sts

Direktlänk till inlägg 31 januari 2016

Postworkout

Av Elise - 31 januari 2016 19:04

Pass 2 för denna dag avklarat! 8 pass totalt denna vecka :) boxningspasset blev inställt, så ja tänkte skippa andra passet först, men sen ville Matilda gymma, så de fick bli dubbla styrkepass..:P körde inget speciellt (såklart inte ben dock) men körde tillslut igenom hela överkroppen, haha.. De ja gjorde va axelpress, axeldrag (glömt bort va de heter egentligen) latsdrag, 2 varianter av bicepscurl, triceps extensions, reverse flyes, hanging leg raises, nån magövning med viktplatta som ja inte har en aning om vad den heter, men de e som jack knifes, så lägger man viktplattan på fotlederna, ut, tar i händerna, ut, tillbaka till fötterna, å aa, osv... Sen körde jag V-ups med viktplatta på fotlederna :) så de va de ja gjorde idag! Vem vet kanske får lite träningsvärk imorn ändå ;) hoppas ju dock mest på benen..;)
Men jo, mitt benpass, alltså jag tänkte inte alls på de men mitt benpass idag var ju helt fokus på baksida lår, haha :P ja brukar ju typ köra me mer fokus på framsida, men min tränare ville inte att ja skulle göra knäböj å sånt innan ja stärkt upp mina knän lite mer, så de fick bli mer fokus på baksidorna idag..! Men de e säkert behövligt..:) enda övningen ja gjorde som va fokus på framsida va leg extensions..:P den gör ja för å stärka upp knäna.. Ja gjorde först 8 st på varje ben med ett ben, 2 ggr, sen avslutade jag med 8 med båda benen samtidigt :) men ja kör med väldigt låg vikt, just för att stärka.. Men den maskinen tar fint alltså! På låren då alltså...
Å ja körde benpasset nedan :) hoppas de blir bra.. De va inte lika jobbigt psykiskt att göra som mina benpass innan :P förmodligen för att de inte e nå stora basövningar, som just knäböj å benpress som ja brukar göra.. Dom övningarna är ju väldigt påfrestande psykiskt.. Då är man verkligen helt slut när man går därifrån, haha!
Men ja kände precis efter passet hur trött ja va i baksida lår alltså..! Va helt spänd, haha :)

Höftlyft i Smith - 10x4, 30kg

Donkey kicks i Smith - 8-10x3 /ben, 15kg

Bulgariska utfall - 8x3 /ben, 16kg

Marklyft - 8x3, 40-50/55kg

10x3 gående utfall - 20kg

20x3 switch lunges - 5kg

8x2/ben Leg extensions, 1 ben - 5kg

Jag gjorde inte hela passet i ordningen som den står, för smithen va upptagen så fick börja med fria vikterna.. Och ja ville göra bulgariska utfallen i Smith också, men körde den me fria vikter.. Ja gillar inte den övningen så jättemkt men vill börja göra de..

Och innan passet körde ja ju lite intervaller å!:) inget jättejobbigt (fast min snittpuls va ju dock på 192..) men nice ändå!:) tog en kvart å gö.. Bra uppvärmning!:) ja joggade 250m, sprang 250m, joggade 250m osv, i 2.5km :) så sprang alltså 5ggr.. När ja joggade hade jag på 8km/h, å när ja sprang hade ja 14.5km/h :) va nice! Fick upp lite värme!

Och vad har ja ätit resten av dagen förutom frukost då..? Jo lunchen blev rester från igår, så entrecote med sötpotatis/morot, med nån champinjonsås, sen nästa gång ja åt blev de preworkout, å de va 2 riskakor med banan och agavesirap, och en med jordnötssmör, sen 4 dadlar med kanel, och en celsius!:) sen liiite naturgodis också, men shh..;)

Och nu är ja hemma från gymmet.. Proppmätt å slut, haha! Skönt.. Postworkouten blir en proteinsmoothie gjord på 1 stor banan, 1-2 dl havremjölk, 1 msk mighty DTX, å 2 portioner chokladprotein!:) uh, har inte vart hungrig på hela dagen ens! Haha.. Och just nu är ja verkligen allt annat än hungrig.. Har halva smoothien kvar.. Men ska ju inte klaga, ja slipper i alla fall gå hungrig!

Nä nu ska ja slappa en timme, sen duscha. :) å imorn äre måndag å ny vecka. Och ny månad :) har ingen söndagsångest idag heller..:D hade ja inte förra söndagen heller.. Brukar bli så när ja gör nånting på helgerna..;)

Ladda om för en ny vecka nu, så ses vi imorn!:)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elise - 15 januari 2017 20:37

Nu är veckan slut. Ny vecka imorn. Och imorse fick jag faktist erbjudande på match, som jag tackade ja till. :) blir ett tufft motstånd, men det är i vilket fall lärorikt! Ska gå en förmatch på proffsgalan där matchen mellan Braekhus och Svensson 28 ...

Av Elise - 12 januari 2017 10:45

Snaaart är de helg!:D vår spanska var inställd, så vi hade matte 8.30, sen har vi svenska 12.45 och engelska och slutar tidigt! Tidigast på veckan iaf:) och har klarat mig väldigt bra å äta:) i tisdags var då första skoldagen efter lovet. Tisdag och ...

Av Elise - 9 januari 2017 11:05

Hejhej! De va längesen :) tog lite lov härifrån också;) men jag va ju utomlands 24-31! Gud så skönt de va å komma bort och inte tänka på å träna, och kunna äta vad jag vill. Vädret va helt okej. De va 20-22 grader varje dag, och vi solade 4 av dagarn...

Av Elise - 23 december 2016 11:33

Den här veckan har vart så skön... Fick lov i tisdags, hade vilodag då också. Sen har jag ätit vad jag har velat hela veckan!! Vääldigt mycket skit alltså ;) å de kommer fortsätta för är på Gran Canaria med all inclusive nästa vecka!!:D Men jag ha...

Av Elise - 19 december 2016 11:58

Snart jullov! Åh, är så nöjd med livet just nu :) vi hade precis spanska, vi gjorde nåt papper där vi skulle läsa en text sen göra typ 2 korsord.. Sen fick vi sluta 25 min tidigt, åt, och nu har vi matte 12.45 sen slutar vi!! Sen är de avslutning imo...

Ovido - Quiz & Flashcards