sts

Alla inlägg den 31 januari 2016

Av Elise - 31 januari 2016 19:04

Pass 2 för denna dag avklarat! 8 pass totalt denna vecka :) boxningspasset blev inställt, så ja tänkte skippa andra passet först, men sen ville Matilda gymma, så de fick bli dubbla styrkepass..:P körde inget speciellt (såklart inte ben dock) men körde tillslut igenom hela överkroppen, haha.. De ja gjorde va axelpress, axeldrag (glömt bort va de heter egentligen) latsdrag, 2 varianter av bicepscurl, triceps extensions, reverse flyes, hanging leg raises, nån magövning med viktplatta som ja inte har en aning om vad den heter, men de e som jack knifes, så lägger man viktplattan på fotlederna, ut, tar i händerna, ut, tillbaka till fötterna, å aa, osv... Sen körde jag V-ups med viktplatta på fotlederna :) så de va de ja gjorde idag! Vem vet kanske får lite träningsvärk imorn ändå ;) hoppas ju dock mest på benen..;)
Men jo, mitt benpass, alltså jag tänkte inte alls på de men mitt benpass idag var ju helt fokus på baksida lår, haha :P ja brukar ju typ köra me mer fokus på framsida, men min tränare ville inte att ja skulle göra knäböj å sånt innan ja stärkt upp mina knän lite mer, så de fick bli mer fokus på baksidorna idag..! Men de e säkert behövligt..:) enda övningen ja gjorde som va fokus på framsida va leg extensions..:P den gör ja för å stärka upp knäna.. Ja gjorde först 8 st på varje ben med ett ben, 2 ggr, sen avslutade jag med 8 med båda benen samtidigt :) men ja kör med väldigt låg vikt, just för att stärka.. Men den maskinen tar fint alltså! På låren då alltså...
Å ja körde benpasset nedan :) hoppas de blir bra.. De va inte lika jobbigt psykiskt att göra som mina benpass innan :P förmodligen för att de inte e nå stora basövningar, som just knäböj å benpress som ja brukar göra.. Dom övningarna är ju väldigt påfrestande psykiskt.. Då är man verkligen helt slut när man går därifrån, haha!
Men ja kände precis efter passet hur trött ja va i baksida lår alltså..! Va helt spänd, haha :)

Höftlyft i Smith - 10x4, 30kg

Donkey kicks i Smith - 8-10x3 /ben, 15kg

Bulgariska utfall - 8x3 /ben, 16kg

Marklyft - 8x3, 40-50/55kg

10x3 gående utfall - 20kg

20x3 switch lunges - 5kg

8x2/ben Leg extensions, 1 ben - 5kg

Jag gjorde inte hela passet i ordningen som den står, för smithen va upptagen så fick börja med fria vikterna.. Och ja ville göra bulgariska utfallen i Smith också, men körde den me fria vikter.. Ja gillar inte den övningen så jättemkt men vill börja göra de..

Och innan passet körde ja ju lite intervaller å!:) inget jättejobbigt (fast min snittpuls va ju dock på 192..) men nice ändå!:) tog en kvart å gö.. Bra uppvärmning!:) ja joggade 250m, sprang 250m, joggade 250m osv, i 2.5km :) så sprang alltså 5ggr.. När ja joggade hade jag på 8km/h, å när ja sprang hade ja 14.5km/h :) va nice! Fick upp lite värme!

Och vad har ja ätit resten av dagen förutom frukost då..? Jo lunchen blev rester från igår, så entrecote med sötpotatis/morot, med nån champinjonsås, sen nästa gång ja åt blev de preworkout, å de va 2 riskakor med banan och agavesirap, och en med jordnötssmör, sen 4 dadlar med kanel, och en celsius!:) sen liiite naturgodis också, men shh..;)

Och nu är ja hemma från gymmet.. Proppmätt å slut, haha! Skönt.. Postworkouten blir en proteinsmoothie gjord på 1 stor banan, 1-2 dl havremjölk, 1 msk mighty DTX, å 2 portioner chokladprotein!:) uh, har inte vart hungrig på hela dagen ens! Haha.. Och just nu är ja verkligen allt annat än hungrig.. Har halva smoothien kvar.. Men ska ju inte klaga, ja slipper i alla fall gå hungrig!

Nä nu ska ja slappa en timme, sen duscha. :) å imorn äre måndag å ny vecka. Och ny månad :) har ingen söndagsångest idag heller..:D hade ja inte förra söndagen heller.. Brukar bli så när ja gör nånting på helgerna..;)

Ladda om för en ny vecka nu, så ses vi imorn!:)

Av Elise - 31 januari 2016 10:24

God morgon! Söndag idag! "Den heliga återhämtningsdagen", well not today. Käkar just nu frukost, och ska bege mig till gymet för lite löpintervaller och lite ben! Ska testa ett helt nytt pass idag. Jag ska nämligen inte göra knäböj på ett litet tag. (Nu när ja precis satt ett pr haha..) så ska testa på dehär passet idag.. Ingen aning om hur de kmr funka, men förhoppningsvis bra! Hoppas på en go träningsvärk imorn!
Men de står på schemat först. Sen nån gång i eftermiddag blir det ett teknikpass på boxningen ockdå :) tränar idag eftersom ja vilade igår.. För sist ja vilade var förra torsdagen.. Alltså, förra veckan, haha :) för sen hade ja träning på fredagen, skulle haft match på lördagen med fick kö mitsar istället, sen match på söndag.. Sen träning hela veckan, men vila igår, så träning idag, träning hela nästa vecka förmodligen fram till söndag!:) inget är ju säkert, men förmodligen blir de så!
Och min frukost idag blir gröt gjort på 1 dl glutenfria havregryn, (å 2 dl vatten), 20g hampaprotein, 1 msk kakao, 1 banan, havremjölk, och agavesirap som topping!:) hoppas ja kan springa med allt dehär i magen nu, haha!

Och igår till frukost åt jag bananpannkaka, med 1 portion chokladprotein, sen toppat med agavesirap och 1 msk jordnötssmör!:) mums!
Å sen blev lunchen i alla fall vegansk ;) sötpotatis, morot, champinjoner, å rödbetor i ugn!:) med olivolja å salt :D sen åt jag kanske lite mkt naturgodis medan de va i ugnen också, hehee..:)
Och sen klockan 17 kom Matilda, så badade vi bubbelpool och åt masssa gott!:D och mellan lunchen å de åt jag typ 2 msk jordnötssmör, å naturgodis..:)
Sen när hon va här tog ja tyvärr inte kort, men vi åt iaf ahlgrens bilar, mjölkchoklad, chips, vindruvor, å drack lite sockerbomber!;) wohoo, lördag!:D
Sen efter vi hade badat skulle ja kollat på gladiatorerna, men vi badade rätt länge, så får kolla på reprisen nån gång i veckan :)
Sen blev middagen klyftpotatis med nåt slags kött i sås i ugn!:D de va gott, även om ja va proppmätt..haha!

Vi skulle ju egentligen åkt å handlat igår, men vi vågade inte med bilen, för den krånglade.. Så vi åker nästa helg istället när mamma är hemma med andra bilen!:)

Nu har ja precis ätit upp, å är rätt mätt ska ja säga, men ska dricka upp de sista vattnet ja har här, sen ska ja bege mig till gymet om 35 min ungefär! Syns ikväll eller imorn!:)

Ovido - Quiz & Flashcards