sts

Alla inlägg under juni 2015

Av Elise - 27 juni 2015 15:58

De känns inte som klockan redan är fyra! Snacka om att dan har flugit iväg :p kanske för att ja haft nåt att gö ;) va på gymmeeet, yaaaaay :D och den "nya" grejen var att ja gjorde en cirkel haha ;) men ja gjorde detta nedan! Uhh va svag ja blivit.. Orkade bara upp till 27 1/2 på front squats och 30 på back squats.. Men ja körde iaf 1 set back squats och 1 set front squats på varje vikt :) körde de på 20, 22 1/2, 25, 27, och 1 set back squats på 30 kg :) Sen körde ja på cirkeln, körde ja marklyft och narrow-sumo-squatsen med bara stången, alltså 20 kg, sen körde ja sido-utfallen med två st 6kg hantlar :) och ja hade några sek vila mellan övningarna dast de va en cirkel, för alltså annars hade ka inte fått nån luft hahahaha... Men ja ska söka upp lite teknik på marklyft, för de e nåt ja liksom nyss börjat med :)

Och enbens-benpressen körde jag på lättaste vikten, 8-10x3 / ben :) man blir mycke svagare med ett ben än med båda!
Sen körde ja då ca 2 set med 5-10 reps på 3-4 vikter på benpressen mee båda benen :) vilket skönt pass! Äntligen lite variation! Och de va inte lika påfrestande för psyket, för de va inte lika långtråkigt när de va en cirkel :) och ka gjorde detta pass på lika lång tid som ja gjorde mina förra pass, då hade ja 3-4 övningar, nu hade jag 6 övningar!:D elr 7 om man räknar front- och backsquatsen som 2 övningar ;) men räknar de som en, för gjorde ju bara 1 set av varje..

Front/back squats

8 Marklyft
8 Narrow-sumo-squats
8 pulserande Sido-utfall/ben
x4

8-10 x3 Enbens-benpress
Benpress

Och jag åt en liten banan direkt efter passet, och nu typ 1 1/2h senare så äter ja den riktigta maten.. Hehe, tänkte typ äta 1/2h efter, men så vart de ju int.. Tur att ja åt bananen!:) men jag chillade lite me mobilen och duschade, sen gjorde ja iordning smeten, så de tog lite tid :p
Sök på proteinpannkakor/ pannkakor i min blogg så kmr receptet upp :) de e de receptet med 45g protein!

Och inorn halv 10 ska ja cykla till min moster och hjälpa henne rensa ogräs.. Uuhh.. Så tidigt, å inte precis de roligaste jobbet..

Så, nu fick ni en del å läsa hörni!:)

Å juste, toppade pannkakorna mee 1/2 banan, från igår, och 3 jordgubbar å lite blåbär ^^ mums! Älskar detta receptet!:D

Av Elise - 27 juni 2015 11:59

Igår kom Tova hit runt 8, men innan de åt vi kycklingpasta till middag :D de va supergott! Tog tom en till portion :D gissa om ja vart mätt?;)
Och när Tova kom hit gjorde vi en liten smoothie också :) blandade 2 lager, ett med vaniljkvarg och blåbär, och andra med vaniljkvarg och jordgubbar, sen toppade vi med lite mer vaniljkvarg och fryst mango!:D de vart supergott! Sen avslutade ja faktist kvällen me lite lösgodis..;)

Av Elise - 27 juni 2015 11:55

Gooood.. Dag :) inte så mkt morgon längre ;p men höll på me frukosten i ttp 1 h haha.. Och åt den för 1h sen också :p

Men idag ska jag till gymmeeeet :D har inte vart där på flera veckor..:( men idag så!:D och ska faktist testa nåt nytt idag.. Vad får ni se sen ;)

Men som preworkout och frukost blir de en powerbowl!:D ja ska inte ljuga, de e inte de godaste ja ätit, men de går ;) chlorellan gör så de smakae litee.. Njaa..

Men här kommer receptet :)

1 apelsin
1/2 äpple (spara ca 2 skivor att toppa med)
1 banan (jag hade en färsk)
50g Fryst spenat (färsk går sökert också)
60g Frysta blåbär
1 tsk chlorellapulver
1/2 portion vaniljproteinpulver (skopa för mig, men de blir lite mindre protein för mig än för er, om ni har ett riktigt peoteinpulver)

Toppings:
1 tsk riven kokos
1/2 msk chiafrön
50g frysen/färsk mango
Resten av äpplet
40g jordgubbar

Näringsvärdet för hela skålen:

426 kcal
70g kolhydrater
15g protein
7g fett

Recept och näringsuträkning: mig


Jag använde en hel apelsin, istället för apelsinjuice, för de blir så färskt som möjligt å man slösar intr på nåt kött ;)

Av Elise - 26 juni 2015 15:59

Hejsvejs! Inte hänt nåt alls idag.. Dagens höjdpunkt va typ när vi åkte å handla ;) men t lunch åt ja pizzaaa från igår :D ett tips är att värma pizzan med ett glas vatten i mikron ;)

Och nu ligger ja här, 4h senare igen, och äter lite choklad-frukt ;) smälte 70% och penslade på lite jordgubbar, 1/2 banan, och blåbär!:D mums! Ja tänkte ha på kokos också, men ja glömde de, hehe..

Och ikväll tror ka de skulle bli pastakyckling :) sen får vi se vad de blir för gott efter de!;) vi köpte en ananas idag, så ska skära upp den sen å lägga i frysen :D blir nice att ha i smoothies och som topping i smoothiebowls :) hoppas ja iaf ;p för letade efter fryst ananas, eftersom de finns mango, men de fanns tydligen ingen.. Köpte frysta och färska blåbär också ;)

Av Elise - 26 juni 2015 09:50

Ahopp. Fredag idag då. Va händer för er idag då?:) ingenting för mig iaf som vanligt..
Men nu har mamma åkt utomlands 1 vecka, så de känns som att de blir jag som får sköta de mesta här hemma.. Uuh..

Men idag kör ja på en hyfsat lätt frukost :) blandade frysta jordgubbar och kvarg igen, och hade i 1 tsk stevia, och de vart nice :D men de vart väldigt myxket, för hade ganska mkt jordgubbar, å ganska mkt kvarg också, haha..
Sen toppade jag med 1/2 dl müsli och lite fryst mango!:D ja tror de kmr sluta med att ja bara sitter å äter "jordgubbskvargen" för de e så mkt sånt och så lite toppings haha.. Men de blir bra :)

Och idag äre vilodag.. Blir väl sängen hela dan säkert :/

Av Elise - 25 juni 2015 21:07

Vilket perfekt avslut! Sista avsnittet av under the dome, och lite "äppelpaj"! Alltså ett delat äpple med kanel, värmt i mikron i nån minut (de brukar räcka med 1 min, behövde 2-2 1/2 denna gång) sen äter man de med vaniljkvarg!:) äpplet ska bli mosigt, de böir supergott!:)

Av Elise - 25 juni 2015 19:13

Kan ja säga nog många gånger hur mycket ja älskar iifym? Liksom, pizza till middag! Men, jag gjorde de bästa av situationen ;) ja vart iaf mätt efter halva (tack å lov) så halva sparar jag tills imorn, och så tog jag en vesuvio, barnpizza :) degen är tunnare, och den kan inte bli så mycket mer Basic än en vesuvio, men ändå är den fortfarande god!:D så tunnare deg, inte masa onödig sås mm, de e bra!:) och andra halvan ska jag äta till lunch imorn;) och de e vilodag imorn också! Kanske kör lite yoga, vi fårse :)

Vi fårse efter sommarn sen också om ja kommer fortsätta mer iifym, elr om ja ska kö med en cheatday i veckan.. Ja har ju fortfarande lite cheatdays lite här å var ;) men efter vi har vart utomlands, som är om nån månad, ska jag börja äta lite mer :) för behöver lite extra energi på träningarna! Speciellt inför galan i höst :) så efter de ska ja börja äta mer! Men inte förens efter..;) den energin Behlver ja inte innan vi åker ;)

Av Elise - 25 juni 2015 15:38

Detta är ju inte precis den sämsta postworkouten ja ätit ;) att ja äter dessa munkar till typ varje måltid kanske säger er nånting om deras smak..? Farligt gott! Väldig tur att dom e nyttiga!:D och ja säger bara, denna med jordgubbs"sylt" på kommer ja verkligen göra fler av nästa gång!:D vart skitbra! Tinade bara frysta jordgubbar å hade på :D
Sen mixade ja en fryst banan och 1 msk kvarg, med 2 skopor proteinpulver, som vanligt ;) toppat med 4 jordgubbar! Mums!:D

Och idag sprang ja 2 km :) trodde jag, haha, de va 2.5 tydligen :p men de e iaf senna sträcka vi springer i skolan, och sist hade ja nånting över 14 min, så denna gången gick ju bättre!:D men sist vi sprang var antingen höstterminen i 8an elr vårterminen i 7an.. Men ja hae ändå blivit bättre!:D kul de :)

Hade också träningsvärk i baksida lår, och ja trodde ja skulle känna av de när ja sprang, men de gjorde ja inte, som tur va ;) har också träningsvärk i bröst! Haha, av armhävningarna ja gjorde igår elr?:p

Och nu har ja bara 3 avsnitt kvar av under the dome :( sen får ja antingen hitta ännu en ny serie eller kolla på massa filmer, haha!

Ovido - Quiz & Flashcards