sts

Alla inlägg den 29 juli 2015

Av Elise - 29 juli 2015 21:12

Gokväll!:) Nu har vi vart hos min moster, och ätit middag, och nu sitter ja i sängen me massa gott :) fikat blev sockerkaka och prinsesstårta.. Ja tror faktist inte jag e ett så stort fan av prinsesstårta.. Blir nästa lite illamående av grädden :S de går ju att äta men gillad almondy-tårtor mer tror ja hehe.. Men morotskaka/kladdkaka skulle ju va bäst!:D
Och middan vart tortelloni med baconsås.. Inte de bästa kanske haha ;)

Och nu äter ja proteinbowl (igen..) och en raw tårta med vaniljkvarg!:D egentligen ska man ha toppin på tårtan också men ja orkade intr fixa de nu haha.. Får testa med de umorn!:) den vart god ändå! Recept får ni antingen dom närmsta dagarna elr när vi haft kalas här hemma, ifall ja ska gö den då ;)

Oxh bowlen är bara 1 fryst banan, lite vaniljkvarg, en skvätt vatten, ich 2 skopor chokladprotein toppat med frysta hallon.. Haha, mitt proteinpulver håller ju på å ta slut! Kanske ska köpa mer från Holistic nere vid hälsosmedjan när de tar slut sen :) för ja äter ju chokladproteinet ganska ofta haha! De e ju så gott å gö bananglass med!:D

Och alltså de känns som ja blivit lite småförkyld.. Ja tror ja blev de inatt, för de va väldigt kallt och ja frös..:/ men känner ja mig bättre imorn ska ja kö kondition!:) usch, ja har säkert ingen kondition kvar haha..

Av Elise - 29 juli 2015 15:06

Nuu är ja hemma igen! Ganska skönt de :) och om 1h ska vi till min moster.. Måste fixa mig efter ja ätit upp dehär..
Men i bilen åt ja 1 banan, och nu äter ja då dehär :) 1 fryst banan (vad ja har saknat mina frysta bananer:3) kvarg, 0.25 dl mandelmjölk, 1 tsk Acaipulver, och 2 skopor chokladprotein :) fast vi får ju hoppas att ja inte blir dålig nu, för vet intr om mandelmjölken är drickbar, och kvargen går ut imorn men har vart öppen i kylen ett bra tag.. Vi får väl hoppas att de e lugnt!
Juste, toppade med frysta hallon å fryst mango ;)
Men ja har också gjort 2 bottnar till 2 raw-food tårtor! Inte 2 stora då förstås, utan 2 små :) i miniformer! För ja ska kolla vilket som blir bäst, så ja vet om ja kanske ska baka till mitt och min brorsas kalas :) men kom på att ja glömde ha i kakaon.. För de ska va chojladtårtor.. Men får väl se vilken som blir bäst, så gör ja en gång till i en liten form och har i kakao..! Ena hade ja 5 dadlar, och 1/2 dl havregryn, och andra hade ja 5 dadlar och 1/2 dl chasewnötter :) sen en skvätt vatten i båda! Men de vart mer av chasewnötterna, och blötare.. Men de e väl antagligen för att nötterna är feta och havregrynen e torrt :) (Vänster är med nötterna, och högra med havren)

Av Elise - 29 juli 2015 09:02

Idag blire gröt igen :) men utan ägg! Så då kör ja på 1.5 dl havregryn, 2.5 dl vatten, och 1/2 dl havremjölk :) sen toppat med kanel och banan!
Och idag ska vi då åka hem.. Tanken är att åka ca 11, men de e ja väldigt tveksam på.. Ifall mamma inte sminkar sig kanske vi kommer iväg då, men annars är ja säker på att vi kommer komma iväg senare..
Men Aa resten av dagen kommer vi väl åka bil, sen fira min moster, sen hoppas vi väl att ja har energi att baka nån av grejerna ja tänkte :)

Ovido - Quiz & Flashcards