text sen göra typ 2 korsord.. Sen fick vi sluta 25 min tidigt, åt, och nu har vi matte 12.45 sen slutar vi!! Sen är de avslutning imo...

Skapa flashcards