sts

Alla inlägg den 12 mars 2016

Av Elise - 12 mars 2016 15:38

Heelg!:D dock lördag idag.. Haha! Men engelskaprovet gick lite sämre än väntat, men äsch..
Och igår bestämde jag mig för att ha cheatday :) muums! Åt naturgodis, dock fick jag en del kvar, så de kan ja spara till nästa vecka ;) sen åt ja upp jordnötssmöret och en chipspåse..! De va min fredagskväll de ;) åt naturgodis innan träningen, så preworkouten fick bli naturgodis, en proteinboll, och bananpannkaka! :D yummie!
Och efter träningen drack jag en proteinshake på havremjölk och chokladprotein!:) sen åt ja då jordnötssmör å en påse chips :D bra avslut!
Och min frukost igår blev äggröra på 2 hela ägg och 2 äggvitor, ca 1 dl havremjölk, och champinjoner :)
Sen en mighty bar som snack, som vanligt, och lunchen blev ärtor, morot, potatismos, å liite ris med kebabgryta :P vart ju knappast så mkt veganskt igår men ja..

Och nu är de helg! Va skönt :D har fått in ett benpass idag, lördag, och jag planerar att springa lite intervaller senare ikväll.. Vi fårse, men de är planen.. Bli 200meters-intervaller isf :P förmodligen på typ 2km elr nåt sånt.. Så blir 10'st intervaller då! Börjar väl med å gå/jogga 500m elr nåt sånt, sen kör ja 10 intervaller :) och benpasset ser ni nedan! Idag blev ett bra benpass :D mina ben skakade när ja stod i kön på Ica å skulle betala jordnötssmör.. Haha :) köpte bara de..

Och idag åt jag gröt till frukost..! Den vegansk åtminstone..;) 1 dl havregryn, 2 dl vatten, 20g hampaprotein, 1 msk kakao, 1 banan, 1-1.5dl havremjölk, en banan, å agavesirap!:) och efter gymmet åt jag den sista proteinbollen och en riskaka innan jag började med maten.. Recept på proteinbollarna nedan också :)
Och maten jag gjorde var sötpotatis, blomkål, morot, å champinjoner i ugn, och 4 st kycklingbröst med svartpeppar och grillkrydda!:D hade rotfrukterna i 25 min på 200 grader, och kycklingen i 30-35 min på 200grader.. Sen till de åt ja ketchup å lite aioli!:D smakade som riktig restaurangmat med aiolin!:) mums!

Och de har ju gått ett tag på dagen.. Men ja ska slappa, kolla igen lite youtubevideos, förhoppningsvis springa, sen tvätta håret och duscha, kanske ha ansiktsmask, å slappa lite till! De e vad jag har planerat idag :) gymmet har blivit mitt andra hem.. Men klagar inte ;)

Och nästa vecka då.. Jag går bara till torsdagen! Wii! För på fredag blire träningsläger med landslaget.. Jag åker med min ena tränare på fredagmorgon förmodligen, så kommer vi hem på söndag :) så de blir kul! Å veckan efter går vi bara till onsdag, sen får vi påsklov!:D och till helgen har jag match då också.. Förmodligen säsongens sista.. Sen blire massa träning! :)
Nä nu vill ja slappa lite.. Vi syns imorn!:)

Proteinbollar:

1 dl chokladproteinpulver
1 msk jordnötssmör
1 tsk kokosolja
3 msk havregryn
1 msk chiafrön
1 msk riven kokos + att rulla i
En skvätt vatten
1 msk-ish agavesirap

Blanda alla ingredienser. Ställ sedan några minuter i kylen, innan du tar ut smeten och rullar till 5 st bollar. Rulla sedan i kokos, och förvara i kylen!



Benpass:

Knäböj: 10 reps på: 20, 25, 30, 35kg
"Halv-knäböj" (går ner till höjden av en bänk och sen tillbaka upp): 10x3 40+50+55kg
Frontböj: 10 reps: 20 kg, 25kg

Marklyft: 10x3 - 40kg

Step ups: 8x3/ben - 18 kg

Gående utfall: 10x4 - 24 kg

Höftlyft i Smith: 10x4 - 40kg

Burn out: Donkey kicks - 15x5/ben, 2.5kg

Skapa flashcards