sts

Direktlänk till inlägg 28 augusti 2015

Min packning - handbagage

Av Elise - 28 augusti 2015 17:00

Dehär blir förmodligen de sista inlägget på en vecka, för ja e ganska säker på att ja inte kommer ha internet i Grekland, för de hade ja inte sist.. Ja va ju dock 10 då, å tänkte inte på internet, men ja tror åndå inte de fanns.. För de e ju samma hotell vi ska bo på :) men vi fårse! Men de e stor chans att de inte finns..
Så isf blir detta sista inlägget på en vecka.. Och just nu är ja redan framme i Grekland, och har vart här ett par h :) vi kom fram klockan 12 lokal tid, så alltså klockan 11 svensk tid! Så har vart här i 6h alltså :) undrar vad vi har hunnit gjort..;) men de får ni veta när ja kommer hem!

Jag ska nog göra sågär att på anteckningarna i mobilen skriver jag som ett inlägg varje dag, så ja inte glömmer vad ja ska skriva, elr inte orkar skriva för stt de blir så mkt att skriva då om ja ska skriva för en hel vecka, så ja skriver en anteckning varje dag, så gör ja ett inlägg av de varje dag när ja kommer hem igen!:) så de blir nog förhoppningsvis bra!

Men detta är de ja ska ha med i handbagaget tänkte jag :) ja kanske tar me nåt mer i sista minut, men de tror ka inte.. Har inte packat ned något mer än iaf :)

Jag ska ha min adidasväska som handbagage, ja tänkte ha en annan först, men ja känner att denna blir enklare att bära :)

Jag har med 2 plånböcker, eftersom jag har svenska och euro i en :) sen har ja med en bok jag inte hunnit läsa än, för ja köpte den för ett tag sen, men ja är inte så säker på att ka kmr läsa.. Men ja tar med den ifall att ja blir trött på mobilen efter en vecka, elr om den dör elr nåt!:)

Så ja tycker de också är viktigt att ha en bärbar laddare i handbagaget också, ifall batteriet dör liksom ;)
Sen får man ju inte ha stora flaskor, inte mer än 100ml (1dl) så vattenflaskor är ju bara att glömma, men ja har en handsprit, som är 50ml!:)

Och så har ja känsliga grejer i handbagaget, som ja inte vill ha i resväskan, tex solglasögon, laddare, iPad, smycken, :) Och mitt vattentäta mobilskal!

Sen har ja med en Questbar också, som ja kan äta på Arlanda/på flyget!:)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elise - 15 januari 2017 20:37

Nu är veckan slut. Ny vecka imorn. Och imorse fick jag faktist erbjudande på match, som jag tackade ja till. :) blir ett tufft motstånd, men det är i vilket fall lärorikt! Ska gå en förmatch på proffsgalan där matchen mellan Braekhus och Svensson 28 ...

Av Elise - 12 januari 2017 10:45

Snaaart är de helg!:D vår spanska var inställd, så vi hade matte 8.30, sen har vi svenska 12.45 och engelska och slutar tidigt! Tidigast på veckan iaf:) och har klarat mig väldigt bra å äta:) i tisdags var då första skoldagen efter lovet. Tisdag och ...

Av Elise - 9 januari 2017 11:05

Hejhej! De va längesen :) tog lite lov härifrån också;) men jag va ju utomlands 24-31! Gud så skönt de va å komma bort och inte tänka på å träna, och kunna äta vad jag vill. Vädret va helt okej. De va 20-22 grader varje dag, och vi solade 4 av dagarn...

Av Elise - 23 december 2016 11:33

Den här veckan har vart så skön... Fick lov i tisdags, hade vilodag då också. Sen har jag ätit vad jag har velat hela veckan!! Vääldigt mycket skit alltså ;) å de kommer fortsätta för är på Gran Canaria med all inclusive nästa vecka!!:D Men jag ha...

Av Elise - 19 december 2016 11:58

Snart jullov! Åh, är så nöjd med livet just nu :) vi hade precis spanska, vi gjorde nåt papper där vi skulle läsa en text sen göra typ 2 korsord.. Sen fick vi sluta 25 min tidigt, åt, och nu har vi matte 12.45 sen slutar vi!! Sen är de avslutning imo...

Ovido - Quiz & Flashcards