sts

Alla inlägg den 3 augusti 2015

Av Elise - 3 augusti 2015 20:29

Håh! De va inte så drygt som ja trodde :D de va dock bara teknik.. Såå, kanske därför.. Men, ja e nöjd!:D ja va starkare i armhävningarna än ka trodde, men svagare i magen, haha.. De tillfällena ja tränat triceps kanske har gett lite resultat..?;)
Men nu är de muskelbyggande som gäller alltså.. De behövs! Men vet inte riiktigt hur ja ska lägga upp de me överkroppen.. För om man tänker att när ja börjar skolan nu också, ocj inte bara på lovet, så kör ja ju boxning måndag, onsdag, fredag, sen kör ja ben på tisdagar och lördagar, och torsdagar och söndagar har ja vila.. Och ja känner inte för att börja träna torsdagar.. För då slutar vi senast på hela veckan.. Fast förresten, nu kommer de ju bli nytt schema.. Så, ja, beroende på hur schemat kommer se ut så kanske ja kan träna på torsdagar!:) men ja tror faktist inte de.. För tränar ja mer än 4 dagar på raken blir ja oftast utmattad, så ja tror inte ja skulle orka lördags-passet om ka körde på torsdag.. Så.. Vi får väl se.. Annars kan ja ju försöka trötta ut min överkropp så mkt de går på träningarna :) menmen.. Vi får väl se.. Skönt att träningarna börjat igen iaf!:)

Och postworkouten blev förresten lite mango-glass, med bara fryst mango, sen en Smoothiebowl med 2 frysta bananer, lite vatten, 2 skopor chokladprotein (de börjar ta slut förresten :( bara lite kvar i bottnen nu..) ocj toppat med fryst mango och litr müsli!:) mums!

Så de blir kvällens sista mål, sen är ja inte helt 100 på om ja ska fuscha ikväll och imorn, elr bara imorn.. Haha! De kanske verkar äckligt, men ja är bara äcklig precis efter träningen.. Sen liksom.. Torkar jag.. Haha alltså de kanske låter jätte äckligt, men så farligt är de intr ;p och ja gör ju inte precis sågär varje gång ;p bara på loven ;) duschar nog efter gymmet imorn!

Av Elise - 3 augusti 2015 16:34

Ååh! Himmelsk! Och gissa vad.. Den är både gluten- och sockerfri!! Men verkligen inte smakfri ;) Bortsett från chokladbitarna då.. Dom har nog soxker i sig :p men man kan ju köpa sockerfri! Elr kanske tom göra egen ;)
Så ja tycker Verkligen ni ska testa detta recept!! Och allt me de e bra!:D de e enkelt, gott, och har bra näringsvärde! Och receptet går ju att göra laktosfritt också med laktosfri kvarg, och laktosfri choklad!:)

Så vad behöver man då för att göra denna kaka som verkar så perfekt?

3.6 dl havregryn (glutenfria, elr vanliga om de inte spelar någon roll)
0.6 dl linfrön
1/2 tsk bakpulver
1/2 tsk bikarbonat
1/2 tsk salt
3 bananer (mosade)
0.6 dl kvarg
2 msk honung
3 äggvitor
1 tsk vaniljextrakt/1 krm vaniljarom (jag hade aromen)
1/4 msk kanel
100g mörk choklad (Jag hade den på bild)

Topping:
1/2 banan

Blanda först ihop alla torra ingredienser.

Ha sedan i 3 mosade bananer. Ju mognare ju bättre. Rör om. (I receptet stod de att man skulle använda en matberedare, men ja blandade ihop allt med en sked, och de gick prima!)

Blanda sedan i resten av ingredienserna. Chokladen sist. Hacka/dela chokladen i lagom stora bitar, och rör ner dem i smeten sist.

Häll ner smeten i en form, men smöra och bröa/kokosa formen först.

Skär bananen i tunna skivor, och tryck försiktigt ned uppepå kakan.

Grädda i 25-30 min på 175 grader. En sticka/tandpetare ska komma ut torr.

Sen är de bara att låta den svalna, och njuta!:D ja älskar denna kakan! Bland min nya favorit!:D

Näringsvärde för 1 skiva av 8:
235 kcal
8.2g protein
29.6g kolhydrater
9g fett

Recept: colorfulfoodie @ instagram
Näringsuträkning: mig


Av Elise - 3 augusti 2015 16:09

Åh, dessa inlägg har ja saknat <3 de känns inte som att de e träning snart..:o

Men preworkouten blir iaf bananglass gjort på bara 2 frysta bananer, sen 2 gluten- och laktosfria rosmarinknäcken från Semper, med smör, kalkon, å gurka, sen min banan-havre-choklad-kaka! :D långt namn haha.. Men den är supergod!! NU vet ja vad ja ska äta på min födelsedag ;) och bäst av allt.. Den är både gluten- och sockerfri!:D
Så ja, detta ska ja äta, och om 1h å 10 min ca måste ja åka, för vi skulle va där 1/2h tidigare idag :)

Av Elise - 3 augusti 2015 12:18

Puh! Klockan e precis efter 12 och jag har hunnit dammsuga hela huset, förutom min brorsas rum och badrummen, och extra noga under min säng haha ;) ja flytta på sängen å dammsög så gott ja kunde bakom elementet.. Alltså ja har de aldrig på, lite onödigt att ens ha de haha.. Men nån extra kall vinter period brukar de stå på :p men ja gillar mer å sitta med en pläd än att ha på element haha! De e de enda mysiga med vintern, att man kan sitta under en pläd ;)
Men de ja har kvar å gö är å baka, och kaanske plocka vinbär.. Vi fårse :) men klockan 3 skulle mormor komma, och halv 5 skulle min moster komma.. Ja tror mormor skulle fika och min moster ha nån behandling..

Men lunchen blir 1 kotlett från igår, med några körsbärstomater och makaroner!:) men åt bara en av kotletterna, för de är 1 1/2 på tallriken ;p men de räckte med 1! Igår åt ja dock väldigt mkt hahaha, men de va igår de ;)

Av Elise - 3 augusti 2015 09:03

Nu äre måndag och ny vecka! Och snart fyller jag år :)
Och frukosten blir Basic gröt - 1 dl havregryn, 1 dl vatten, 1 dl havremjölk, så nu är mjölken slut, sen toppade ja med kanel och banan :) sen ett bröd till! Min Goa limpa!:D ska kanske baka mer av den idag :D sen om ja orkar tänkte ja baka nån ny kaka också som ja inte provat..:) den e ja spänd på! Man ska nämligen toppa med choklad ;) fast vänta undrar om man behöver ägg..:o för ja vet inte hur många vi har lvar.. Mamma bakade ju igår, å sist ja kolla hade vi 3 lvar..
Och ikväll äre träniiiing :D skönt att ja slipper släpa mig ut på spåret hahah.. Faast har ju inte kört kondition på sisådär 3 veckor kanske hehe.. Usch är nervös över hur jobbigt de kmr bli ikväll!
Men idag tror ja faktist vi, elr iaf jag, kommer ha ganska fullt upp :) ja ska baka, sen vill mamma att ja ska damma, dammsuga, ich torka golv i hela huset.. Ska försöka få henne å vänta tills kalaset, för ja orkar inte göra de 2ggr på 2 veckor.. Haha, vilket struggle! Sen ska ja flytta på min säng å dammsuga bakom elementet som står Bredvid min säng, och dammsuga iaf mitt rum.. Elr iaf under sängen..

Men nu ska ja äta upp, sen måla naglarna :) så då kan ja inte göra nånting på ett tag iaf ;)

Btw, brödskivan e jätte tjock :D haha.. Fun fact liksom ;) de synns inte på bilden, men de e skittjock haha..:p

Presentation


Här är en 15-årig tjej som bloggar om sin vardag :) jag boxas, och gillar att träna, äta gott och hälsosamt & shoppa :) kika gärna & se om du tänkt stanna!

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards