sts

Alla inlägg under maj 2016

Av Elise - 18 maj 2016 08:27

Ja glömde bort å skriva igår.. Men de vart bara 1 pass iaf! Sprang 5km på morgonen (tog precis under en halvtimme, exkl. uppvärmningen och nedvsrvningen) sen på eftermiddagen skulle jag ha kört rygg eller nåt, men de blev ändrade planer så skulle jag simma me 2 andra istället, men en av dom fastnade i stallet ett tag så vi hann inte simma.. Så blev ett pass istället.. Blev typ vilodag ;)

Men jag åt veganskt igår iaf! Frukosten innan gymmet blev 3 riskakor, men ja fick håll den sista kilometern.. De va inte Nice, haha! Sen efteråt gjorde ja en smoothie på 1 banan, 4 dadlar, 2 dl havremjölk och hampaprotein! :)
Sen vare tacogratäng till lunch, så ja köpte en "tallrik" med vindruvor och vattenmelon och åt en mighty bar till lunch!

Sen fick mitt mellis bli några dadlar, och en smoothie! Den innehöll 1 banan, 4 dadlar, 2dl havremjölk, 1 msk jordnötssmör, 1/2 tsk vaniljpulver, och 1 msk kakao!

Sen fick mitt andra mellis (haha) bli jordnötssmör, banan, 1 riskaka med agavesirap, och ett stekt glutenfritt bröd! (Stekt i veganskt smör) :)

Och min middag blev basmatiris med kokta bruna bönor, massa stekta champinjoner, soja, och de sista av basilikapuckarna!:)

Och idag åt jag bananglass till frukost! 2 frysta bananer, havremjölk, hampaprotein, och 1 msk kakao!:D sen har ja ett äpple till mellis.. Så får vi se va de blir sen..!:)

Av Elise - 16 maj 2016 21:20

Första dagen på veckan avklarad! Den har vart rätt skön faktist :) dock va ja väldigt trött imorse.. Ja hade inte svårt å somna igår och ja e rätt säker på att ja sov iaf minst 7h, men va väldigt trött ändå.. Var näästan på väg å försova mig.. Men de gjorde ja ej ;)

Och träningen gick bra idag! Hade liniment på ländryggen igen för första ggn på minst 2v, och de gjorde faktist skillnad.. Kände mig inte lika stel och de gjorde inte lika ont!:)
Men de var teknik idag.. Parteknik :) sen 2 ronder säck, och egen styrka.. Körde magpasset nedan.. De tar "bara" 5 minuter men de känns! Förut körde jag ju typ alltid planka, men ja har börjat bli väldigt trött på de, haha.. Så tar en liten paus från de ;)

Och min frukost idag blev smoothie! 1 banan, 2 dl habvremjölk, hampaprotein, och 4 dadlar!:)
Sen blev mitt mellis ett äpple innan lunchen :p

Och lunchen i skolan blev ris me nån kyckling"gryta"... Kycklingen va rätt torr men de va ändå helt okej för å va skolmat...

Sen när ja kom hem blev de preworkout! 1 riskaka med hälften jordnötssmör och häften Nutella (haha, ät med måtta;)), sen toppat me agavesirap:) sen 1/2 proteinshake och en celsius på de! Mer Perfekt kan de ju nästan inte bli :D typ bara jordgubbar som saknades ;)

Sen efter träningen fick min postworkout/middag bli basmatiris med gurka, champinjoner, å soja, sen stekta mini-sojabiffar! Och en proteinshake :) nu e ja faktist mätt! Och förutom proteinshaken (som ja faktist drack innan maten ;)) så vart de ju en vegansk middag :) och jag KANSKE äter veganskt imorn..:D de beror på om vi ska laga mat på hemkunskapen.. Om vi inte gör de äter ja veganskt, men om vi ska göra de blir de ju inte veganskt.. Men jag äter veganskt på förmiddagen!:)
Och imorn innan skolan tänkte jag springa lite på gymmet :) ingen styrka på morgonen imorn! Den sparar jag till eftermiddagen, förhoppningsvis ? men ska iaf springa på morgonen innan skolan imorn.. Inget jättejobbigt :) får ja lite sovmorgon iaf eftersom ja inte kör styrka ;)

Men idag har ja ätit rätt bra! Alltså, jag tillåter mig själv att äta Nutella och sånna saker, men man måste äta med måtta! Jag har inte småätit på nachochips, chasewnötter, dadlar, å så som jag gjort annars.. Då är de okej att äta lite Nutella!:)

Men nu ska jag slappa lite innan jag går å lägger mig.. Vi ses imorn!:)


Med 5kg platta, 10 sek/ övning i 2 minuter:

Russian twists
Hollow hold men i sittande position
Situps och "skjut upp" plattan i toppläget

Vila 1 min
x2

Av Elise - 15 maj 2016 20:50

Idag har vart en chill söndag, som de ska va! Har bara tagit igen på massa youtubevideos hela dagen. :) men på kvällen rensade ja lite ogräs i uppfarten, så ja fick mina ögonfransar färgade av mamma ;) de gör inte jättestor skillnad men lite!

Och guuuud vilken träningsvärk jag har idag! Inte kört knäböj eller mark på flera veckor, och de känns idag kan ja säga! Har sån träningsvärk i framsida lår och rygg, och lite i rumpan, haha :p så skönt, men ändå så ont, haha! Ser ut som en kärring när ja ska ta upp nåt från backen ;)

Och nu har jag ju haft 3 cheatdays. Inte ätit så bra alls idag, haha. Men ja tror dessa 3 dagar behövdes! Nu ska jah försöka komma tillbaka på mina VANLIGA rutiner, inte som de vart de senaste veckorna.. Jag ska försöka hålla mig till EN cheatday i veckan, och absolut Max 2, och försöka å inte småäta på godis typ varje dag..! Nu får de ju räcka alltså..

Men min frukost idag bestod av resten av nachochipsen som blev över sen igår, och en påse linschips.. Haha :p
Sen vart de faktist en vegansk lunch..! Nästan.. Självaste Maten vart ju vegansk ;) åt lite godis så de va ej veganskt..

Men jag kokade iaf 1/2 dl (torrt) basmatiris, stekte massa champinjoner, gurka, körsbärstomater, och lite majs och rödlök som blev kvar sen tacosen igår.. Sen blandade jag de med soja!:) och stekte några mini-veganska biffar :) så de blev min lunch! Åt inte all ris-blandning, utan sparade lite som ja åt till kvällsmat, för de vart så mycket..!

Sen blev mitt mellis en proteinshake, en skål med chiafrö- och boveteflingor med havremjölk, lösgodis, och en tallrik med Vitchoklad, jordnötssmör, å Nutella...

Och min middag då. Resten av risblandningen från lunchen, fast med gräddfil uppe på, en till proteinshake, och en banan med jordnötssmör och nutella! :) nu e ja sugen på allt annat än socker och flott kan jag säga...
Så imorn ska jag försöka börja äta BÄTTRE igen. Inte helt 100% "ren mat" alltså, men bättre än vad jag äter just nu...

Nu ska jag slappa lite till och snart sova.. De behöver jag! Godnatt :)

Av Elise - 14 maj 2016 15:19

Så härligt me lördag!:) har checkat av ett benpass, och sista passet för veckan! Blev "bara" 7 pass denna vecka.. Boxningen imorse var inställd :p
Men igår efter träningen blev de inge tacos.. Utan de blir de ikväll! Åt istället 1/2 glutenfri pizza och nachochips med banan å gräddfil! De går de å ;) sen lite godiiiis!:D och härligaste preworkouten, en celsius, en banan med Nutella och jordnötssmör, och lite godis!:D Fredagsmat! Juste, en proteinshake å ;)

Och idag blev de gröt till frukost :) 1 dl havregryn, 2 dl vatten, ca 1.5dl havremjölk, 1 msk kakao, 20g-ish hampaprotein, 2 banan, å agavesirap!:) sen ett härligt benpass som ni ser nedan! Va helt stum i benen efter, haha! Väntar en härlig träningsvärk imorn :D inte kört ben på 1 1/2 vecka!

Och lunchen fick bli misosoppa (pulver som man häller varmt vatten över), nachochips, och en proteinshake :) och lite godis ;) nästa mål blir tacoooos!:D e inte ett dugg hungrig, haha, men tacos går alltid ner!;) kommer bli 3 cheatdays denna vecks (haha, wops?) för imorn ska jah nog bada me Matilda å äta massa godis :) istället för ikväll!

Men nu ska jag fortsätta städa innan de kommer så vi kan äta tacos! Mums!:)

Knäböj - 7-10 reps: 20kg, 25kg, 30kg, 35kg, 40kg, 45kg, 50kg

Marklyft - 10x4: 45kg

Gående utfall - 12x3: 20kg

Switch lunges - 20x3: 7kg

Höftlyft i Smith - 10x3: 42 1/2kg

Donkey kicks i Smith - 10x3/ben: 15kg

Av Elise - 13 maj 2016 11:20

Snart heeelg! Woooh! Nu har de bra vädret försvunnit.. Haha! Igår vare fortfarande rätt varmt, sprang i 3/4 tights och en vindjacka (linne under) och de blev perfekt..:p

Började dagen med min nya vanliga smoothie, haha! Den e så enkel å snabb, å god för den delen å ;p 1 banan, 4-5 dadlar, 2 dl havremjölk, 20g-ish hampaprotein! I en mixer/matberedare då :p åt/drack den till frukost igår och idag! Sen blev mitt snack igår ett äpple som jag köpte, för glömde min bar hemma.. Haha! Men har ändå bara 2 kvar, så ska spara ;p så snacket idag blev en banan!
Och idag och imorn har jag planerat att de är cheatdaaaay!:D idag ska jag äta hamburgare me pommes å allt de på lunchen, sen lite "efterrätt", alltså ska vi köpa glass ;) sen köper jag säkert något mer gott! Ska handla lite inför cheat'et imorn å ;););) varför jag har 2 cheatdays är för att imorn ska jah och Matilda bubbla! Så då ska vi äta å dricka gott :)
Sen blire tacos ikväll! Mummms! Älskar verkligen tacos :D

Men juste, åter till gårdagen, haha.. Lunchen blev potatismos med ketchup, och pizzasallad + ärtor! Ääälskar verkligen potatismos :D hemmagjort slltså ;) så gott!

Sen blev min preworkout lite nachochips, chasewnötter, och en skål med havremjölk, chiafrö- och boveteflingor, och en banan!:)

Och efter jag hade sprungit gjorde jag faktist mat själv! Kyckling med peppar och grillkrydda i ugn, och ris! Med soja, champinjoner, gurka, och körsbärstomater!:D jag var lite otålig, så ja hade kycklingen i 225 grader, men har man i 200 grader och har inne lite längre i ugnen så blir de saftigt och supergott!:D tips ;)

Och de jag sprang igår var då backintervaller.. Sprang först 2km som uppvärmning, sen gick jag kanske 200-300m innan jag började me intervallerna..! Sprang "bara" 10 st backintervaller:p och man ska jogga jättelångsamt påvägen ner, både får man längre vilotid, och så blir man faktist tröttare då! För då hinner man bli riktigt andfådd.. När jag sprang upp för backen var de jobbigast för benen, men när jag joggade ner var de jobbigast för lungorna.. Slltså jag joggar ner långsammare än gå-takt.. Sen kutar upp för backen då:) vet inte exakt hur lång backen är, men inte superlång.. Sen gick jag hem! De fick bli nedvarvning.. De tog 20 min å gå hem sen ^^ och enligt min klocka var intervallerna 2km.. Så sammanlagt sprang jag 4km då :p var riktigt nöjd efter intervallerna! Juste, åt några dadlar medan ja gjorde kycklingen också :)

Och jag e så taggad på cheatday idag och imorn.. Haha! E så sugen på hamburgare.. Och om en timme får jag de!! Å pommes me ketchup :D mmmm.. Och en Magnum efter de ;) klagar inte!

Men sen äre då träning ikväll, och kanske imorn på morgonen.. Sen ska jag nog köra ett benpass imorn å!:) bara kört styrka en gång denna vecka.. De va bänk och rygg, i tisdags :p så ett benpass ska jag allt klämma in imorn! Blir de ett boxningspass imorn på morgonen också så har ja fått in 8 pass denna vecka :)

Nu ska jag njuta av denna dag! Haha :) regnar just nu också.. Där försvann solen ;) vi ses förhoppningsvis imorn! Annars på söndag ;p

Av Elise - 11 maj 2016 21:10

Snart helg! Bara 2 dagar kvar ;) imorn tror jag SOn skulle va inne.. Har inte skrivit klart den.. Kommer nog inte göra heller.. Men va klar me mer än 2/3 i alla fall så de borde räcka... Haha..:p sen matteNP på fredag också.. Sen är de bara SOn kvar! Wohoo!

Idag har vart rätt chill ändå.. Först matteNP, sen bild, lunch, idrott, och nå operation dagsverke-information, sen fick vi sluta! Då cyklade ja hem å la mig på gräsmattan å njöt lite av solen :) med min preworkout! Som var majskakor och en proteinshake.. Och "lite" chasewnötter ;)

Och frukosten idag var förresten en smoothie..! Som ja tror ja ska göra imorn å :) 1 banan, 2dl havremjölk, 20g-ish hampaprotein, och 4 dadlar!
Och en mighty bar till snack, och ris, ärtor, morot, och nån sås till lunch! Sen 2 oreo-chokladrutor ;)

Sen på träningen vare bara teknik å avslutat med gemensam styrka!

Och efter träningen gjorde jag för enggångsskull mat ;) lax och sötpotatis, me ketchup! Och några dadlar och nachochips ;) hehe! E fett taggad på fredag, då ska vi äta TACOOOS!:D

Och nu ska jag hämta vatten, chilla i ett tag till, sen gå å lägga mig..! Godnatt!:)

Av Elise - 10 maj 2016 20:13

Matte nationella imorn.. Inte taggad, haha!

Men denna dag har vart rolig!:) 2 pass också! Men de va inte så jobbigt å springa 45 min som ja trodde.. Hade ju typ nästan prat-tempo så inte så konstigt :) men de va skönt faktist!! Å inte köra 100 hela tiden.. Föredrar ju nästan långlöp nu.. Nästan ;)

Men körde ju bröst och rygg imorse..! Började me å gå 500m på löpbandet, sen bänk.. Klarade en rep på 45kg 2 ggr!:D försökte 47 1/2, men de gick inte ;p men e nöjd me 45! E osäker på om jag klarat 45kg helt själv förut.. Tror nästan inte de, men är inte säker... Och körde 2or eller 3or på 40 också!:) och en etta på 42 1/2.. Hade kunnat gjort 2, men ja sparade mig till 45 :p vi körde 3x20kg, 3x30kg, 2x35 kg, 3x40kg, 1x42 1/2, 2x45, 1x47 1/2!:) alltså vi körde upp till 47 1/2 sen ner igen.. Så vi körde inte alla set på en gång, utan ett av alla seten ja skrivit körde vi på "nervägen".

Sen vare ju då skola.. Sen efter skolan 45min löpning! Kom exakt 8km, haha :p de e ja nöjd me alltså! Ska försöka springa milen nån dag!:D de längsta ja sprungit är 8.5km För 3 år sen :p

Och min frukost idag blev en proteinshake som vanligt.. Och efter gymmet blev de en banan och en mighty bar!

Sen på hemkunskapen gjorde vi rischoklad, så åt de å lite av nån brownie ;)
Och lunchen blev potatis å köttbullar me brunsås och lingonsylt! Haha :) och ärtor och pizzasallad...

Och innan vi sprang åt jag bara 2 riskakor.. Och efter åt jag 400g jordgubbar, och en proteinshake!
Och efter vi sprang så badade vi..! Så kom hem för typ en timme sen ;p de va kallt.. Haha! Men kul :))

Och när ja kom orkade ja verkligen inte göra nån mat.. Så drack en till proteinshake.. Haha.. Kanske lite för mycket Shakes på en dag.. Och lite chasewnötter!:)


Men ja, nu ska jag snart duscha, packa inför imorn, sen sova! NP på morgonen... Sen ska jag ner till nybörjarträningen :p så vi ses imorn!

Av Elise - 9 maj 2016 21:42

Första inlägget från mobilen!:) skönt..

Först var de ju skola idag.. Sen slappa ja lite, och träning! Som de 2 senaste träningarna kunde ingen av tränarna komma, så vi fick sköta oss själva..! Vi var bara 3 st på träningen, så vi körde först enkel teknik framför spegeln där vi valde några kombinationer var som alla körde i 1 min.. Sen körde vi 6 ronder säck, och jag avslutade med lite mage! Körde de nedan :) behöver börja köra mer mage alltså.. Har varit väldigt slarvig med de!

Men imorn står i alla fall rygg på schemat på morgonen, sen på eftermiddagen/kvällen blire 45 min löpning! Fyfan, ser inte fram emot de, haha! Usch, hatar å springa.. Speciellt långdistans! Har typ sprungit i 45 min en gång i hela mitt liv.. Kommer va död efter!

Men jag har inget speciellt att säga.. Fuskar en del med kosten, haha.. Menmen, så är de ibland.

Åt vanliga gröten me hampaprotein och kakao idag, en mighty bar till snack, broccoligratäng t lunch, och preworkouten blev 400g jordgubbar och en ridkaka med jordnötssmör å agabesirap!


Sen skulle egentligen min posteorkour bli en proteinshake, men de vart nå köttfärsbiffar-ish med råris och en majskolv..! Woops ;)

Nu måste jag packa inför gymmet imorn.. Vi ses imorn!


Med 5kg platta, 10 sek/ övning i sammanlagt 2 minuter:

Russian twists

Hollow hold men i sittande position

Situps och "skjut upp" plattan i toppläget

Vila 1 min
x2

Ovido - Quiz & Flashcards