sts

Alla inlägg under juli 2015

Av Elise - 12 juli 2015 22:25

Ojoj! Vad GOTT! Man kan inte gissa att detta e glutenfritt!:D de enda "negativa" ja har å säga är nog att de va liite svårt å skära.. Men, de var nog förmodligen för att ja var för ivrig, och skärde de direkt när de kom ut ur ugnen, så de va lite krångligt, och sen faktist så är ja väldigt dålig på å skära limpor haha ;)
Men jag hade faktist inte i sesamfrön, för att vi intr hade några, men de vart hur bra som helst ändå! :D och de kan vara en bra idé att skära i mitten när ni tar ut ur ugnen, elr försöka iaf haha, och se hur den ser ut innuti.. För jag rodde min va helt klar men den va kladdig inuti.. Men den kommer också vara lite kladdig dast den e klar, för den måste stelna :)
Och kom ihåg att används glutenfria produkter om de ska bli helt glutenfritt.. Alltså tex havregrynen och fiberhusk.. Fast tror fiberhusk är glutenfritt i vanligs fall.. Aja, haha..
Men, till receptet:) :

2 dl havremjöl (Jag mixade ca 2 1/2dl havregryn i mixern till ett mjöl, men de finns färdigt att köpa)
1 dl kokosmjöl
1 dl rismjöl
2 dl havregryn
1/2 dl linfrön
(1/2 dl sesamfrön)
1 dl solrosfrön/kärnor
1/2 tsk brödkryddor
4 dl naturell yoghurt
1.5 tsk bikarbonat
1 msk fiberhusk
1 litet rivet äpple
2 msk honung

Blanda ihop alla torra ingredienser i en bunke.

Ha sedan i de blöta. (Äpple, honung, yoghurt)

Blanda ihop till en smet, jag var tvungen att gå in med händerna.

Smörj en brödform, elr gör som jag och lägg i 1/2 bakplåtspapper.

Häll i smeten, och grädda i ugnen på 200 grader i 50-60 min.

Låt svalna, skär upp, och njut :) jag hade smör på min macka, och mums! Nu vet ni vad jag kommer äta till frukost imorn..;)

Näringsvärde för hela brödet:

1805 kcal
66g protein
207g kolhydrater
66g fett

Näringsvärde per skiva av 10 skivor:

180.5 kcal
6.6g protein
20.7g kolhydrater
6.6g fett



Recept: idawarg.se

Näringsuträkning: mig

Av Elise - 12 juli 2015 22:07

MM! GUD så gott bröd! Jag älskar de!:D man skulle aldrig kunna gissa att de e glutenfritt! Sen äter ja lite keso med mango ich 2 praliner :D tog dom två som var mosade först, haha ;)
Men detta och litr yt får bli min kväll:) har inte så mkt mer å säga faktist.. Ska nog baka mer imorn!:D har ett till brödrecept, fast de e frallor, sen har ja faktist ett recept som inte passar sådär superbra just nu kanske, men tänker göra de ändå!;)

Men vi ses väl helt enkelt imorn :)

Av Elise - 12 juli 2015 18:39

Åfyfan.. Nu är ja hemma igen..! De känns som allt har gått fel ungefär.. Men, ska inte hänga läpp över de.. Nu sitter jag iaf i sängen, och kan ta de lugnt igen..

Frukost och lunch ser ni på bild, och utöver de åt ja ett äpple, lakrits, lite av en eat natural-bar av mamma, och litr chokladkola.. Så nu sitter jag i sängen med detta och en kopp te! Blandade en fryst banan med 1 stor msk kvarg, 2 skopor chokladprotein, och 1 tsk Acaipulver :D mums! Man känner inte smaken av acaien, men den ska smaka blåbär-choklad så de hade ju inte gjort nåt om man känt smak ;) men ska testa göra en blåbärssmoothe med acaien nångång!
Men fan va glad ja e att ja haft internet denna vecka haha annars hade ja fått blogga i typ 3h nu..

Men idag efter frukosten åkte vi faktist ner och badade :) i Nicksta! De va bra mycket varmare än i Kivik kan ja lova haha :p men de va inte sådär så ja ville hoppa från tornet å så ;) simmade bara runt litt ^^ sen hann vi åka hem å va inne en timme elr två sen började de spöregna, haha! Vilken tur vi hade ;p så de har inte gått fel iaf ;)

Men alltså wow nu känner jag att ja behöver detoxa kroppen.. Har haft lite ont i magen dom 2-3 senaste dagarna, jag är ganska söker på att de e bristen på fiber, alldeles för mkt gluten och socker, och att ja druckit så mycket celsius.. Och nu när vi ändå år inne pp de tror ja faktist också att ja e lite känslig mot laktos, hhaha :p för blir lite smått uppblåst av de.. Men de e inget ja stör mig på så kommer inte undvika laktos ;) elr, om ja kan gör ja väl de!:)

Så efter en vecka utan träning och en sisådär kost börjar vi om här å nu!:D invigde med en kopp te, hihi ^^ de får mig alltid att känna mig lite mer detoxad ;)

Och jag har faktist 2-3 recept jag vill baka också :D vi fårse om ja kanske tom gör ett av dom ikcäll..!:)

Så ja antar att vi synns vid mitt kvällssnack :) hade!

Btw ja måste ta kort med min hand över en av domdär tallrikarna nösta gång vi är i Sthlm, för man ser intr hur entoma dom är :p de ser ju ut som en lite klick med mat bara haha!

Av Elise - 11 juli 2015 21:03

Middan blev grillad ryggbiff! Med aioli och lite ugnsgrönsakee :D men tog en toll portion ;) mer än dubbelt me aioli och lika mkt potatis till sen 1/2 köttbit till!:D ganska hungrig ;)

Ocj kvällssnacket böir litr keso, 1/2 banan, 1/2 äpple, och lite jordgubbar med en kopp te!:D enkelt!

Och imorn ska vi åka hem.. Skönt att de iaf e sommarlov..! Sen ska ja säkert intr hitta på nå mer på jela sommarlovet..

Men vi ses väl till frukosten imorn :) godnatt!

Av Elise - 11 juli 2015 13:47

Nu tror ja vi har åkt ungefär halva vägen :) de vart lite lunchstopp på rasta i Jönköping :)
Ja vet inte om vi skulle stanna på en fika i Linköping påvägen också.. Hmm.. Vill inte riktigt de, då kommer vi ju komma hem ttp klockan 7..
Men skulle bara kika in lite :)

Av Elise - 11 juli 2015 08:56

Idag åker vi hem..:/ elr vi mellanlandar i Sthlm, å imorn åker vi hem..;) men Acaipulbret har iaf förhoppningsvis kommit!:)

Frukosten blir ett ägg, som ja åt efter bilden, sen de pp bioden :) och vi ska bara packa ihop sen åka.. 6h hem.. Uh..

Igår köpte ja btw en blå stor mugg som ja tänkte ha smoothiebowls i :D

Men vi ses när jag e hemma igen!:) tänkte äta lite lakrits, jordgubbar, å äpple i bilen, sen äter vi väl förhoppningsvis mat nånstans :p

Av Elise - 10 juli 2015 19:16

Middan vart 2 kycklingar och potatissallad samt bröd från Ica!:) vi tänkte käka på pizzerian, men de va väldigt överpris.. 160 spänn för en pizza liksom? Är ju lika dyrt som 2 pizzor.. Och de finns inte så många pizzerior, så vi bestämde oss för kyckling istället, haha! Och hungrig va kag :p tog 3 portioner..! Fast nu är ja väldigt mätt å belåten iaf :p

Och vi har då vart å badat i havet! Haha! De gör man intr varje dag i Sverige :D och ja ska säga er att de gick å jämföra me isvak.. Hemskt! Men ja gjorde de! Ja höll faktist inne min inre badkruka haha! Ja gick bara i, simmade 2-3 tag, och sprang upp hahah! Men värt! Nu äre gjort!:D

Och jo, så tog vi lite fika på Raw-caféet!:D dubbelnöjd är ja ;) vi tog nån banan-kaka och en smoothie! Elr jag gjorde :p de va en mangosmoothie med Hampaprotein :) dom borde öppna ett rawcafé hemma tycker jag ;) Ska baka lite raw senare nästa vecka tror ja!

De kommer fler bilder från havet sen :) min mobil dog så tog lite bilder med mammas iPad också! Så ska vi dit till solnedgången också e planerat!:D hoppas bara inte dom blir trötta och vill sova.. Då tvingar jag i dom en celsius! Jag å mamma delade btw på en celsius tidigare idag :D trodde aldrig hon skulle dricka de haha.. Sen ska jag ta en celsius nu också :) hoppas ja kan sova inatt..;p alltid när ja dricker celsius efter 18 vaknar ja allltid mitt i natten.. Pft :p

Av Elise - 10 juli 2015 12:25

Just nu sitter vi inne vid matsalen vid Elisetorp, och har precis ätit :) vi åt Vietnamesisk hämtmat ;) jag och mamma tog kycklingwok :) man fick inte speciellt supermkt.. Men de duger :) dock fick man massa ris hahaha.. Jag och mamma delade på en låda :p
Men vi har hunnit vara vid musteriet :) vet inte riktigt vad vi ska göra senare.. Men vill iaf åka till ett rawfood café vi såg igår!:D sen ville ja gå ner till havet vid solnedgången också:)

Sen påvägen hem från musteriet va vi inne på ett litet chokladställe :D litr lyxchoklad ;) inte varje dag man handlar choklad för 112kr..! Köpte chokladbräck med havssalt och kakaonibs.. Men ja tror ja skulle tagit den med blommor istället..! Ja stod mellan denna å den med blommor.. Skulle nog tagit den andra :p
Men nu har vi ätit "lite" (typ halva bräcken för mig) fika å ska leta efter nånstans å åka härnäst :) ses sen!

[Bild]

[Bild]

[Bild]

[Bild]

[Bild]

[Bild]

[Bild]

[Bild]

[Bild]

[Bild]

[Bild]

[Bild]

[Bild]

[Bild]

[Bild]

[Bild]

[Bild]

Presentation


Här är en 15-årig tjej som bloggar om sin vardag :) jag boxas, och gillar att träna, äta gott och hälsosamt & shoppa :) kika gärna & se om du tänkt stanna!

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards