sts

Alla inlägg den 26 oktober 2015

Av Elise - 26 oktober 2015 16:03

Idag vart de en latingfrukost;) havregurt med müsli och en banan:)
Sen fixade jag iordning pizzadeg, så de skulle va i kylen i 4h, så ja fick äta ett äpple å en minifroosh klockan 12, och klockan 2 åt ja pizzaaa:D men inte vilken pizza som helst, en vegansk pizza ;) har ätit veganskt hela dan idag faktist! Duktigt :D
Men ja har skricit recept på pizzan förut, men då åt ja den inte vegansk.. Man blandar 1.5 dl kikärtsmjöl med 1 dl vatten, och några msk pizzakrydda, och täcker med plastfolie och låter stå i kylen i minst 4h, helst över natten, sen trycker man ut på en plåt med bakplåtspapper, och gräddar på 225 grader i 10 min. Sen tar man ut bottnen och har på alla ingredienser, och in igen i 10-15 min till :) förut har ja haft på tomatpuré, tomat, champinjoner, mozarella, å kalkon :D men nu hade ja istället tomatpuré, tomat, paprika, champinjoner, ananas, sen efteråt hade ja lite spenat på sidan också :) men på bilden är bara 2/3 av pizzan synlig, för resten låg under haha..:p de som e liite jobbigt e dock att den kan vara lite krånglig att få av från pappret.. Men helt okej :)


Och vi fortsätter på vegan-spåret! Preworkouten blir 3 tjocka riskakor, varav 1 med jordnötssmör, ocy alla med banan och rissirap, sen den sista havretärningen och apelsinjuice!:D ja tänkte ta en true-dricka också, men ja ångra mig, för ja behöver verkligen inge koffein just nu, haha!

Men jag är nöjd med min kost idag!:D men middagen kommer nog inte bli vegansk dock.. Men att ja ätit 4 av 5 mål veganska måste jag ju vara nöjd med!:) och jag har faktist inte känt mig uppblåst idag som ja brukar göra.. Bara positivt med veganism ;)

Ovido - Quiz & Flashcards