sts

Alla inlägg under mars 2015

Av Elise - 21 mars 2015 21:03

Vill ba börja detta inlägg med ett litet tips, när ni äter godis, ät de riiiiiiiktigt långsamt.. Tex, så har den lilla skålen me godis som är i förra inlägget, räckt i över 1h ;) för liksom, man ljuter mer, och man får liksom inga cravings, typ som me chips, att man inte kan sluta. Utan man tar kanske 2-3 tuggor/godis. Oxh tar en liten paus ibland, på kanske 5 min. Då kontrollerar man hur man äter, och jag tycker stt man njuter mkt mer då :) och man kommer inte va lika ledsen när de e slut.. För man har inte så stora cravings.. Haha ;)

Skriver just nu dehär ba för ja e lite uttråkad i reklamen av gladiatorerna haha :) kikar runt lite på mat-inspo tills imorn ;)

/bild från någon restaurang jag va på när någon av mina morbröder fyllde år 2014

Av Elise - 21 mars 2015 19:56

Aa, alldeles strax börjar då gladiatorerna som ja väntat på hela dagen :D de e inte precis nåt jätte spännande men de e mest för att ja har haft döööötråkigt idag.. Asså verkligen.. Har kollat på typ allt på yt å allt sånt, å verkligen haft en död jävla dag...

Ååååååh ja ska käka godiiiis :D taggad på godiset ;) och sen "lite" glass! De vart mer än ja trodde, haha :D trodde de ba skulle bli typ normalt om kanske tom lite mindre, men de vart ju asmkt, haha :D men bra de..;) hade en stor banan, 100g frysta hallon, å ca 2 msk mjölk :) men de smakar inte så mkt.. Men ändå, tar de framför vanlig glass just nu ;) och så har vi inte ens nå glass haha..

Ja mixade först bananerna, hade i lite mjölk, mixade lite till, sen hade ja i hallonen å lite mer mjölk, å mixade å mixade å mixade :) de tog ett litet tag, å ja fixk skrapa ner från kanterna några gånger, me tillslut gav de med sig ;)

Av Elise - 21 mars 2015 17:25

Dehär ocj 1 kopp te fick bli kvällsmat, 5 kalkonskivor ;) är inge hungrig, haha, fast de har gått 3h sen ja åt smoothien :p känns som ja åt den för typ 30 min sen!

Men ja taggar till gladiatorerna ikväll :D å till de ska ja äta lite hemmagjord glass å godis ;)

Av Elise - 21 mars 2015 15:53

Mamma å brorsan va i Borlänge, för mamma skulle klippa sig där, så dom va in å köpte jordnötssmör å 3 Questbars t mig oxkså ;) vart då vitchoklad-hallon, kokosnöt-chasew, å äppelpaj :D är inte säker men de känns som ja har ätit äppelpaj förut.. Fast kanske inte...

Av Elise - 21 mars 2015 14:31

Alltså.. Wow! Denna smoothien gick verkligen över mina förväntningar! Den har nästan konstisen som en smet, alltså typ muffinssmet, så på de viset blir de ju också godare :D och vanilj och blåbär i en blandning alltså... De smakar nästan som godis! Jag undrar faktist vart sötman kommer ifrån här.. Haha:p förmodligen från proteinpulvret skulle ja gissa, och förmodligen lite av blåbären också :) fast smaken kommer ju dock skifta lite beroende på vilket proteinpulver man har.. Ja har iaf de längst ner på bild :)
Jag gjorde bara halva "satsen", så vill man göra hela är de bara att dubbla allting!

50g frysta blåbär (ca 1/2 dl)
1 ägg
1 skopa vaniljproteinpulver
50g keso
50g kvarg

Mixa allt i en mixer, och häll över i ett glas/skål. Njut.

Jag toppade med lite mandlar å frysta blåbär, för utseendets skull, men de vart faktist gott med mandlarna ;) oxh tro mig, detta är mer mättande än vad man tror! Jag är lugnt mer mätt nu än va ja va efter frukosten å kanske tom lunchen :p de e för det höga proteininnehållet :)

Kommer defenetivt äta igen!



(Vet stt bilden e suddig men de va den enda ja hitta)


Kommer tyvärr inte ihåg vem ja sett receptet av.. Har tagit bild på datorskärmen å sök-adressen är inte med i bild :/

Av Elise - 21 mars 2015 12:17

Mmmm... Äter riktig lördagsmat hela dan idag skulle ja gissa på..;) äter lite fransyska nu.. Med mumsig potatis ;) hade på "lite" Bregott på allting innan ja mikrade de oxkså, hehe;)

Jag körde lite lätt träning oxkså. Den bästa träningen är den som blir av ;) körde uppvärmningen som den första vilden, alltså 10 min, sen självaste "passet" är den understa bilden :)

Ja undrar btw om ja kke ska baka nånting idag..:D så ja inte frossar på godis ikväll alltså ;)

Av Elise - 21 mars 2015 09:08

Dehär vart frukosten idag :) som ni ser är de 2 olika sorters vindruvor ;) men förutom vindruvor äre 1 päron, 1 banan, 1 stekt ägg, å 2 msk jordnötssmör :D
Ja undrar btw om ja ska träna alls idag..:/ inte sugen på de..

Och haha, ja hade ingen träningsvärk i magen ;)

Nu hare kommit ännu mer snö.. Usch å fy.. Sågär mkt snö hare inte vart på flera veckor :'( snälla smält bort fort...

Av Elise - 20 mars 2015 20:50

Fransyska med lite aioli å potatis å så :p mmmm..!! Dehär e riktig fredagsmat ;) nu kollar ja bara på yt å chillar! Va ska ni gö ikväll då?:)

(Tror ja kmr hämta en till portion)

Presentation


Här är en 15-årig tjej som bloggar om sin vardag :) jag boxas, och gillar att träna, äta gott och hälsosamt & shoppa :) kika gärna & se om du tänkt stanna!

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards