sts

Direktlänk till inlägg 13 maj 2015

Nyttiga veganska kakor

Av Elise - 13 maj 2015 18:57

Här är ett kakrecept!:D
Kakorna vart sådär.. Ja hade i lite mkt kokosolja och honung, så ja skulle rekommendera att ta lite mindre än de står i receptet.. Men förutom de så vart dom bra!:D fast hade inte inne dom tillräckligt länge i ugnen hehe så de blev lite mjuka..:p

Och receptet går att göra veganskt också! Så om man vill ha veganska kakor så byter man ut honungen mot agavesirap :)

Näringsvärde per kaka, av 18 kakor:

68 kcal
5g kolhydrater
0.5g protein
5g fett

Till receptet:

0.6 dl kokosolja
1.2 dl kokosmjöl
Ca 10 krossade mandlar
4 msk honung
1/2 mosad banan
1/4 tsk bakpulver
1-2 kryddmått vaniljpulver
Stevia efter smak (jag hade 1 tsk)
Mörkchoklad att stoppa i kakorna (jag hade 4 rutor av chokladen på bild nedan)

Blanda allt förutom chokladen i en skål.

Rulla sedan till bollar, och lägg ut på en plåt med bakplåtspapper.

Tryck ut till kakor, och tryck ned chokladbitarna.

Grädda på 170 grader i 10-13 min. (Jag gräddade 10, hade behövt mer)

Låt svalna, och njut!:)

Receptet får 3.5/5 poäng.


Recept: @fithealthyrecipes - instagram

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elise - 15 januari 2017 20:37

Nu är veckan slut. Ny vecka imorn. Och imorse fick jag faktist erbjudande på match, som jag tackade ja till. :) blir ett tufft motstånd, men det är i vilket fall lärorikt! Ska gå en förmatch på proffsgalan där matchen mellan Braekhus och Svensson 28 ...

Av Elise - 12 januari 2017 10:45

Snaaart är de helg!:D vår spanska var inställd, så vi hade matte 8.30, sen har vi svenska 12.45 och engelska och slutar tidigt! Tidigast på veckan iaf:) och har klarat mig väldigt bra å äta:) i tisdags var då första skoldagen efter lovet. Tisdag och ...

Av Elise - 9 januari 2017 11:05

Hejhej! De va längesen :) tog lite lov härifrån också;) men jag va ju utomlands 24-31! Gud så skönt de va å komma bort och inte tänka på å träna, och kunna äta vad jag vill. Vädret va helt okej. De va 20-22 grader varje dag, och vi solade 4 av dagarn...

Av Elise - 23 december 2016 11:33

Den här veckan har vart så skön... Fick lov i tisdags, hade vilodag då också. Sen har jag ätit vad jag har velat hela veckan!! Vääldigt mycket skit alltså ;) å de kommer fortsätta för är på Gran Canaria med all inclusive nästa vecka!!:D Men jag ha...

Av Elise - 19 december 2016 11:58

Snart jullov! Åh, är så nöjd med livet just nu :) vi hade precis spanska, vi gjorde nåt papper där vi skulle läsa en text sen göra typ 2 korsord.. Sen fick vi sluta 25 min tidigt, åt, och nu har vi matte 12.45 sen slutar vi!! Sen är de avslutning imo...

Ovido - Quiz & Flashcards