sts

Alla inlägg den 20 november 2015

Av Elise - 20 november 2015 16:09

Jahopp.. Mitt första gallstensanfall idag då.. Sånt händer inte varje dag! Och först visste jag ju inte att ja fixk de.. Ja fixk lite ont i magen efter att vi åt mat i skolan, sen vart de liksom värre ä värre, så fixk åka hem på kemin.. Och sen när ja kom hem (ca 1h efter att ja börjat få ont) vart de ännu värre.. Ja sprang runt i huset på övervåningen mellan toan å mitt rum (ville bara röra på mig) och satt på toagolvet och skrek i en kudde med en handduk över å visste inte va ja skulle gö.. Hyperventilerade på de också.. Och vart helt yr på de.. Å så va ja själc hemma haha! Men mamma sa att ja skulle ta 2 magnesiumtabletter och dricka kolloidalt silver.. Så efter att ja hade gjort de la ja mig på sidan i sängen, elr, alltså, med benen på sidan och överkroppen upp mot taket.. Med böjda ben alltså, så ja låg vriden med magen.. De gick över efter typ en halvtimme som tur va.. Alltså från att ja började cykla hem.. Men de va en upplevelse må ja säga.. Mamma har haft njurstensanfall ttp 4ggr i sitt liv, å när vi var hos näringsterapeuten så såg vi att ja hade problem me gallan.. Så, Aa.. Och mamma sa att de förmodligen är bäst att inte träna idag, men så envis som jag är så vill ja gö de iaf.. Men ska försöka ta de lugnt iaf..
Så preworkouten blir 3 tjocka riskakor med agavesirap (äntligen) och banan, och en med jordnötssmör, sen en liten rosmacka (2 skivor) med skinka och gurka ;) sen lite chasewnötter å lite godis! Fredag it is ;) sen efter träningen ska ja äta en riktigt smarrig middag! Oxfilé!:D Mummms!! Åh så skönt med fredag också..

Och igårkväll åt jag en vegansk middag :D fullkornsspaghetti med sojafärs och chasewnötter!:D stekte färsen i 5 min i kokosolja, å hade sen i massa ketchup, salt, 1/2 dl vatten ungefär (hade i de föest) å pastakrydda!:) easy as that! Och vart tom godare än ja toedde!:D

Men ja märkte nu att ja inre tog kort på min preworkout, men ni såg ju vad ja äter..;) så nu ska ja äta upp å gå å träna! Trevlig fredag på er! Inga gallstensanfall hoppas jag att ni haft haha!

Presentation


Här är en 15-årig tjej som bloggar om sin vardag :) jag boxas, och gillar att träna, äta gott och hälsosamt & shoppa :) kika gärna & se om du tänkt stanna!

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards