sts

Direktlänk till inlägg 31 juli 2015

Postworkout

Av Elise - 31 juli 2015 15:43

DONE! Fan va skönt alltså.. Dock inte ett av dom bästa passen precis, men helt ok, tror ja.. Benpressen kändes bra, elr iaf som vabligt, så de varf ka lättad över, men alltså de övriga.. Kände mig svag och fick dålig kontakt.. Men mina knäböj har känts ganska off den senaste tiden, så försökte köra lite teknik där.. Men alltså när ja kommer över 30/35kg ungefär, då börjar min form gå käpprätt åt.. Aa.. Alltså ja vill bara böja på ryggen å luta mig framåt och bara trycka upp med benen, men de fattar väl alla och Ink. Jag att de inte går.. Knäböj är ju en övning som inkluderar väldigt många muskelgrupper.. Ja tycker de blir för "jobbigt" att hålla formen efter ca 5 reps och över 30-35 kg ungefär.. Fan på mig alltså.. För ja känner, och vet, att ja orkar mer än 30-35kg, för alltså ja känner ju med mina ben att de inte är speciellt tungt.. Men de e resten av mina muskler jag måste övertyga.. Min rygg/bål börjar "tycka" de blir för tungt sen.. Men alltså måste nog träna upp min Core :/

Men nog babblat om de.. Passet ser ni nedanför.. Ja körde 2 sets "vanliga" knäböj ( men alltså vad heter back squats på svenska..) och 1 set front-böj på dom 2 första vikterna, sen körde ja bara back squats resten av vikterna..

Och alltså marklyften ska vi inte ens prata om.. Första setet va ju bara hej å hej då, men dom 2 andra seten gick hyfsat iaf.. Sista setet vart bäst :) de vart tom bra..;)

Ja tror tom de e dags å byta ben-rutin snart :) kanske kör me detta ett tag till.. Ja ändrar ju trots allt ibland lite hur som helst under passets gång beroende på hur de känns ;)

Front/back squats
Mellan set: axelpress
20 kg: 8x3
25 kg: 6-8x3
27 1/2 kg: 5-8x2
30 kg: 5-8x2

7x3 Marklyft 25kg
8x3 Narrow-sumo-squats 20-22 1/2kg

15 Jumping lunges med hantel (4kg)
10 jumping squats
x3

Benpress:
3 uppvärmningsset - 18 kg, 25 kg, 32 kg á 10 reps/ set
3 "working-set" - 39 kg, 45 kg, 52 kg á 10-12 reps

Och ja fixk skjuts till gymmet av mamma, för hon fick nån "akut-patient" så hon hann inte träna själv, så hon svängde förbi banken, sen skjutsade mig till gymmet, sen fick ja gå hem :) hade väldig tur med vädret också!:) va precis lagom varmt och sol! Men nu har de dock mulnat igen haha.. Va en skön 15-minuterspromenad :)

Och ca 1h innan gymmet, ett litet preworkout, fick bli 1 fryst banan, 3 msk kvarg, och toppat med 1/2 dl müsli!:)
Och som postworkout får de bli 1 kokt ägg, 1 brödskiva med smör, och 1 fryst banan med lite vatten, 1/2 tsk chlorella, å 2 skopor chokladprotein, toppat med frysta hallon :)
Och alltså ja tror ja e överkänslig mot laktos.. För förut blev ja bara uppsvälld, men ja märkte att ja hade lite ont i magen när ja gjorde iordning detta.. Tur att ja inte äter de så ofta och i så stora mängder då! Förut åt ja ju massa keso och kvarg.. Nu äter ja bara högst några msk/dag :)

Men nu ska ja inte dra ut på de redan långa inlägget haha.. Vi ses sen!:) ska försöka få min brorsa å bygga tak idag också.. Så blir de förhoppningsvis klart i helgen!:)

Dedär såg ju skönt ut, Mia..

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elise - 15 januari 2017 20:37

Nu är veckan slut. Ny vecka imorn. Och imorse fick jag faktist erbjudande på match, som jag tackade ja till. :) blir ett tufft motstånd, men det är i vilket fall lärorikt! Ska gå en förmatch på proffsgalan där matchen mellan Braekhus och Svensson 28 ...

Av Elise - 12 januari 2017 10:45

Snaaart är de helg!:D vår spanska var inställd, så vi hade matte 8.30, sen har vi svenska 12.45 och engelska och slutar tidigt! Tidigast på veckan iaf:) och har klarat mig väldigt bra å äta:) i tisdags var då första skoldagen efter lovet. Tisdag och ...

Av Elise - 9 januari 2017 11:05

Hejhej! De va längesen :) tog lite lov härifrån också;) men jag va ju utomlands 24-31! Gud så skönt de va å komma bort och inte tänka på å träna, och kunna äta vad jag vill. Vädret va helt okej. De va 20-22 grader varje dag, och vi solade 4 av dagarn...

Av Elise - 23 december 2016 11:33

Den här veckan har vart så skön... Fick lov i tisdags, hade vilodag då också. Sen har jag ätit vad jag har velat hela veckan!! Vääldigt mycket skit alltså ;) å de kommer fortsätta för är på Gran Canaria med all inclusive nästa vecka!!:D Men jag ha...

Av Elise - 19 december 2016 11:58

Snart jullov! Åh, är så nöjd med livet just nu :) vi hade precis spanska, vi gjorde nåt papper där vi skulle läsa en text sen göra typ 2 korsord.. Sen fick vi sluta 25 min tidigt, åt, och nu har vi matte 12.45 sen slutar vi!! Sen är de avslutning imo...

Presentation


Här är en 15-årig tjej som bloggar om sin vardag :) jag boxas, och gillar att träna, äta gott och hälsosamt & shoppa :) kika gärna & se om du tänkt stanna!

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards