sts

Alla inlägg under augusti 2015

Av Elise - 1 augusti 2015 09:23

Sool!:D jag har saknat dig<3
Så idag blir de takbygge eftersom solen hälsar på :)

Men frukosten blir proteingröt! 1 dl havregryn, 2 dl vatten, 3 äggvitor, 2 skopor av proteinpulvret nedan, sen skiva ner ett äpple, och toppa med kanel!:D och för allt de, får man 48g kolhydrater, 40g protein, och 5g fett! För 405 kcal :D och de blir tom ännu mindre om man inte har glutenfria havregryn..

Jag brukar ju göra denna gröten, fast med banan, men när ja hällt ner havregryn å vatten i kastrullen och satte mig ner vid bordet, insåg jag ju att vi inte hade några bananer.. Men dock har vi överfullt med äpplen, haha, så ja tänkte att äpple å kanel går ju ihop, så ja skivade ner ett äpple!:) vart väldigt bra faktist :) så både äpple och banan funkar prima! Blir dock lite mer kolhydrater och kcal med banan ;) men de e de ja brukar ha! Och ja tror tom de e snäppet godare.. Men detta funkar också!:)

Så nu ska ja väl äta upp min proteinbomb och bli proppmätt, haha, sen hinner ja nog chilla lite innan min brorsa vaknar, sen börjar vi väl bygga :)

Ovido - Quiz & Flashcards