sts

Alla inlägg under januari 2016

Av Elise - 31 januari 2016 19:04

Pass 2 för denna dag avklarat! 8 pass totalt denna vecka :) boxningspasset blev inställt, så ja tänkte skippa andra passet först, men sen ville Matilda gymma, så de fick bli dubbla styrkepass..:P körde inget speciellt (såklart inte ben dock) men körde tillslut igenom hela överkroppen, haha.. De ja gjorde va axelpress, axeldrag (glömt bort va de heter egentligen) latsdrag, 2 varianter av bicepscurl, triceps extensions, reverse flyes, hanging leg raises, nån magövning med viktplatta som ja inte har en aning om vad den heter, men de e som jack knifes, så lägger man viktplattan på fotlederna, ut, tar i händerna, ut, tillbaka till fötterna, å aa, osv... Sen körde jag V-ups med viktplatta på fotlederna :) så de va de ja gjorde idag! Vem vet kanske får lite träningsvärk imorn ändå ;) hoppas ju dock mest på benen..;)
Men jo, mitt benpass, alltså jag tänkte inte alls på de men mitt benpass idag var ju helt fokus på baksida lår, haha :P ja brukar ju typ köra me mer fokus på framsida, men min tränare ville inte att ja skulle göra knäböj å sånt innan ja stärkt upp mina knän lite mer, så de fick bli mer fokus på baksidorna idag..! Men de e säkert behövligt..:) enda övningen ja gjorde som va fokus på framsida va leg extensions..:P den gör ja för å stärka upp knäna.. Ja gjorde först 8 st på varje ben med ett ben, 2 ggr, sen avslutade jag med 8 med båda benen samtidigt :) men ja kör med väldigt låg vikt, just för att stärka.. Men den maskinen tar fint alltså! På låren då alltså...
Å ja körde benpasset nedan :) hoppas de blir bra.. De va inte lika jobbigt psykiskt att göra som mina benpass innan :P förmodligen för att de inte e nå stora basövningar, som just knäböj å benpress som ja brukar göra.. Dom övningarna är ju väldigt påfrestande psykiskt.. Då är man verkligen helt slut när man går därifrån, haha!
Men ja kände precis efter passet hur trött ja va i baksida lår alltså..! Va helt spänd, haha :)

Höftlyft i Smith - 10x4, 30kg

Donkey kicks i Smith - 8-10x3 /ben, 15kg

Bulgariska utfall - 8x3 /ben, 16kg

Marklyft - 8x3, 40-50/55kg

10x3 gående utfall - 20kg

20x3 switch lunges - 5kg

8x2/ben Leg extensions, 1 ben - 5kg

Jag gjorde inte hela passet i ordningen som den står, för smithen va upptagen så fick börja med fria vikterna.. Och ja ville göra bulgariska utfallen i Smith också, men körde den me fria vikter.. Ja gillar inte den övningen så jättemkt men vill börja göra de..

Och innan passet körde ja ju lite intervaller å!:) inget jättejobbigt (fast min snittpuls va ju dock på 192..) men nice ändå!:) tog en kvart å gö.. Bra uppvärmning!:) ja joggade 250m, sprang 250m, joggade 250m osv, i 2.5km :) så sprang alltså 5ggr.. När ja joggade hade jag på 8km/h, å när ja sprang hade ja 14.5km/h :) va nice! Fick upp lite värme!

Och vad har ja ätit resten av dagen förutom frukost då..? Jo lunchen blev rester från igår, så entrecote med sötpotatis/morot, med nån champinjonsås, sen nästa gång ja åt blev de preworkout, å de va 2 riskakor med banan och agavesirap, och en med jordnötssmör, sen 4 dadlar med kanel, och en celsius!:) sen liiite naturgodis också, men shh..;)

Och nu är ja hemma från gymmet.. Proppmätt å slut, haha! Skönt.. Postworkouten blir en proteinsmoothie gjord på 1 stor banan, 1-2 dl havremjölk, 1 msk mighty DTX, å 2 portioner chokladprotein!:) uh, har inte vart hungrig på hela dagen ens! Haha.. Och just nu är ja verkligen allt annat än hungrig.. Har halva smoothien kvar.. Men ska ju inte klaga, ja slipper i alla fall gå hungrig!

Nä nu ska ja slappa en timme, sen duscha. :) å imorn äre måndag å ny vecka. Och ny månad :) har ingen söndagsångest idag heller..:D hade ja inte förra söndagen heller.. Brukar bli så när ja gör nånting på helgerna..;)

Ladda om för en ny vecka nu, så ses vi imorn!:)

ANNONS
Av Elise - 31 januari 2016 10:24

God morgon! Söndag idag! "Den heliga återhämtningsdagen", well not today. Käkar just nu frukost, och ska bege mig till gymet för lite löpintervaller och lite ben! Ska testa ett helt nytt pass idag. Jag ska nämligen inte göra knäböj på ett litet tag. (Nu när ja precis satt ett pr haha..) så ska testa på dehär passet idag.. Ingen aning om hur de kmr funka, men förhoppningsvis bra! Hoppas på en go träningsvärk imorn!
Men de står på schemat först. Sen nån gång i eftermiddag blir det ett teknikpass på boxningen ockdå :) tränar idag eftersom ja vilade igår.. För sist ja vilade var förra torsdagen.. Alltså, förra veckan, haha :) för sen hade ja träning på fredagen, skulle haft match på lördagen med fick kö mitsar istället, sen match på söndag.. Sen träning hela veckan, men vila igår, så träning idag, träning hela nästa vecka förmodligen fram till söndag!:) inget är ju säkert, men förmodligen blir de så!
Och min frukost idag blir gröt gjort på 1 dl glutenfria havregryn, (å 2 dl vatten), 20g hampaprotein, 1 msk kakao, 1 banan, havremjölk, och agavesirap som topping!:) hoppas ja kan springa med allt dehär i magen nu, haha!

Och igår till frukost åt jag bananpannkaka, med 1 portion chokladprotein, sen toppat med agavesirap och 1 msk jordnötssmör!:) mums!
Å sen blev lunchen i alla fall vegansk ;) sötpotatis, morot, champinjoner, å rödbetor i ugn!:) med olivolja å salt :D sen åt jag kanske lite mkt naturgodis medan de va i ugnen också, hehee..:)
Och sen klockan 17 kom Matilda, så badade vi bubbelpool och åt masssa gott!:D och mellan lunchen å de åt jag typ 2 msk jordnötssmör, å naturgodis..:)
Sen när hon va här tog ja tyvärr inte kort, men vi åt iaf ahlgrens bilar, mjölkchoklad, chips, vindruvor, å drack lite sockerbomber!;) wohoo, lördag!:D
Sen efter vi hade badat skulle ja kollat på gladiatorerna, men vi badade rätt länge, så får kolla på reprisen nån gång i veckan :)
Sen blev middagen klyftpotatis med nåt slags kött i sås i ugn!:D de va gott, även om ja va proppmätt..haha!

Vi skulle ju egentligen åkt å handlat igår, men vi vågade inte med bilen, för den krånglade.. Så vi åker nästa helg istället när mamma är hemma med andra bilen!:)

Nu har ja precis ätit upp, å är rätt mätt ska ja säga, men ska dricka upp de sista vattnet ja har här, sen ska ja bege mig till gymet om 35 min ungefär! Syns ikväll eller imorn!:)

ANNONS
Av Elise - 29 januari 2016 20:37

Fredaaaaaaag! Yaaaaay! Å vilodag imorn.. Både vilodag och cheatday! Inte de bästa kanske, haha, men så får de bli! Sen gladiatorerna på kvällen också..!

Och postworkouten ikväll blir en kycklingsallad (med sås), resten av chasewnötterma, och 1 stor msk jordnötssmör ;) pallade inte göra nåt annat.. Riktig fredagsmat!
Och dagen idag va väl vanlig.. Men alltså denna vecka har gått läskigt fort! Har inte ens någon fredagskänsla.. De va ju typ lördag igår..!
Sen nästa vecka har vi prov i svenska, vilken dag vet vi inte, sen fysik på tisdag, och matte på torsdagen. Matten känns inte lika säker som den brukar, å fysiken kommer ju gå långt åt helbrte om ja inte pluggar på måndag..! Alltså jag skämtar inte när ja säger att jag aldrig känt mig så korkad i ett ämne.. Jag har ju ingen annan än mig själv att skylla för att ja inte orkat gjort de ja ska på lektionerna, men just fysiken denna ggn har vart så svår att fokusera på å ja har vart så trött varje lektion..!

Men preworkouten idag blev i alla fall chasewnötter, sen 4 dadlar med kanel, och 1 riskaka med jordnötssmör å agavesirap!

Å snack blev en mighty bar bara.. Lunchen potatismos med ketchup, pyttelite wok (elr vad de nu va) morötter, ärtor, å frukosten 2 stekta ägg å 2 äggvitor! Med salt å oregano ;)

Å ja e tagg på cheatday imorn, haha! Kan äta hur mkt jordnötssmör jag vill..;)

Nä nu ska ja äta de sista här! Syns imorn!

Av Elise - 28 januari 2016 16:26

Dags för favorittiden på dagen! Preworkout!:D
Och jag har faktist ätit veganskt hela dagen! Och ja kunde ha fjort de resten av dagen också.. Men ja försökte göra veganska pannkakor (recept nedan) men de gick inte å hålla ihop smeten.. Så ja fick ha i 1 ägg.. Inte lätt å göra veganska, glutenfria pannkakor..! Har ni nåt bra recept får ni jättegärna skriva de!

Men receptet på dessa var iaf:

1 mosad banan
1 dl havremjölk
1 veganägg (blanda 1 msk chiafrön med 3 msk vatten å låt stå i 15 min)
Salt
Vaniljarom
Bakpulver

De va då de ja gjorde först.. Men allt flöt bara ut å blev en sörja.. Blev typ grötkonsistens.. Så ja hade i 1 ägg efter första omgången.. De gick iaf å hålla ihop de någorlunda nu! Men inte helt som ja vill ha de.. Ja kmr fortsätta å improvisera å testa tills ja hittar nåt recept ja gillar! Ingen idé å ta kort på dessa "pannkakor"..

Men förutom pannkaksförsöket äter jag också 1 riskaka med jordnötssmör å agavesirap, och en celsius!:) å de övriga veganska jag ätit idag är 1 äpple å en peanut power mighty bar som snack, och ärtor/gurka till lunch (...) och frukosten blev proteingröt!:D 1 dl glutenfria havregryn med 2 dl vatten, sen typ 1-2 dl havremjölk, 20g Hampaprotein, 1 msk kakao, 1 banan, och toppat med agavesirap!:D hampa är verkligen bra om man är/vill äta mer veganskt.. Även ris-/ärtprotein, men de ska tydligen smaka skit.. Håller mig till hampa, haha! Men ja döljer gärna smaken med tex banan å kakao i detta fallet..
Så de va min dag hittills! När ja kommer hem blir de dock inte en vegansk postworkout.. Men en vegetarisk!;) så en vegetarisk och nästintill vegansk dag får jag vara nöjd med.. Juste, ätit chasewnötter också!
Men när ja kommer hem tror jag bara att ja ska gö en smoothie på 1 banan, mighty DTX, 2 portioner chokladprotein (vassle då allrså) och 2 dl havremjölk :) sen kanske nå mer om nån gjort mat.. Men de är vad ja tänker mig iaf!

Och idag äre bröst, armar, å mage son står på schemat! Som ja sa igår :)
Ja vill börja äta mer veganskt som ja gjorde förut..:/ tkr bara de e lite svårt å få in protein.. Men försöker jag verkligen går de väl.. Menmen! Att äta delar veganskt är ju bättre än inget alls!:) skippade ju tex äggen t frukost..;)

Av Elise - 27 januari 2016 21:03

Done for today! Snart helg igen! Veckorna går fort alltså.. Torsdag imorn! Jobbigaste dagen.. Sen ett gympass på kvällen ockdå :)
Idag har vi gjort nå provval till gymnasiet å.. Skönt å få gö de istället för elevensval..;)
Postworkouten idag blir densamma som igår! Köttgryta, sen en proteinsmoothie gjord på banan, chokladprotein, å havremjölk!:) dock lite mindre idag än igår..
Å ja trodde att ja skulle få en lyckad preworkout idag.. Men icke.. Försökte göra ett improviserat recept på våfflor, men smeten va väl inte tillräckligt tjock/luftig, så de blev bara skit... Så efter en väldigt misslyckad våffla (allt frasade bara bort å fastnade i järnet, fast ja hade smör) så försökte jag göra pannkakor av resten av smeten. De blev lite mer lyckat! Dock platta som ja vet inte vad.. Hade i lite bakpulver efter första 2 pannkakorna, å de blev lite bättre.. Men ska försöka justera smeten lite så de blir båttre :) men de blev gott i alla fall! Jag blandade 1 ägg, 2 äggvitor, 2 dl havremjölk, 1 stor mosad banan, salt, vanilarom, sen mixade jag 1 dl glutenfria havregryn till ett mjöl :) men kan tänka mig att smeten blir bättre med något annat mjöl.. Hmm.. Men aa sen stekte ja de som pannkakor!:) sen gjorde ja en extra mumsig topping.. Nämligen 1 msk jordnötssmör, 1 msk agavesirap, å 0.75 msk kakao! Blandat då.. Åh, så gott!
Och till frukost idag blev de en lyxvariant av äggröra..;) körde på 2 hela ägg, 3 äggvitor, kalkon, champinjoner, å gurka! Blev gott å mättande!:D sen snack blev som vanligt, en mighty bar, sen ett äpple :)
Å lunchen i skolan va fiskpinnar/makoronigratäng, så tog pyttelite ris me lite sås, sen morot å ärtor..:P

Men juste, på gymet igår värmde vi först upp med 10 min rodd, sen körde vi en knästärkande övning, och några olika ryggövningar!:) har träningsvärk idag, för engångsskull ;) häärligt! Å ja e inte helt 100, men imorn skulle vi nog köra bröst, biceps, triceps.. Aa tror de va de.. Haha :) å lite mage!
Men vi ses väl imorn då! Nya tag för en jobbig dag.. Men blir skönt med fredag sen..

Av Elise - 26 januari 2016 15:56

Wooo tisdag idag!:D nice elr? Har ni haft en bra tisdag?:)
Imorse tränare jag inte. Rätt skönt faktist :) fast konstigt också.. De kändes inte riktigt som min dag hade startat ordentligt.. Men skönt å sova ändå :) äntligen en sovmorgon! Har haft typ 3 sovmornar på alla tisdagar vi haft alltså.. Haha.. För hae ju tränat varje tisdag :p skönt å vakna 1 1/2h senare än vanligt :)

Och frukosten blev äggröra gjort på 2 hela ägg å 3 äggvitor, 1 dl havredryck, å salt å peppar!:D å inge snack mellan frukosten å lunchen, eftersom ja ibte tränade mellan..

Sen fick vi sluta tidigare från hemkunskapen, för vi hade vikarie å vi blev klara rätt fort (vår grupp då alltså) så vi stack å åt på Sibylla!:) tog en kycklingsallad å en strips..;) man måste njuta! Sen tog ja ketchup 4ggr.. Haha! Hade de istället för dressing på salladen och så älskar ja strips å ketchup :)

Och de höll ja mig mätt på, så ja har hållit mig ända fram tills preworkouten som är nu.. Vilket blir en hel sånhär nellie-choklad!:D vilken tisdag, strips å choklad! Men denhär chokladen är ju liksom lite bättre än vanlig.. De e ju stevia istället för socker ;)
Sen har ja 1 riskaka med jordnötssmör å agavesirap å 2 dadlar me kanel å!:) mums!
Å snart äre dags för gym också.. Skulle kö på rodden idag istället för löpbandet :) blir nice! Rätt trött just nu dock faktist.. Hm..

Och ikväll Tror jag stt ja ska äta 3 stekta äggvitor med champinjoner å gurka, å en smoothie gjord på 1 stor banan, 1 1/2 portion chokladprotein, havredryck, å mighty DTX.. Men de kan ju ändras.. Middagen igår blev kycklingsallad, med liite dressing, sen en proteinsmoothie gjord på 1 stor banan, 2 portioner chokladprotein, mighty DTX, havredryck.. Å de va de :) mumsigt faktist! Så tänkte ta de ikväll å, fast me lite omelett-ish istället för kycklingsallad ;)

Nu ska ja äta upp, å sticka å träna sen! Vi ses imorn!

Av Elise - 25 januari 2016 16:00

Tja! Måndag igen! Hade faktist ingen söndagsångest igår.. Gud så skönt!
Men ja skrev ju inget igår, men de va för att ja tog inga bilder, så kände inte för å blogga utan i alla fall en bild :P
Men gick ju upp 5.20 igår.. Eller, gick upp 5.30 men hade larm på 5.20 :) åt frukost, klädde på mig.. Sen åkte vi 6.30:) tidigt alltså.. Haha! Men värt de i alla fall :)
Å frukosten var då samma som i lördags.. Fast hade 0.75 dl havregryn istället för 0.5 till gröten, och så var riskakorna lite tunnare.. Men annars samma!:)
Sen hade jag som förutspått första matchen, alltså klockan 10. Vann med 3-0!:D skönt..! Va riktigt jobbigt konditionsmässigt, värmde inte upp benen ordentligt, så fick sjukaste mjölksyran! Men ja kämpade mig igenom 3 ronder.. Och varje droppe mjölksyra vare värt :) en gång lyfte jag bakfoten samtidigt som min framfot var helt stel av mjölksyra, å samtidigt slog min motståndare ett slag, och de va inte ens hårt men ja höll på ramla baklänges ändå.. Timingen alltså ;) steppade några steg bakåt i ringen då haha! Slaget såg nog väldigt hårt ut eftersom ja höll på ramla, men de va timingen alltså..;) men hon ska definitivt ha cred för sin kondition och uthållighet! Fyfan alltså haha!

Och vi stannade sen efter vägen å åt.. Ja tog en lövbit med persiljesmör å pommes!:) mums! Sen innan matchen åt ja en eat natural-bar, för lite blodsockerhöjande, och precis efter åt ja en mighty bar... Sen när ja kom hem åt ja ett äpple med kanel, och till middag vare köttfärslimpa med sötpotatis å nån champinjonsås :) var proppmätt efter! Men gott vare!

Och idag äre måndag. Ny vecka.. Nya möjligheter ;) närå, men helt okej måndag hittills! Dagen gick rätt fort.. Skönt.. Åt äggröra till frukost av 2 stekta ägg å 2 äggvitor, och 1 dl havremjölk.. Kryddat med salt å vitpeppar :) å i skolan en mighty bar, sen risgrynsgröt med ärtor å kanel/socker till lunch! Som om sockret behövs alltså.. De e ju redan socker i gröten.. Men de vart ja faktist förvånansvärt mätt av, haha :P

Sen när ja kom hem åt ja chasewnötter! Alltså vi köper naturella, sen rostar/torkar mamma dom hemma. Hon blötlägger först över natten, sen rostar hon i ugnen/torkar i torkugnen :) dock får ja salta själv efter.. Men de e nice!

Sen nu äre dags för preworkout.. My favourite meal of the day..;) 1 celsius, sen 1 liten banan med choklad/jordnötssmörs-klet! Gjort på 1 msk jordnötssmör (kan behöva mikras pyttelite), 1 msk agavesirap, och 0.75 msk kakao :) man blandar de, (ej bananen) och kletar sen på bananen. Sen ska man egentligen ha riven kokos uppepå, men de hade vi ingen hemma, så tog kokoschips istället :) blir förhoppningsvis nån ish-variant :) så en enkel, god, vegansk preworkout!:D

Sen har ja redan planerat min middag, OM inte nån gör nån vettig mat.. (Med vettig tänker jag annat än bacon å ägg..) men de ja annars tänkte äta är 2 stora mixade bananer, 1 1/2 portion chokladprotein, 50g hampaprotein, 1 msk mighty DTX, sen lite havremjölk..:) de blir nice! Den middagen består av 650 kcal, 61g protein, 79g kolhydrater, och 10g fett :) perf!

Sen imorn troooor jag att ja ska träna på morgonen, men är inte säker.. Ska träna på eftermiddagen i alla fall.. Då ska ja väl springa å kö lite överkroppsstyrka :) men kör ja på morgonen blir de väl något ben-aktigt.. Men har inte bestämt mig än.. Vi fårse..

Men nu ska ja ta å äta min preworkout! Vi ses imorn!:)

Juste, bananen ska va i frysen ett litet tag efter ockdå.. Min va en halvtimme denna ggn :)

Av Elise - 23 januari 2016 19:31

Woops, glömde visst å skriva igår!
Men ja åt en riktig fredagsfrukost igår!:D bananpannkaka med gojibär..! Mums!
Sen åt ja en mighty bar å en banan som snack, som vanligt, sen vare tacos t lunch, så åt tacos utan bröd!;) men de blev jävligt mkt köttfärssås ska ja säga.. Var fyllning till minst 3-4 tacos! Vart rätt mätt ska ja säga..
Sen när ja kom hem åt ja då preworkout.. Blev en rätt lätt.. 1 tjock riskaka med jordnötssmör å agavesirap, 2 dadlar me kanel..

Å alltså nu hade ja skrivit värsta mkt å råka ta bort igen... Ååååh så jobbigt!! Men ja fick ingen match idag, utan går direktfinal imorn istället..

Å imorse åt jag 2 tjocka riskakor med jordnötssmör å agavesirap, 2 dadlar me kanel, 1/2 portion havregrynsgröt med banan å kanel, å 3 stekta äggvitor.. Sen resten av dagen har ja ätit 2 bananer, 1 keso-mellanmål, 1 mighty bar, å när vi kom hem igen åt ja glutenfri kebabpizza!:) den va god! Mindre än en vanlig pizza, men de gjorde absolut ingenting..
Å nu ligger ja i sängen å käkar massa geisha, å har ätit 2 msk jordnötssmör ockdå.. Laddar inför imorn :) skönt å ha 5kg tillgodo så ja kan smacka i mig såhär!

Å ja har larm på 5.20 imorn.. Vi måste åka härifrån 6.30 Invägningen är 7.30-8.30 Sen börjar matcherna 10, och jag har nog en väldigt tidig match.. Om inte första.. Så ja måste gå å lägga mig rätt snart!

Å fan va drygt att ja råkade ta bort de ja skrev.. Skrev inte exakt som jag hade gjort innan heller.. Menmen! Nu ska ja fortsätta å käka geisha! Syns imorn! Håll alla tummar att de går bra på matchen!:)

Skaffa en gratis bloggwww.bloggplatsen.se