sts

Alla inlägg den 25 januari 2016

Av Elise - 25 januari 2016 16:00

Tja! Måndag igen! Hade faktist ingen söndagsångest igår.. Gud så skönt!
Men ja skrev ju inget igår, men de va för att ja tog inga bilder, så kände inte för å blogga utan i alla fall en bild :P
Men gick ju upp 5.20 igår.. Eller, gick upp 5.30 men hade larm på 5.20 :) åt frukost, klädde på mig.. Sen åkte vi 6.30:) tidigt alltså.. Haha! Men värt de i alla fall :)
Å frukosten var då samma som i lördags.. Fast hade 0.75 dl havregryn istället för 0.5 till gröten, och så var riskakorna lite tunnare.. Men annars samma!:)
Sen hade jag som förutspått första matchen, alltså klockan 10. Vann med 3-0!:D skönt..! Va riktigt jobbigt konditionsmässigt, värmde inte upp benen ordentligt, så fick sjukaste mjölksyran! Men ja kämpade mig igenom 3 ronder.. Och varje droppe mjölksyra vare värt :) en gång lyfte jag bakfoten samtidigt som min framfot var helt stel av mjölksyra, å samtidigt slog min motståndare ett slag, och de va inte ens hårt men ja höll på ramla baklänges ändå.. Timingen alltså ;) steppade några steg bakåt i ringen då haha! Slaget såg nog väldigt hårt ut eftersom ja höll på ramla, men de va timingen alltså..;) men hon ska definitivt ha cred för sin kondition och uthållighet! Fyfan alltså haha!

Och vi stannade sen efter vägen å åt.. Ja tog en lövbit med persiljesmör å pommes!:) mums! Sen innan matchen åt ja en eat natural-bar, för lite blodsockerhöjande, och precis efter åt ja en mighty bar... Sen när ja kom hem åt ja ett äpple med kanel, och till middag vare köttfärslimpa med sötpotatis å nån champinjonsås :) var proppmätt efter! Men gott vare!

Och idag äre måndag. Ny vecka.. Nya möjligheter ;) närå, men helt okej måndag hittills! Dagen gick rätt fort.. Skönt.. Åt äggröra till frukost av 2 stekta ägg å 2 äggvitor, och 1 dl havremjölk.. Kryddat med salt å vitpeppar :) å i skolan en mighty bar, sen risgrynsgröt med ärtor å kanel/socker till lunch! Som om sockret behövs alltså.. De e ju redan socker i gröten.. Men de vart ja faktist förvånansvärt mätt av, haha :P

Sen när ja kom hem åt ja chasewnötter! Alltså vi köper naturella, sen rostar/torkar mamma dom hemma. Hon blötlägger först över natten, sen rostar hon i ugnen/torkar i torkugnen :) dock får ja salta själv efter.. Men de e nice!

Sen nu äre dags för preworkout.. My favourite meal of the day..;) 1 celsius, sen 1 liten banan med choklad/jordnötssmörs-klet! Gjort på 1 msk jordnötssmör (kan behöva mikras pyttelite), 1 msk agavesirap, och 0.75 msk kakao :) man blandar de, (ej bananen) och kletar sen på bananen. Sen ska man egentligen ha riven kokos uppepå, men de hade vi ingen hemma, så tog kokoschips istället :) blir förhoppningsvis nån ish-variant :) så en enkel, god, vegansk preworkout!:D

Sen har ja redan planerat min middag, OM inte nån gör nån vettig mat.. (Med vettig tänker jag annat än bacon å ägg..) men de ja annars tänkte äta är 2 stora mixade bananer, 1 1/2 portion chokladprotein, 50g hampaprotein, 1 msk mighty DTX, sen lite havremjölk..:) de blir nice! Den middagen består av 650 kcal, 61g protein, 79g kolhydrater, och 10g fett :) perf!

Sen imorn troooor jag att ja ska träna på morgonen, men är inte säker.. Ska träna på eftermiddagen i alla fall.. Då ska ja väl springa å kö lite överkroppsstyrka :) men kör ja på morgonen blir de väl något ben-aktigt.. Men har inte bestämt mig än.. Vi fårse..

Men nu ska ja ta å äta min preworkout! Vi ses imorn!:)

Juste, bananen ska va i frysen ett litet tag efter ockdå.. Min va en halvtimme denna ggn :)

Skapa flashcards