sts

Alla inlägg den 16 juli 2015

Av Elise - 16 juli 2015 21:15

Gooo kväll!

Jag höll på å ta en bild på min middag, men min mobil stängdes av preciiiiis, men ja trodde ja fick bilden, men de fick ja ju tydligen inte..
Men till middagen åt ja iaf 2 skivor melon, 1 banan, 1 msk jordnötssmör, 1/2 dl mandelmjölk med blåbär å jordgubbar, å några jordgubbar till på melon-tallriken :D

Åså mitt kära kvällssnack ja vart tagg på hela dagen.. Min banan-peanutbutter cup-glass!:D gjort på 2 frysta bananer med en skvätt vatten och 1 paket av quest cravings!;D jag e iaf happy! Dooock så var ju jordnötssmöret i såhär pulver-form, och inte kladdigt, vilket var en liten besvikelse, men de kan man ju fatta eftersom produkten ska hålla ett tah också.. Men Aa! Så de va väl de ja hade å säga antar ja :D ska kolla på yt som vanlogt nu.. Imorn är de då tänkt att ja ska kö intervaller.. Fårse om ja kör hopprep elr HIIT, elr kanske tom springer..;) vi fårse helt enkelt!
Så vi ses väl imorn då!:)

Av Elise - 16 juli 2015 16:00

Ja tror inte ja sagt de idah men fan, ja har ju träningsvärk i magen, haha! De e ju inte ofta ja har de.. Som ja sa, svagare mage ;)

Men snacket blir arlas eko naturella yoghurt med havregryn, blåbär, smultron, frysta hallon, å feyst mango!:D brukar nästan aldrig äta yoghurt elr fil, men nu fanns den där sen ja bakade, så de va bara å äta!;) ska faktist köpa en ny nästa gång vi ska handla så kan ja gö mer bröd..:)

Men nu ska ja kolla på yt, och om ja får inspiration kanske rita lite!:D ja får sånna där ryck å vill rita typ 1-2 ggr/år haha.. Oftastr runt slutet på året :p men nu vart de mitten!

Sen har ja faktist ett snack inplanerat sen ;) har längtat efter de hela dagen! Men ville spara de bästa t sist :D elr ja hoppas de blir bäst ;) men vet ännu inte vad middan blir!

Men idag har ja tagit hand om lite tvätt, diskat de lilla som var i honen, och dammat hela huset förutom badrummen :D stolt..;)

Av Elise - 16 juli 2015 13:12

Dehär blir lunchen idah.. En ännu en improviserad soppa :) elr gryta..
Jag kokade 1/2 dl gröna linser och 1 torsk för sig, och hade sedan tsm dom när båda var klara. Sen hade ja i vatten, 1 tomat, 3 vitlöksklyftor, salt, å citronpeppar :) ja börjar bli bra på å improvisera känner ja ;)

Idag blire tydligen inget bygge.. För vi har slut på material, å släpvagnarna va tydligen alla upptagna, så vi kan inye hämta mer.. Så idag måste ja va inne å stöda :( blöö.. Vi får alltså besök imorn..

Men de va då min lilla proteingryta till er! Och hela grytan innehåller 1g fett! Kan de bli bättre?:D

Av Elise - 16 juli 2015 09:53

Idag provar ja en ny frukost :D elr dels ny, för brukad ju äta gröt haha ;)
Men dehär är lite annorlunda!:D lite äpple-vanilj-protein-gröt :D vart ganska gott! Dock vart de väldigt tort, för har ju inget osötat äppelmos, så ja tog 1 dl vatten extra sen på slutet..
Men här är kommer då receptet!:)

1 dl havregryn
1/2 tsk kanel (ja hade på 1/2 tsk till sen, så alltså 1 tsk för mig)
0.8 dl mandelmjölk/annan mjölk
1.5 dl vatten + 1 dl
1 litet rött äpple
1 tsk stevia/annan sötning
(60g osötat äppelmos)
1 krm salt
1 tsk vaniljextrakt, eller som i mitt fall, 1-2 krm vaniljpulver
1 portion vaniljproteinpulver

Blanda först ihop vatten, mjölk, och havregryn och koka antingen på platta elr i mikro.

Ha sedan i testen av ingredienserna medan gröten är varm. Äppelbitarna och andra delen av vattnet sist, elr när de behövs.

Sen är de bara att hugga in!:D

Sen får man ju lite olika näringsvärde beroende på ingredienser! Men mina vart såhär:

406 kcal
61g kolhydrater
21g protein (mitt proteinpulver är inte "riktigt")
6g fett

Och såhär vart de för han som gjorde receptet:

380 kcal
57g kolhydrater
29g protein
4g fett

Så som ni ser blir de ju skillnad beroende på vilka ingredienser man har, men största skillnaden för mig var nog att ja hade glutenfria havregryn oxh ett annat proteinpulver :) men båda recepten blir bra vilket som!:D

Så nu hoppas ja ni fått lite inspiration och antingen testar detta elr nåt annat recept! Inga tråkiga gryn här intr ;) kan säga att matvraket som jag är går inte hungrig efter en portion proteingröt.. Spelar ingen roll vilken sort men ja blir proppmätt haha!

Recept: the protein chef @ yt
Näringsuträkning: the protein chef & mig

Ovido - Quiz & Flashcards