sts

Direktlänk till inlägg 21 februari 2016

Söndag

Av Elise - 21 februari 2016 19:42

Wooo kämpa sista veckan innan sportlov!! Haha :D 3 prov, 1 inlämning å 1-2 läxor (kommer inte ens ihåg)..
Å igår fick ja in 2 pass!:D först boxningen på morgonen, sen lite lätt löpning på kvällen :) värmde upp med 1km promenad, sen sprang ja bara 3km..! Ville testa för att kolla hur ja ligger till, för vi ska ha tester i landslaget på bl.a 3km löpning.. Klarade på 15 min å 30 sek :p så alltså 5 min å 10 sek/ km.. Men lite skillnad på löpning inne å ute.. Men ja suger på löpning i vilket fall så, haha! Inte bra precis, men haha.. Man kan inte va bäst på allt :)

Å min postworkout bestod av först 1 taco med glutenfritt bröd, köttfärs, gurka, tomat, å vitlökssås, sen efter de lite tortillachips å tacogratäng!:) mums! Perfekt avslut på en lördag :D

Å idag då? Söndag.. Segaste dagen.. Ätit ägg till alla mål förutom ett idag.. Hehe? Inge bra.. Men va inte meningen haha! Åt 2 stekta ägg å 2 stekta äggvitor t frukost, sen pannkakor 2 gånger.. Haha! Men bovetepannkakor (recept nedan) med frysta blåbär och agavesirap till lunch, sen badade jag och kollade på en gammal serie som heter aldrig mera fet, ska kanske kolla pp ett till avsnitt snart, å lite senare vare dags för snack.. Då vart de bananpannkaka med jordnötssmörschokladsmet..! Haha, långt ord! Blandar bara 1 msk jordnötssmör, 1 msk kakao, å 1 msk agavesirap :D muuums!

Å min middag.. 2 (små) kycklingbröst, stekt blomkål, broccoli, gurka, morot, å stekta champinjoner! Yuum!:D sen toppat me lite av nån salsa.. har börjat älska stekt blomkål.. Haha! Förvånansvärt gott :) om man steker de i mycket kokosolja förstås ;)

Å vilodag idag.. E så galet taggad till matchen på lördag! Elr, ja e typ 50/50.. Ja e taggad för att ja vill gå match, och för stt ja vill ta revange, MEN, e väldigt osäker på de.. För de hon vann på sist vi möttes (i början på november) så vann hon på sin kondition, å ja har inte bättre kondition sen den matchen.. Snarare tvärtom..! Men önska mig verkligen lycka till, haha.. De e inte den viktigaste matchen ja kommer gå, men ändå kul å vinna! Blir en gala typ 2h härifrån :) blir roligt! Blir i 60-kgklassen också.. Har ju gått 54, och nu hoppat upp till 57, men motståndet blir 60! De blir bra ändå :) kul å gå match!

Å nästa vecka väntar 6-7 träningspass, och 8 om man räknar med matchen.. Skoooojiiiigt ;D dock Måste ja börja öka min kondition.. Den är inte på topp om man säger så!

Nä nu ska ja "njuta" av de lilla som e kvar av söndagen å ta nya tag inför veckan! Blir en bra invigning på sportlovet sen iaf me en gala på lördag!:)

1.25dl bovetemjöl
3 dl valfri mjölk (jag hade havremjölk)
2 ägg
1 nypa salt

Börja med att vispa ihop hälften av mjölken med allt bovetemjöl.
Tillsätt sedan salt, ägg, och resterande mängd mjölk.
Låt gärna smeten stå några minuter i kylen.
Stek sedan på som vanliga pannkakor! Jag rekommenderar att göra dom lite mindre än vanliga, men gör som ni vill :) dessa är enkla å goda! Hela satsen innehåller 530kcal, 22g protein, 78g kolhydrater, å 14g fett!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elise - 15 januari 2017 20:37

Nu är veckan slut. Ny vecka imorn. Och imorse fick jag faktist erbjudande på match, som jag tackade ja till. :) blir ett tufft motstånd, men det är i vilket fall lärorikt! Ska gå en förmatch på proffsgalan där matchen mellan Braekhus och Svensson 28 ...

Av Elise - 12 januari 2017 10:45

Snaaart är de helg!:D vår spanska var inställd, så vi hade matte 8.30, sen har vi svenska 12.45 och engelska och slutar tidigt! Tidigast på veckan iaf:) och har klarat mig väldigt bra å äta:) i tisdags var då första skoldagen efter lovet. Tisdag och ...

Av Elise - 9 januari 2017 11:05

Hejhej! De va längesen :) tog lite lov härifrån också;) men jag va ju utomlands 24-31! Gud så skönt de va å komma bort och inte tänka på å träna, och kunna äta vad jag vill. Vädret va helt okej. De va 20-22 grader varje dag, och vi solade 4 av dagarn...

Av Elise - 23 december 2016 11:33

Den här veckan har vart så skön... Fick lov i tisdags, hade vilodag då också. Sen har jag ätit vad jag har velat hela veckan!! Vääldigt mycket skit alltså ;) å de kommer fortsätta för är på Gran Canaria med all inclusive nästa vecka!!:D Men jag ha...

Av Elise - 19 december 2016 11:58

Snart jullov! Åh, är så nöjd med livet just nu :) vi hade precis spanska, vi gjorde nåt papper där vi skulle läsa en text sen göra typ 2 korsord.. Sen fick vi sluta 25 min tidigt, åt, och nu har vi matte 12.45 sen slutar vi!! Sen är de avslutning imo...

Presentation


Här är en 15-årig tjej som bloggar om sin vardag :) jag boxas, och gillar att träna, äta gott och hälsosamt & shoppa :) kika gärna & se om du tänkt stanna!

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards