sts

Alla inlägg den 8 maj 2016

Av Elise - 8 maj 2016 18:01

    Hemma igen! Puh, ja e verkligen trött nu! Sov typ 1-2h först i fredags (till lördag) och behövde gå på toa, sen sov jag typ 3-4h till innan jag skulle gå upp.. Sen flög vi ju då till Finland! Och invägningen var på bussen.. Haha! Men jag klarade faktist invägningen väldigt bra, jag av rätt nervös inför den..! Sen efter invägningen fick vi frukost på bussen :P en macka, en banan, och en drickyoghurt! En Festis också, men drack inte den.. Alltså, denna helgen har jag verkligen fuskat med glutenet, för har typ inte haft något val.. (Juste, åt 1 dl havregrynsgröt med jordnötssmör till frukost igår innan flyget) åt liksom först macka på bussen, och yoghurt.. Mådde faktist lite illa och fick ont i magen efter de.. Men de hann försvinna lagom till matchen! Som jag förlorade med 2-1... Men de är väldigt stor skillnad.. Först var jag utomlands (inte så stort egentligen), men sen hade jag ju andra tränare, som jag liksom hade träffat för första gången 6 timmar innan matchen.. De visste ju inte alls hur jag boxades å så, så då blir de ju väldigt svårt för dom..! Sen värmde jag inte upp helt 100.. Jag e ju van å köra mitsar och några skuggronder innan jag går match, men hon som hade match innan mig behövde ju tränarna i ringhörnan, så kunde inte kö mitsar, eller hade nåt tidtagarur å köra skugg med.. Så en annan i landslaget fick hålla sina händer som jag slog i lite innan, haha! Men de vart 4-4 i landskampen mellan Sverige och Finland.. Vi var 6 killar och 2 tjejer (vi skulle varit 13 stycken egentligen, men vi vart bara 8) och både jag och andra tjejen förlorade, och 2 killar, sen vann 4 av våra killar.. Så då blev de 4-4! Vart 8-1 till Sverige förra året.. Haha!

Men innan och efter matchen åt jag en mighty bar också! Sen fick vi ris och nån kycklinggryta efter matchen... Men alla var hungriga ett tag efter igen, så vi gick å käka hamburgare nånstans! Och köpte naturgodis efteråt ;) så för mig blev/blir det en cheat-helg! Men de e jag fan värd, är helt slut både fysiskt och psykist! Sov på planet både dit och hem, och i bilen påvägen hem!

Men påvägen hem svängde vi förbi ett shoppingcenter också! Mer om de sen..:) vi shoppade också lite i fredags också :P

Men frukosten idag (som vi btw åt 5.30...) blev en fralla med kalkon, sallad å gurka, å lite fruktsallad.. De va inte mycket, och jag höll mig inte direkt mätt så länge, men äsch..
Sen flög vi från Finland kl8, och kom hem kl 8 ;) klockan går ju 1 timme snabbare i Finland.. Då var jag astrött, haha! Men åt en mighty bar då..:)
Sen en timme senare fikade vi lite. Då åt jag en magnumglass!:D sen åt vi inte förens 13.30 Thai-buffé! Ännu mer gluten där.. Haha! Tog en överfull tallrik me wok å ris å jordnötssås å lite så, sen en lite mindre tallrik bredvid med lite olika friterade saker med sweet chilisås och soja!:) de vart ja verkligen mätt av..
Sen for vi hem! Och jag e verkligen nöjd med shoppingen!:D i fredags köpte jag bara ett vitt linne (tog ej kort på de) som har nån slags broderi över hela ryggen, på hm :) sen som en tidig avslutnings/väldigt tidig födelsedagspresent fick jag en ny mobil.. (!) de e hag väldigt tacksam över!:) nu kan jag äntligen börja blogga från mobilen igen.. Har ju gjort de från ipaden eftersom kameran på min gamla mobil inte kunde fokusera..

Och shoppingen idag blev jag väldigt nöjd med! 2 par jeans (woho!), hittar typ aldrig jeans, en tröja, en bikiniöverdel, och ett par avslutningsskor!:D målet var en avslutningsklänning, men de blev de ej.. Kommer väl få beställa eller nåt..
(Jeansen och vita tröjan är från carlings)

Så jag är supernöjd! Och juste, när jag kom hem åt jag en piggelin, en liten karlfazer mjölkchoklad, och en apelsin-mörkchokladkaka!:) ska äta jordnötssmör å nå mer gott ikväll också ;) uppladdning inför träningen imorn liksom!

Och Gud vilket fint väder de har vart i helgen.. I Finland också :) skönt. Äntligen sommar!

Men nu ska jag verkligen slappa och äta gott och njuta! De tycker jag att jag e värd :) vi ses imorn! Kanske käkar en till glass ;)

Skapa flashcards