sts

Alla inlägg under mars 2015

Av Elise - 18 mars 2015 16:10

Lite fil med 1 banan och müslin som är på bild nedan, sen 1 msk jordnötssmör och 1 päroncelsius :D denhär smaken är ju ny! Första gången ja provar oxkså :) och Öj den va god :D såg att nån annan tyckte sen smaka lite som päroncider, den påminner liiite om de men inte speciellt mkt :) men den va go iaf! Fast den smaka inte som man tror stt den ska gö :p

Och jo, åt en bar i skolan också ;)

De e ju dock socker i müslin, men de är ju tydligen ganska lite, å eftersom ja inte äter nå mkt socker i vanligafall spelar de nog inte så stor roll :)

[Bild]

[Bild]

[Bild]

Av Elise - 18 mars 2015 07:03

Onsdag idag, Jahopp, snart halva veckan avklarad :)
Å t frukost äre 1/2 äpple, 1/2 banan, 1 msk jordnötssmör, å ett proteinbröd med 1 stekt ägg :) brände dock ägget liite, men den sidan har jag ju neråt ;)

Btw, åh va skönt de va å vakna upp till lite go träningsvärk :D fast ja fick btw ovanligt mkt konstant med baksida lår igår på knäböjen :p

Av Elise - 17 mars 2015 19:11

Kyckling och ris :) riktig byggar-mat ;) skulle vart nice om vi åt de imorn.. Haha :p

Nä men kollar lite på yt, chillar i sängen.. Aa.. Händer no inte så mkt mer ikväll skulle ja gissa på :)

Av Elise - 17 mars 2015 16:15

Håhå :3 2 ägg, fast saltet va i mammas rum så fick hämta de där, sen lite ananas, fil med 1/2 banan å 1/2 äpple, å 1 dl hallon :)

Igår var ja jätte taggad på gymmet, men idag när ja kom hem tvekade ja ett tag på om ja skulle t gymmet elr inte, för ja va väldigt trött å kände mig ba slö, men sen bestämde jag mig ba för näpp, nu åker ja dit! Oxh de e jag glad att ja gjorde :) först hade ja bra kontakt, sen tappade ja den lite några set, men sen kom den tillbaka igen!:) fast de märktes lite stt ja vart borta i 2 veckor :p
Men jag kör fortfarande bara knäböj, Benpress och kissande hunden.. Vill gärna lägga till nåt mer..:( fast kör ju dock 1-2 set front squat oxkså haha men den har ja inte så bea teknik i så.. Å testade faktist en "ny" övning idag :) nämligen utfall bakåt! Körde ju den förut, men sen tappade ja kontakten helt å då slutade ja köra de.. Men hade faktist ganska bra kontakt :) men körde bara 5x2 för ja va så trött i låren efter knäböjen så min balans va lite sådär haha!

Men ja kom btw upp i 37 1/2 kg :D va jävligt tungt dock, men ja klara de!:D körde 8x2 upp till typ 30 kg, sen körde ja 6x2 på 32 1/2, sen körde ja 5x2 på 35, sen en enkel 5:a på 37 1/2 :) sen körde ja som vanligt lite hejvilt med benpressen, och tillsist 2 set av kissande hunden :) har haft mindre ont i mina knän sen ja började träna ben på gym :D så nice.. Förut hade jag ju ont i dom hela tiden, nu har ja nästan aldrig de :D:D:D
Oxh oj så avslutade jag med 5 min gång på löpbandet på högsta lutningen... Äntligen har dom skaffat ett nytt löpband! De andra har vart trasigt sen innan ja hade mitt gym-uppehåll i typ november :o

Av Elise - 17 mars 2015 06:59

Åh, ja älskar frukost :D de e nog ett av mina bästa mål på dagen..:)

Så idag fixk se bli lite mer hemmagjort bröd med kokosolja på. Sen ca 300g keso, med 1/2 banan å lite krossade mandlar :D

Och idag ska ja äntligen få cykla till gymmeeeet :D inte vart där på 2 veckor :) tagg! :D:D

Av Elise - 16 mars 2015 20:37

Undrar om ja nånsin ätit sågär mkt keso samtidigt :p nästan ett helt stort paket, 4/5, alltså 400g keso :p med 1/2 äpple ;)

Idag hade jag energi på träningen! Skönt! Jag fixk tom stanna kvar lite längre efter träningen och slå ur mig på mitsar! Haha, min tränare märkte nog av all min energi och utnyttjade de lite ;) tror energin delvis kom från lunchen i skolan, som var pastagratäng med bacon, svamp oxh massa ost :p de va gött å energirikt! Tog en ganska stor portion :) min tallrik är alltid Överfull i maten (kan knappt få plats med en tumme oxh hålla i den) men ändå så håller ja mig inom en viss ram så att säga :) de e skönt, man kan oftast äta mer än vad man tror, av rätt saker då förstås ;) fast min tallrik är överfull håller ja mig oftast mellan 250-500 kcal ungefär! (Beror ju på vad de e för mat i skolan) så man kan äta mycke utan att gå upp i vikt om man väljer rätt ;) jag däremot måste äta ÄNNU mer..! Jag går långsamt ner mer å mer i vikt..:S min tränare sa att han oxkså fjorde de, alltså att om han tar en paus från träningen, sen kommer tillbaka, så brukar han gå ner ganska mkt i vikt osv, alltså han blir ju inte fetare när han har vart borta haha, kanske ba går upp 2-3 kg :p syftar typ under sommarn osv ;) men jag har gått ner 6kg sen jag gjorde min första match.. (November 2013) och de låter kanske inte så jätte mkt, men i början när jag åt som jag gjort innan, hände inte så jätte mkt, stod mest still i vikt, sen efter några månader, gick ja ner kanske 3 kg, sen stannade ja där i typ 1 år, å nu har ja gått ner ytterligare 3 kg.. Och jag måste gå upp MINST 1-2 kg, men helst 4-5.. Och jag ska kämpa lite :) gäller att träna hårt oxh äta mycket protein, kolhydrater, och rätt fett, och dricka vatten, ich sen sova ordentligt. Då borde rätt viktuppgång komma successivt :) t.ex är jag nu är ja lite under proppmätt, för ja har ätit upp hela kesoskålen medan ja skrivit detta ;)

Hm, detta vart ett långt inlägg. Fick ni mkt å läsa va ;)

Nu undrar ja fan va ja skrivit egentligen, aja, ja orkar inte läsa igenom så de kanske står lite konstigt å rörigt och kanske lite fel också men ässsch, är trött i huvudet nu, haha, godnatt ;)

Av Elise - 16 mars 2015 15:59

När ja kom hem från skolan så mixade ja 1 fryst banan som ja la i frysen imorse (skulle dock lagt i en påse istället för tallrik, va skit svårt å få bort haha!) med 1 msk mjölk :) faast nästa gång tror ja jag ska smaksätta med tex kakao, för de smaka inte så mkt :p men ändå!

Å som preworkout äter ja lite vindruvor, 1 macka med ett stekt ägg på, å 2 msk jordnötssmör :D

Och btw, ja ska börja stt inte ha allt jordnötssmör i kylen, för när de inte är stelnat är de lättare å få upp, å man får upp mer, som ni ser ;)

Av Elise - 16 mars 2015 06:59

1 proteinbröd med kokosolja, å ett ägg, sen 1 msk jordnötssmör med 1 hel banan :D najjan!

Jahopp.. Måndag igen då... Får vi se vad som händer idag då..

Jo, btw ja ska inte gå match i helgen, de fanns inge motstånd i min klass :/ men ja ska istället gå i mellansvenskan som går 13-14 april tror ja de va :D vi skulle sikta in oss på de istället! Tills dess ska ja försöka gå upp lite i vikt.. Fast helst i muskelmassa då, så då kommer de nog inte gå speciellt fort..;/

Ovido - Quiz & Flashcards