sts

Alla inlägg den 16 augusti 2015

Av Elise - 16 augusti 2015 21:01

Här har vi sista målet! Både middag å kvällssnack kan man väl säga haha.. 3 brödskivor med smör, 1/2 burk med vita bönor i tomatsås (delade den med mamma) och 2 mixade bananer!:) nu e ja nöjd för kvällen!

Och nu har ja fått ansiktsbehandling, fransfärgning, och benvaxning av mamma! Nu saknas bara fotvården så är ja klar för semester!:D

Av Elise - 16 augusti 2015 18:02

Nu har alla åkt och allt är undanplockat!:) jag plockade undan allt å diskade alla fika-fat.. Duktig ;) mamma å min brorsa planerade tysligen rosor ute..? Haha visste inte ens de.. Men då vart de dubbla jobb gjort då!:) la in allt i sina ursprungsförpackningar och så.. Men la inte in i frysen, för fattade inte hur de hade legat feån början haha :p

Men höll mig faktist väldigt bra idag! Tog 1 "normalstor" tårtbit av almondy daimtårta, som då är glutenfri, sen 2 mindre bitar som blev ungefär lika stor som de första ja tog :) sen tog ja 2 skivor av lingonpepparkakan! Ååh, den e så god! Den kommer bli farlig i jul alltså haha.. Men de va då de ja höll mig till :) jo drack ett litet glas saft också :p drack vatten annars! Tog bara saften för de var de sista kvar i bägaren när ja plockade undan..

Och de kom intr så många, bara min moster, mormor, och 3 till :) mormor kom tydligen iallafall fast vi trodde hon va borta haha..
Men ja fixk iaf de på bild nedan :) e taggad på bakboken ja fick av min moster..;)
Så fick ja en väckarklocka av mamma haha.. För ja brukar ju använda mobilen som köpcka.. Men en väckarklocka kan man ju inte sätta flera larm på så venne om den kommer till användning.. Annars får ja ha 2 klockor på nattduksbordet haha!

Av Elise - 16 augusti 2015 11:37

Nu har ja vart duktig! Haha :D efter frukosten (vilket var gröt med äggvitor, ocj banan å hallon) så har ja gått runt å plockat lite! Har dammsugit ur soffan och bytt filt som var i hörnet, så ska sofftyget skakas och läggas tillbaka igen, sen har ja städat badrummet nere, och plockat undan skor å lite sånt i hallen!:) kommer förmodligen fortsätta lite senare pckså :p alla kommer hit klockan 3 :) jo min morbror svängde förbi med litr pengar också, för han å mormor kan inte komma sen, för dom ska upp nånstans å hälsa på nån släkting..

Men detta blir lunch!:D vegansk ;) jag vill faktist börja äta mer å mer veganskt/vegetariskt.. För kött och djurprodukter är inte så bra för hälsan.. Men har lite problem med proteinet annars hehe! Ska inte bli vegetarian elr vegan, men äta mer sån mat tänkte jag!:) och börjar med denna lunchen :) 1 burk chanponjoner, som ja steka lite lätt i kokosolja ett par minuter, för att få dom varma å Goa ;) sen har ja också vanliga ärtor, lite gurka, och 1 paket med ekologiska blandade bönor! Vilket alltså är kikärtor, kidneybönor, och stora vita bönor :) och som C-vitamin för att öka järnupptaget har ja ett glas apelsinjuice till!:) ååh, har inte druckit apelsinjuice på hur länge som helst..:3

Men nu ska ja fortsätta på min förvånansvärt goda lunch och kolla lite på iPaden! Ses förmodligen efter kalaset sen!:)

Skapa flashcards