sts

Alla inlägg den 10 februari 2016

Av Elise - 10 februari 2016 16:06

Dags för preworkout!:D å blir en nice one..:) 2 riskakor, båda med jordnötssmör å agavesirap!:D å 2 rutor mörk apelsinchoklad :) sen lite chasewnötter..;)

Å idag har vart en bra dag! Åt frukost runt kl 9, å blev likadan gröt som igår! Sen runt 2h senare stack jag till gymet för ett benpass!:D ett bra dessutom.. Gick på löpbandet i 5 min som uppvärmning, och körde 20 knäböj å lite lätt stretch som uppvärmning :)
Sen körde jag 8 knäböj med bara stången som uppvärmning..
Sen körde jag passet nedan! Inte i den ordning som de står.. Men orkade inte skriva i rätt ordning, haha.. Men körde knäböj, marklyft, bulgariska utfall, gående utfall, switch lunges, leg extensions, Höftlyft, å sist men inte minst Donkey kicks :)

Och ja satte ett pr i mark!:D mitt förra var typ 7 reps på 55kg.. Å ja tänkte att idag ville jag testa mitt max, alltså en singel-reppare :) oxh ja va verkligen starkare än vad ja trodde.. Haha! Minst sagt.. Körde då först på 60kg för 5 reps, å från allra första början tänkte ja inte köra mer än de, för ja trodde de skulle bli mitt nya pr, men sen smackade jag på 10 kg direkt å tänkte att klarar ja 5 reps på 60 klarar ja 1 rep på 70.. Klarade 2 reps.. Å ja kände att de va lite enklare än ja tänkte, så ja körde 75! Och såklart hade jag fortfarande koll på min form och allt.. Inte värt dålig form för några extra kilo.. Men jag klarade en singel på 75 kg iaf!:) de e 20kg mer än min egen kroppsvikt, oxh 20 kg mer än mitt gamla pr! Haha :) supernöjd måste jag säga!

Och efter gymet köpte jag nytt proteinpulver :) ja kom ihåg de, weeey..:P chokladprotein från holistic..:)

Sen blev de faktist en vegansk lunch/postworkout! En glutenfri wrap som ja värmde 20 sek på halv effekt i mikron, så stekte jag blomkål, broccoli, å bruna bönor i massa kokosolja! Blev liite mer mat än ja tänkte, men faktist överraskande gott! Godare än jag trodde!:) hade lite chili/vitlökssås också..;)
Och hela denna portionen innehåller inte mer än 450 kcal.. Alltså mycket mat för lite energi! Så kompenserar liksom upp de med en lite energirikare preworkout ;)
Men va inte snåla me kokosoljan när ni steker blomkålen, broccolin, å bruna bönorna.. Ja hade minst 1/2 dl i alla fall! Gör allting mkt saftigare å godare :) å mamma hade kokat bruna bönor igår, så de var kvar lite som hon ställde i kylen, så ja värmde bara på lite i stekpannan efter att ja stekt blomkålen i broccolin :)
Så denna lunch tycker jag verkligen ni ska prova! Riktigt gott å mättande!:)

Å om 2h äre boxningsträning.. Tekniksparring :) men min middag blir däremot inte vegansk.. Blir kyckling å säkert nå rotfrukter..:) men blev i alla fall varken proteinpulver eller ägg idag! Framsteg..;)

Nu ska ja käka upp min preworkout å kö dagens andra pass! Syns imorn!:)

Höftlyft i Smith - 10x3, 30kg

Donkey kicks i Smith - 8x3 /ben, 15kg

Bulgariska utfall - 8x3 /ben, 16kg

Marklyft - 8x3, (40, 50, 55kg)
5 reps, 60kg
2 reps, 70kg
1 rep, 75kg

10x3 gående utfall - 24kg

20x3 switch lunges - 5kg

8x2/ben Leg extensions, 1 ben - 5kg

Knäböj - 8 reps, 50kg

Ovido - Quiz & Flashcards