sts

Alla inlägg den 30 juli 2015

Av Elise - 30 juli 2015 21:02

Här har vi min överfulla skål med proteinglass! Haha :) 2 frysta bananer, kite mandelmjölk, 2 skopor chokladprotein, toppat med fryst mango å frysta hallon! Inget ovanligt :) åt också lite klyftpotatis oxh ett litet revbenspjäll ;)

Men resten av kvällen kommer ja nog kolla på yt.. Men imorn..! Då ska ja antingen ta en promenad elr åka till gymmet med mamma om hon får tid över efter banken.. Måste träna nu!! Speciellt kondition alltså.. Men nu har ja kommit in i dedäe stadiet att ja hatar att vara andfådd haha.. Kunde ja inte Vänt på min motivation? Alltså i början ville ja ju träna å få upp konditionen, nu tönker ja ba äsch fuck it ja får väl bygga upp konditionen och styrkan på träningarna i höst.. Men alltså, de kommer ju bli jätte jobbigt, och de VET jag, men de ör ju tydligen inye nog med motivation.. Ååh.. Va trött ja blir på mig själv..

Av Elise - 30 juli 2015 18:33

Fin middag va..? En skiva av brödet ja bakade, sen den andra raw-tårtan.. Halvan från igår är kvar, men ville testa den med havregryn istället för chasewnötter :) är inte säker på vilken ja föredrar.. Men här kan ni ju få recept också :) Mums va gott brödet är förresten haha.. Sitter å smaskar på de ;)
Har förresten inte tagit nån promenad heller idag.. Har blivit väldigt lat gällandes träningen nu.. Kommer ni ihåg i början va duktig jag va å hålla igång? Aja.. Snart börjar väl träningarna igen hoppas ja :)

Till 1 liten form:
Mixa 5 dadlar med antingen 1/2 dl havregryn elr 1/2 dl chasewnötter. En skvätt vatten kan också behövas. Den med havregryn vart lite mer fast, och mer "fin", den med chasew hade lite större bitar i..

Låt stå i frysen ett par timmar. Mina stod i 4.

Fyllningen gör man enkelt efter 4h genom att mixa 1 fryst banan med 1.5 tsk kakao. Man kan ta mer om man vill ha en starkare smak.
In i frysen i nån timme till. Rör om då och då för att motverka iskristaller (ja gkömde dock bort de hehe).

Ta fram några min innan servering, och gör då såsen, som ja inte har gjort, så vet inte hur de skulle smaka. Men den gör man enkelt med kakao och honung/agavesirap.

Så detta är en raw, vegabsk, "tårta":) man kanske inte riktigt kan kalla de tårta.. Men vad är de annars, haha? Bara nån nyttig god dessert?;)
Men den är helt klart ätbar! Och perfekt alternativ till tårta :)

Av Elise - 30 juli 2015 15:00

Alltså.. Ja finner inga ord! Denna kakan vart ju mer än fantastisk! Den smakar precis som vabligt också!:D ja tycker verkligen att ni ska prova denna! Denna kommer ja verkligen göra till jul!:D
Och bli inte rädda av att de står smör i receptet nu.. De e värt de :)

150g smör
3 ägg
1 dl kokossocker
1/2g saffran
70g rismjöl
70g mandelmjöl
1 tsk bakpulver
1.5dl naturell yoghurt (de stod grädde i receptet, men uppenbarligen funkade yoghurt minst lika bra ;))

Vispa äggen och kokossocker ett par minuter med en elvisp. De kommer inte få samma färg som med vitt socker.

Smält smöret, och rör ner i äggblandningen.

I en annan skål, blanda ihop mjölerna, bakpulver, och saffran. Tillsätt sedan i äggblandningen.

Rör ihop med en Slickepott tills klumparna är borta. Rör sedan ner yoghurten, och blanda väl.

Smöra och bröa (jag hade riven kokos, men om ni ska ha ströbröd, var säkra att den är glutenfri, eftersom de är en sån kaka vi gör) en form. Häll sedan ner smeten, och tryck ner skivade äpplen, och grädda långt ner i ugnen i 25-30 min på 175 grader.

I receptet stod de också att man skulle toppa med hackade mandlar och russin, men ja ville ju ha en äppelkaka, så ja tog äpplen istället ;) vart SUPERGOTT! Skulle man ge detta till nån skulle dom tro att de var en vanlig saffranskaka :) älskar den!
Men ja tyckte att den inte vart lika "torr" som en vanlig kaka.. De e enda "negativa" jag har att säga om den.. Den vart lite mer såhär "moist" haha, hur ska man säga på svenska..? Som att den inte var riktigt färdig... Men den smakar inge värre för de!:)

Näringsvärde per skiva av 8 (jag har 1/2 skiva på bilden):

318 kcal
6.1g protein
18.2g kolhydrater
24.7g fett

De kanske verkar lite saftigt, men tro mig, ni kommer inte ångra er ;) guilt free!

Av Elise - 30 juli 2015 14:45

Gjorde en lating-lunch ;) värmde på en burk med vita bönor i tomatsås, och hade i 5 kalkonskivor och 1 hel paprika.. Sen till lite efterrätt blir de saffransäppelkakan ja bakade idag! Alltså WOW.. Ja ginner inga ord för den.. Och de bästa av allt är ju att den är nyttig! Alltså den smakar precis som vabligt! Älskar den!

Men ja skyller pp att ja bakat i 3h, drf ja intr orkade gö nåt annat än mina bönor t lunch ;) still helt ok though!
Och just nu har ja limpa i ugnen :) som ni hottar recept på i min blogg om ni söker på limpa ;) men man brukar få trycka på sök-knappen 2ggr har ja märkt..

Av Elise - 30 juli 2015 10:01

God morgon! Mår ni bra idag? De hoppas jag att ni gör!

Idag blir frukosten min vanliga variation av gröt ;) 1 dl havregryn, 2 dl vatten, 3 äggvitor, 1 banan, kanel, och jordnötssmör! Som ni hört några tiotal gånger ;)
Jag tror inte ja ska springa idag iaf.. Elr köra HIIT, för alltså känner de lite i halsen.. Usch!:( sjuk på sommarn.. Och jag är aldrig sjuk i vabliga fall heller... Men de e bara lite ont i halsen så ska kanske dricka lite te ifall ja kommer ihåg de (haha) och hoppas de blir bättre!:) kaanske tar en promenad senare..

Men idag är tanken att ja ska baka!:D tror jag ska börja med saffransäppelkaka :) är tagg på den! För den vabliga versionen ja gjorde vart såå god, så ja hae höga förväntningar haha! Hoppas den blir bra..!:3

Presentation


Här är en 15-årig tjej som bloggar om sin vardag :) jag boxas, och gillar att träna, äta gott och hälsosamt & shoppa :) kika gärna & se om du tänkt stanna!

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards