sts

Alla inlägg under september 2015

Av Elise - 2 september 2015 07:08

Igår så solade å badade vi som vanligt, till klockan halv 2 ungefär, så började vi göra oss iordning för Chania :) så tog vi bussen in klockan 3, som tog 25 min, och gick där till klockan 9! Vi åt också på en skaldjursrestaurang :) de va friterade räkor, nå minifiskar, friterad bläckfisk, å, Aa, ja tror de bara va de :p men de va inte de bästa ja ätit.. Ganska torrt å segt faktist :/ men de dög :) va dock lite halv njee när de va skal å allt haha.. De va linsom hela fiskar me skinn som bara var friterade, så de kändes lite konstigt att äta..

Men ja handlade faktiskt inte mycket..! Mamma sa att den mesta av shoppingen förmodligen skulle ske i Chania, men ja handlade bara en parfym och ett bar fake-raybans haha! Kostade liksom 60 spänn ;) kanske skulle köpt ett par blåa pckså.. Har ju ett par blåa, men de börjar bli lite halv-kassa efter denna resa hahaha.. :)

Men idag är de näst sista dagen (buhuu :'[ ) och vi ska åka till 2 olika stränder tror ja!:) vi ska åka rätt tidigt.. Men ja kommer ihåg att vi va på ena stranden sist vi var här för 5 år sen, och den stranden är bland topp 5 finaste stränderna i världen :) hoppas vattnet e så klart och att vattnet är fint/intressant så ja kan ta fina å coola bilder!:D de e rosa sand där också :) inte hela sanden förstås, men de längs vattnet :) men den rosa färgen kunde tydligen skifta beroende på nånting ja inte kommer ihåg vad de var.. Men de hoppas ja blir nice!:)
Men har bränt mig liite på låren, i ansiktet, och på ryggen..:((( bara de inte känns av eller blir värre idag bara..

Vi har hyrt en minibuss och 2 bilar, haha, hoppas de räcker till alla då ;) vägen toll första stranden är över lite berg å så, å de gick getter längs vägen sist! Skulle va roligt å få bild på lote vandrande getter uppe på en bergsväg;) fast de tog lite tid å åka har ja för mig.. Å vi ska åka om lite mindre än 1h haha!

Va rätt hungrig igår, så tog 2 gyros ;)

Och räkorna på bilden e ENORMA haha! Asså dom e lika stora som kräftor!
Och nu på morgonen äter ka gröt me banan, lite chasewnötter, å 1/2 bröd med smör å nåt pålägg ja inte bestämt än!:)

Av Elise - 1 september 2015 08:11

God morgon! Här är klockan 1h framåt, så klockan e precis 9 :)
Idag har vi äntligen planerat att göra nånting..! När de e 3 dar kvar på resan liksom..

Men idag planerar vi stt ta en till strandpromme nu efter frukost, sen bada lite i havet å så, sen kanske lite vid poolen också, sen i eftermiddag planerar vi att åka in till Chania, förmodligen med buss, sen ska vi äta på nån skaldjursrestaurang ikväll!:) vi kommer förmodligen typ ta upp en hel buss eftersom att vi e 18/20 pers! Haha!:D

Sen frågade ja mamma om vi kunde äta nere vid frukostbuffén nån dag, å de skulle vi förmodligen oclså gö ;) vi har nämligen inte bokat in de i hotellvistelsen som de andra gjorde..

Och middan igår blev nån buffé! Inte mkt toll buffé, men ja vart mätt, så, :)
Och frukosten idag blev då glutengröt (haha) med banan, en mugg apelsinjuice, och en mugg chasewnötter :) igår hade ja ju nötterna på gröten :p

Man blir inte speciellt hungrig i denna värme alltså.. Äter typ bara frukost, lunch, å middag.. Sen kanske nån glass emellan lunch å middag ;) men igår va ka rätt hungrig..! Åt en Questbar previs efter vi gixk igår, sen typ 1/2h efter åt vi lunch, sen åt ja en banan mellan de å middan också! Alltså min kropp borde ju typ få en chock för allt den får i ocj inte får i sig här haha..

Och förresren, alla tjejer fick en blomma av hotellägarnas pappa här igårkväll när vi skulle gå till restaurangen haha.. Gulligt :)