sts

Alla inlägg den 9 mars 2016

Av Elise - 9 mars 2016 16:05

Onsdag idag! Halvvägs till helg! Bara dom två jobbigaste dagarna kvar nu, men kämpaaa! Å engelskaprov direkt på morgonen på fredag också..

Idag tänkte jag äta helt veganskt, och de har jag nästan gjort.. De enda som jag ätit som inte varit veganskt var lite choklad på lunchrasten och när ja kom hem från skolan, och stuvad spenat till lunch :) men de är de enda!

Så frukosten idag blev samma som igår :) 2 bananer, 5 dadlar, 3 dl Havremjölk istället för mandelmjölk, å hampaprotein!:)
Å snacket i skolan blev en mighty bar som vanligt, å lunchen blev ärtor, morot, potatis, å stuvad spenat :) å lite choklad då..;)

Och nu är de dags för preworkout !:D har tagit lite blandade nötter och chokladdoppade chasewnötter/hasselnötter, sen en riskaka med jordnötssmör å agavesirap, den sista veganska chokladbollen, sista vindruvorna, och en celsius!:D de e varken måndag eller fredag, men ja kände att ja ville ha en!
Efter vi hade vart å hämtat inläggen igår gick vi in på nån jag tror de va life-butik, så köpte vi chiafrön, sen vare 4 naturgodispåsar för 100 :) alltså små påsar med en sort i.. Så vi tog en påse med tranbär, en med blandade saltade nötter, en med chasewnötter doppat i vitchoklad, och en med hasselnötter doppat i mjölkchoklad!:) jag tänkte Försöka spara till fredag/lördag..;) de chokladdoppade grejerna då..

Och om 40 min ungefär måste jag vara påväg till träningen..! För jag har nycklarna, så jag ska komma ner till nybörjarträningen :)

Och efter träningen planerar jag att äta 3 dl kokta linser, kokta bruna bönor, champinjoner, å sötsur sås!:D blir mums!

Så nu ska ja chilla framför rtp 2 youtubeklipp, sen göra mig iordning å gå till träningen! Vi ses imorn!:)

Av Elise - 9 mars 2016 15:55

Kom på precis när ja höll på somna igår att ja inte gjort något inlägg..;)
Men igår började jag ju dagen med sovmorgon! Jag vaknade först halv 8, och de va så skönt och få slappna av och halvsova till klockan 8 :)
Sen första lektionen gick vi typ igenom vad som skulle hända hela resten av terminen i ämnet, och gjorde de hela lektionen, så dev avät hyfsat chill.. Å precis samma sak var de på hemkunskapen också, haha.. För vi har prov om 2v..
Sen vare lunch..! Först ärtor å morötter, sen har ja lärt mig att ja blir hungrig så jah åt en mighty bar och läkerol ockdå..;)
Sen vare bara slöjd, och hem och byta om, tvätta av sminket, packa väskan, och göra iordning en matlåda med preworkout.. Haha! :) men de va 1h kvar tills ja egentligen skulle äta min preworkout, så ja tog en proteinshake sålänge.. Va hungrig! Så blandade 1 dl sojamjölk och 1 dl havremjölk :) elr mandelmjölk.. Nåt vare i alla fall ;)

Sen vare upp å hämta inläggen, sen blev jag skjutsad direkt toll gymmet. Bytte om å satte upp håret å allt sånt där, sen ett ryggpass! Har inte träningsvärk, men är lite stel idag :) magnesium gör underverk alltså!
Och jag har massa videos å ta igen på youtube just nu ska jag säga, haha! Idag hinner ja inte kolla på så mång heller :P men då har jag i alla fall nåt å kolla på NÄR ja får tid över ;)

Å preworkouten igår blev en riskaka med jordnötssmör å agavesirap, och 2 chokladbollar!:)

Sen när jag kom hem åt jag 3 dl kokta röda linser, med champinjoner, gurka, å sötsur sås!:D och en till proteinshake, med havremjölk :)

Så igår åt jag nästan veganskt! Förutom proteinshakearna och liiite choklad på lunchrasten ;) typ samma sak idag å..

Juste, frukosten igår blev 2 bananer, 4 dadlar, 3 dl mandelmjölk, å hampaprotein :)

Ovido - Quiz & Flashcards