sts

Alla inlägg den 3 mars 2016

Av Elise - 3 mars 2016 21:51

Tja! Kom nästan precis hem från gymmet.. Haha! Min tränare skulle på ett möte, så vi skulle träna 19, men mötet vart lite längre så han kom 20 istället.. Men ja hann gå på löpbandet i 30 min, sen när han kom körde vi bänk, flyes, och en-arms hantelpress :) satte en 1a på 45 kg i bänken! Sen en 3a på 40, och en 6a elr 10a på 35 :) haha.. De va 10 på nånting..
Så inget monsterpass precis, men de e bra.. För de blir de nämligen imorn.. Haha.. Ska först köra ett cirkelpass, med olika maskiner, vet inte exakt hur många men det är ett par stycken, och det är en timer som säger åt en å jobba och att vila, men under vilan ska jag köra step up.. Och jag ska köra 2 varv.. Sen EFTER de ska jag köra ett benpass.. Ha! Kommer va död efteråt.. Men sen ska jag få börja lägga in knäböj imorn å!:D men ska börja lätt, såklart.. Inte kört de på ett tag nu.. Sen ska jag köra 4 övningar till :)

Och löpningen kändes tung idag.. Fast inte egentligen, jag var inte så superslut efteråt, men de kändes jobbigt psykiskt.. Ja ville inte fortsätta kämpa liksom.. Så de vart 3km på 15 min å 46 sek.. Men inte uruselt ändå så ;)

Och nu är ni väl nyfikna på hur dagen har gått!? Ätit veganskt och high carb hela dagen.. Och jag är nööjd! Dehär är definitivt nånting jag skulle kunna göra.. Dock, vill jag kunna få i mig mer protrin.. Å de känns lite svårt.. Men såhär kommer jah verkligen börja göra! Börja med en dag i veckan, å känns de bra ökar jag väl allt eftersom, tillslut kanske de blir min livsstil :) jag har inte vart nå sugen alls på nå djurprodukter idag! Och de har inte vart svårt å välja mat :) sist ja hade sånna här veganska dagar så försökte jag ju äta precis som vanligt, alltså lika mycket protein, kolhydrater och fett som jag gör i vanliga fall, men det går ju inte.. Men så som jag ätit idag kan jag verkligen börja göra en dag i veckan! Jag har ätit mer kalorier, mycket mer kolhydrater, ca lika mkt fett, och mindre protein än en vanlig dag.. Och jag har vart mycke mindre svullen idag än vad jag brukar va!:D och min kropp har kännts typ "renare" om man kan säga så..:D jag e asnöjd!

Och vad har jag då ätit idag då? Jo frukosten såg ni ju, smoothie på 2 stora bananer, 5 dadlar, 3 dl mandelmjölk, och 20g hampaprotein.. En väldigt bra frukost förresten, blev inte de minsta svullen av de, som ja alltid annars blir av allt! Och de va nästan 100g kolhydrater, och ja blev inte svullen.. Otroligt! Kan ha haft å göra med att de va en smoothie dock, men ändå!:D

Och lunchen blev ja pyttesvullen av, men de visste ja redan, för de blir ja alltid av linser, men ja åt i alla fall 1 dl (torrt) röda linser, med lite av "woken" ja gjorde igår på broccoli, blomkål, champinjoner, å tamari, sen skivad gurka å sötsur sås :)

Och sen dags för preworkout! 2 riskakor med agavesirap, 1 banan med jordnötssmör, och liiite gröt gjort på 0.6 dl havregryn å 1.2 dl vatten, för ja ville inte ha en hel portion, sen toppat me kanel, russin, å en skvätt mandelmjölk!:)

Och postworkouten blev lite torkade aprikoser, en chokladboll, och en smoothie! Haha, börjar och avslutar dagen med smoothies ;) men den gjorde jag på 1 banan, 4 dadlar, 1 msk kakao, 1 (stor) msk jordnötssmör, 2 dl mandelmjölk, och 1/2 tsk vaniljpulver!:) mums!
Så de va min dag! Och jag älskade den!:D jag skulle lätt alltid kunna äta såhär, men de känns verkligen att ja inte fått i mig lika mycket protein som jag brukar.. Ja känner mig typ "tom", och ja kan inte säga svag för ja har precis tränat bröst och sprungit idag så de vågar ja inte säga haha! Men kommer jag på lite bättre sätt att få i mig protrin så absolut! Och tränar man inte som en tok och behöver extra protrin rekommenderar ja verkligen detta! Man får äta hur mycket kolhydrater och kalorier man vill :) pasta, bröd, potatis också.. Men de ska va veganskt och helst så mycket kolhydrater som möjligt å så lite fett å protein som möjligt.. Men jag älskar mitt jordnötssmör så de klarar jag mig inte utan!:)

Men ja ska försöka få in lite mer vegansk kost i min kost.. Ja va ju inne rätt mycket på de spåret förut, sen hittade jag tillbaka till köttet, men ja ska försöka att ha åtminstone 1-2 veganska måltider per dag.. De har jag ju nästan redan, men vill inte ha för höga mål ;) men jag ska definitivt lägga in en sånhär dag varje vecka from nu!:) minst 1! Sen ska jag ha cheatday som vanligt på helgerna.. Haha :) blir spännande detta!

Nu ska ja slappa, sova, äta, å ladda om för ben imorn!

Av Elise - 3 mars 2016 10:28

Glömde ju visst skriva igår... Hehe! Men ja åt gröt till frukost (1 dl havregryn, 2 dl vatten, 20g hampaprotein, 1 msk kakao, 1 banan, å toppa me massa agavesirap), sen skulle jag ju ätit resten av kycklingen till lunch, men jag stekte på en förpackning med kalkonbacon, och gjorde lite äggröra på 1 helt ägg å 4 äggvitor (hehe) me typ 2dl mandelmjölk, champinjoner, å salt å peppar :) å till de åt jag gurka å ketchup!:) den lunchen kan jag verkligen rekommendera..;) kalkonbacon innehåller ju mycket mindre fett (därmed också kalorier) än vanlig bacon :) hela förpackningen, alltså 110g, innehåller ca 140 kcal, 20g protein, 1g kolhydrater, och 6g fett :) så väldigt makro-vänlig!

Sen nästa gång jag åt var de dags för preworkout.. 1 riskaka med jordnötssmör och agavesirap, å 2 chokladbollar!:D blev en vegansk frukost och preworkout, men inte lunch å middag..
Middagen sen blev 1 glutenfri wrap med köttfärs med champinjoner å gullök, gurka, å tacosås.. Haha, en taco-ish ;)
Och på träningen igår var de först lätt sparring, sen intervaller på säck, 3ronder, fast kortare ronder än vanligt, sen explosivitetsträning och stretch! På explosiviteten går man först ned som i en knäböj, pausar i nån sek i "böjläget", sen skjuter ifrån så man hoppar rakt upp i luften.. Jag tycker jag har fått lite bättre spänst i benen nu när vi gjort dehär ett tag ;)

Och jag e faktist rätt taggad på denna dagen.. Jag ska äta veganskt och high carb!:) de kommer bli typ dubbelt så mycket kolhydrater, hälften så mycket protein, och bara lite mindre fett än i vanliga fall.. Vill se hur kroppen reagerar :) förmodligen att jag blir uppblåst, men de finns ju en sånhär "diet" där man äter bara kolhydrater och extremt lite fett och protein.. Och då sägs det att man är uppblåst den första månaden ungefär, tills kroppen fått vänja sig, sen blir man "platt":) och då äter man alltså hur mycket som helst, tills man verkligen är mätt alltså :) ja tänkte typ testa på det idag, men jag kommer äta 1g fett och protein per kilo kroppsvikt.. Men kommer äta mycket mer kolhydrater än vad jag brukar!:) blir spännande! Kan rekommendera freelee the banana girl på youtube om ni är intresserade!:) glömde säga att "dieten" är vegansk också :)

Så med denna dag börjar jag med en smoothie! Gjord på 2 stora bananer, 5 dadlar, 3 dl mandelmjölk, och 20 g hampaprotein :) denhär smoothien va faktist riktigt god! Den va ännu godare innan hampan, men fortfarande god! Ni måste testa denna smoothie!:D

Och om några timmar tänkte jag gå till gymmet och springa 3km..! 3 löppass denna vecka.. De är jag nöjd med ;)
Sen typ kl 7 ikväll elr när de va är de dags för ett bröstpass på gymmet..!
Sen planerar jag ben imorn, och boxning på lördag.. Så blir de så har ja kommit upp i 8 pass denna vecka :) helt okej!

Nu ska ja dricka upp de lilla ja har kvar av smoothien, chilla, å springa! Vi ses ikväll, så får ni höra hur de gått :)

Presentation


Här är en 15-årig tjej som bloggar om sin vardag :) jag boxas, och gillar att träna, äta gott och hälsosamt & shoppa :) kika gärna & se om du tänkt stanna!

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8
9 10
11
12 13
14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards