sts

Alla inlägg under mars 2015

Av Elise - 8 mars 2015 12:42

Idag hålls de tydligen på att städas här hemma.. Så de får bli detta t lunch, fast ja har ju vart sjuk så ja får ba diska.. Elr de e de enda ja har fått i uppgift å ja tänker inte gö nåt frivilligt haha.. Förmodligen den osmartaste uppgiften att ge mig men aja.. Får väl låta bli att hosta å nysa på disken ;)

De e iaf lite mer städat märkte ja när ja kom ner haha. Fast måste göra klart en teknik-uppgift och plugga till matteprov iövermorgon :( kan verkligen INGENTING, de e B-delen, å har inte ens kommit in på den delen å börjat jobba me de än :( på matte-lektionerna så gör typ ja issa å Tova absolut minst.. Vi jobbar kanske 1/5 lektioner.., ååh, inge bra :( men tänkte gö matte imorn, å kanske gö klart tekniken idag... Elr, ja måste gö de... De e inge mkt iaf, ba en fråga :) för sen ska vi fortsätta me nån fördjupning denna vecka...

Av Elise - 8 mars 2015 10:30

Idag mår ja iaf hyfsat, kan nog gå t skolan imorn, fast går nog inte på träningen..:/

Men frukost blir 1/2 litet keso paket, lite mindre än 1/2 banan, 1 msk jordnötssmör, å lite chasewnötter :)

Igår kväll gjorde ja en soppa ba, som ja vart väldigt mätt på faktist :) gjorde toll mig å mamma ^^ hade inte så mkt hemma så de va ba gullök, morötter, salt, broccoli, sen lite sallad på slutet :) tror de va allt, haha :p

Men igår mellan typ klockan 3 å klockan 11 så har ja kollat på alla avsnitt av ninja warrior :p år typ i mitten på sista avsnittet nu :) ja gjorde ju lite småsaker emellan, men annars gjorde ja inte så mkt mer igår :/

Mat

Av Elise - 7 mars 2015 18:03

De ja ätit sen ja berättade sist har vart en liten sallad från Ica och dehär nedan :p bananbitarna är 1/2 recept, men de e bara att dubbla om ni vill ha hela!

Blanda ihop:
1msk lätt mikrad jordnötssmör
0.75 msk kakao
0.75 msk honung

Kleta ut på 1/2 banan, och strö på lite kokos. In in frysen i 3-4h(men ja hade bara 1h idag)

Oxh för äpplet:

Ta 1/2 - 1 helt äpple, strö över kanel, mikra på full effekt i mikron i 1 minut, ät sedan med tex vaniljkvarg.

Av Elise - 7 mars 2015 10:13

Idag känner jag mig mycket bättre än igår.. Idag har jag mer aptit! De ja åt igår var bara 2 chokladrutor, lite blåbär, sen pyttelite glass på kvällen... Fick lite ångest.. Haha.. Men nu känns de mycke bättre, klockan är bara 10 och har redan ätit mer ön ja gjorde på hela dagen igår, haha:) och ja sov förresten heeela dagen igår också... Fast med ca 1h intervaller.. Så vaknade typ 8 idag, och fick frukost på sängen, alltså vindruvor, haha, och nu har ja gått ner å hämtat lite mer blåbär, lite mer choklad (4 rutor) och 3 msk jordnötssmör :) fast kände mig assvag, inte så konstigt, men de va verkligen svårt stt ta ett steg.. Konstigt nog var de inge svårare stt gå i trappan än att gå på plan mark..

Av Elise - 6 mars 2015 12:35

Idag är ja hemma från skolan.. Har spytt några gånger inatt och ja gissar på att ja har lite feber också..:( de va visst min tur att bli lite mer än förkyld..

Gick å la mig ungefär 10 igår, sen spydde ja ungefär varje halvtimme fram tills typ klockan 3 tror ja, sen sov ja till åtta, sen har ja sovit i 1h intervaller fram tills nu.. Har ätit 12 mandlar, lite blåbär, och 2 mörkchokladrutor än sålänge.. Undrar hur mycke mer ja kommer kunna äta..

Av Elise - 5 mars 2015 19:10

Dehär va de ja beställde :D en triangl dupe, från brakinis! På alla dupes ja läst/sett så har alla tyckt brakinis va bäst, för de e typ en exakt kopia, bara att de inte är självaste triangl :) den har alltså ingen triangl märke eller logo nånstans på sig, men annars är de helt lika :)

Så, vad tycker jag om den då?
Den är ju precis som en triangl, så på de sättet är den ju asbra, fast vet inte riktigt om den passa min kroppstyp riktigt hehe.. Underdelen va både för stor och för liten, liksom som för många så är typ "kanten" lite liten, så de buktar ut lite, som de gör på väldigt många, sen typ lite längre in, så liksom går de ut istället.. Om ni förstår va ja menar.. Alltså, ja kan ha den så den sitte helt ok, men om man tex går så åker liksom de in om ni förstår hur ja menar hehe.. Så på de viset är de ju lite sämre..
Men, materialet är densamma som originalet, så på de viset är ja nöjd :) men ja kan ju säga stt ja kommer inte ha på mig bikinin om ja ska hoppa runt och röra på mig :p

Och jo, äter lite keso också ;)

Av Elise - 5 mars 2015 16:12

Ååh, min hals :( menmen, drack en varm kopp vatten med en tsk honung imorse och nyss!

Och nu äter ja fruktsallad bestående av 1/4 banan(haha), 1/2 äpple, 1 apelsin, vindruvor, 1/2 mango, 5 kalkonskivor, å ett kokt ägg :)

Av Elise - 5 mars 2015 07:03

Ååh, idag e inte min hals glad :( hade så ont i halsen så ja knappt kunde svälja imorse... Men, de va väl dags för mig att bli förkyld tydligen..

Så till frukost äter jag banan-havregryn-jordnötssmörsbollar :D blandar bara ihop 1/2 banan me 1,2 dl havregryn, mikra på full effekt i 1 min, sen ta ut och ringla / klicka på jordnötssmör :D ja fick värma mitt i 1 min..:) och sen äter ja ett ägg till!
Och för lilla halsen har ja en kopp me varmt vatten oxh 1 tsk honung i...

Ovido - Quiz & Flashcards