sts

Alla inlägg den 25 juli 2015

Av Elise - 25 juli 2015 21:37

Såhär på en lördag passar de väl inte bättre än med ett recept på paj..! Dessutom är den enkel, och god! Speciellt med vaniljkvarg :)

Ingredienser:
Ca 1.5 dl Glutenfria havregryn
1/2 tsk honung
0.1-0.2 dl riven kokos
1/2-1 dl naturell yoghurt
Frivilligt: linfrön/chiafrön/övriga frön

Lägg valfria bär/frukt i bottnen på en liten form. Att smöra/olja är inte nödvändigt. Jag skivade jordgubbar.

Blanda ihop alla ingredienser till en smet, ni kan behöva göra justeringar i receptet, för ja kommer inte ihåg exakt hur ja gjorde. Få till en lagom konsistens bara.

Klicka på, och försök bre ut smeten i formen. Grädda i mitten av ugnen på 200-225 grader i ca 20 min. Ja tror mina var i 19 på 225 grader.

Detta recept är så enkelt och gott så ja tycker ni ska göra de! Och de e inte nå "ovanliga" ingredienser som mandelmjöl å mandelmjölk m.m som alla kanske inte har hemma elr i sin matbutik, så då är detta recept super! Man Behlver inte ens använda gf havregryn om man inte vill elr behöver :)

Tänkte inte på å räkna ut näringsvärdet, men de blir verkligen inte farligt om man ser på ingredienserna!

Recept: mig

På högra pajen hade jag 1 dl havregryn, å på vänstra minst 1 1/2.. Sen lite mer yoghurt på vänstra pckså, hade nog bara 1/2 dl på högra.. Ocj lite mer kokos i vänstra :) men lika mkt honung har ja för mig!

Av Elise - 25 juli 2015 21:26

Gokväll! Idag blev bara en chilldag. Sånna e sköna också :) fastän ja förmodligen har för många sånna jemma haha! Men har tagit igen mig lite i bloggläsandet och youtube-tittandet idag ;)
Och middan vart tydligen paj.. Haha! Både vanlig och lite nyttigare :D de e ju trotsallt lördag :) och de e mer paj än de ser ut å vara! De gömmer sig lite under vaniljkvargen ocj så är skålen större än den ser ut å va ;) första omgången var jordgubbspaj, och ett hörn av mammas blåbärspaj (samma recept, olika botten, och så fick mamma lite mer paj-topping, för dd vart lite mindre än ja trodde, drf de e mindre på min :p) så fick hon ett hörn av min jordgubbspaj :) och mammas va gjord på frysta blåbär, men min på färska jordgubbar!:) sen den vanligs smulpajen var med frysta jordgubbar och fryst rabarber :) var mumsigt! Och vart faktist ganska MÄTT haha!

Och kvällssnacket blir en Smoothiebowl utan toppings! Det är 1 färsk banan, 2.5dl fryst mango, 1/2 dl vatten, 2 skopor chokladprotein, och litr mindre än 1/2 tsk chlorella! Trevligt avslut :) dock så var mangon väldigt konstig..? Bitarna va ovanligt stora och smakade väldigt konstigt.. Men dd va köpt på Lidl, så inte de vanliga ja brukar äta..

Och jo! Innan ja gjorde denna lilla Bowl gjorde ja faktist detta;) :

Totalt:
100 armhävningar/halv armhävningar (går ca halva vägen men gör dom explosivt)
5 min planka

Faktist trött i axlarna haha! Men de va den träningen ja orkade ;) delade upp armhävningarna 20-10-10-10 sen körde ja plankan i 2 min-1 min, sen armhävningar 10-10-10-10-10, och 1 min planka 2 ggr till :)
Så nu ska ja fortsätta med yt oxh avsluta min Smoothiebowl!

Av Elise - 25 juli 2015 15:10

Dehär vart mumslunchen! Nå köttknyten, som vi först stekte nå kött, sen hade i ett knyte med purjolök, vitlökssmör, sen vet ja inte om de va nå mer.. Å till vart de sallad å mos med typ grillkrydda ^^ mums! Och lagomt mättande :)
Idag har vi faktist inte gjort nånting.. Vi åkte å handla, sen vart de super mulet, så vi spelade aldrig minigolf. Så vi gjorde iordning maten, å previs när vi skulle duka börja de duggregna, så vi åt inne. Sen dess har tvn vart på, som ja lyssnat på i bakgrunden medan ja spelat på mobilen, och nu ligger alla å sover haha.. Inte precis världens mest uppiggande väder..

Nej men nu ska ja göra en kopp te, om ja listar ut vattenkokaren, annars får ja väl i värsta fall koka på spisen, sen ska ja gö iordning nånting å äta som ni säkert får se ikvöll, å kolla på yt med hörlurar på iPaden!:) Förhoppningsvis har folk hunnit lägga upp några videos de senaste dagarna ;)

Av Elise - 25 juli 2015 10:47

Frukosten vart chokladproteingröt! Fast faila lite.. Gjorde först vanlig gröt med 1 dl havregryn å 2 dl vatten, sen hade ja i 2 skopor chokladprotein, 1 dl havremjök, sen senare fick ja fylla på med 0.25dl havregryn igen, för de vart aaaalldeles för mkt vätska.. De vart jätterinnigt :/ men efter ett tag på plattan vart konsistensen bra.. Men proteinpulvret vart nog ganska upphettat då :/ brukar ju ha i pulvret sist så de inte ska lagas... Men de vart ganska bra ändå! Sen hade ja i en skivad banan också :)

Och just nu fuschar mamma, sen är planerna minigolf innan regnet tar över!:) fast just nu är de faktist soligt :) får väl hoppas de håller i sig..!

Och här är btw grejerna ja köpte igår :) inget märkvärdigt :p

Presentation


Här är en 15-årig tjej som bloggar om sin vardag :) jag boxas, och gillar att träna, äta gott och hälsosamt & shoppa :) kika gärna & se om du tänkt stanna!

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards