sts

Alla inlägg den 14 juli 2015

Av Elise - 14 juli 2015 22:07

Mmm! Perfekt avslut på kvällen :D de va ett tag sen ja gjorde denna, men den e ju supergod! Och så enkel :D

Till bottnen blandar man:
3 msk havregryn
3 msk kvarg
1 msk kakao
Valfri sötning, jag hade 1 tsk steviaströ

Fyllningen/toppingen:

1 msk jordnötssmör
1 tsk kakao
1/2 banan

Mixa ihop bottnen, och ha i valfri form.

Ha på full effekt i 2 minuter i mikron, elr 10 min på 200 grader i ugn.

Medan bottnen är i mikron/ugnen kan du göra fyllningen. Man blandar bara ihop allt, och brer sedan på fyllningen på bottnen när den är klar. Sen får man välja om man vill mikra i ännu en minut, men jag låter bli de, så blir den kladdig å god :)

Sen är de bara att toppa med valfria toppings elr äta som den är! Jah föredrar frysta hallon :D men skulle förmodligen vars gott med blåbär oxkså... Mmm.. Skulle tagit de..

Så med denna Goa sak checkar jag ut :D gonatt!

Av Elise - 14 juli 2015 20:45

Efter att ha jobbat på uterummet i 8h förtjänar ja detta!:D massa maaat! Och bästa av allt är ju att de fits My macros ;) gäller å välja smart! En torskbit, skulle säkert kunnat tagit en till men what ever, maassa potatis me lite smör, sen en bön-blandning, kidneybönor, stora vita bönor, och kikärtor, och tomat å gurka!:D ja grodde aldrig ja skulle säga detta, men ja tror ja tycker bönor e gott! Gud alltså.. Men de e ju iaf nåt positivt ;)
Sen för C-vitaminen och kanske lite efterrätt så har ja en melonklufta :D

Och hörni, ALLT dehär innehåller 450kcal och typ 35g protein! Hör ni va ja säger elr!? Alltså.. Snacka om å äta med gott samvete ;)

Men ska förmodligen äta nåt mer som kvällssnack sen också, fast de e rätt sent då förmodligen, men har kvar å äta så! You gotta do what you gotta do ;)

Av Elise - 14 juli 2015 16:51

Nu tar vi en liten matpaus igen ;) äter 1 apelsin, 1 banan, 1 msk jordnötssmör, sen ett Wasa-bröd med kalkon och paprika :D

Ja ska försöka få in lite mer järn i min kost, för tror ja har brist på de.. För känner mig trött hela dagarna och har huvudvärk ibland.. Man kan få järnbrist om man tränar mycket, och så äter jag intr speciellt mkt järn i vanliga fall heller.. Så ska alltså äta mer kött, och kidneybönor å C-vitamin tillsammans med de vegetabiliska järnet..:) sen nötter å frön! Tillsammans me C-vitamin.. Och helst inte mjölkprodukter tillsammans med järnet.. Blir krångligt detta, men allt för hälsan!:)

Så fårse hur detta går då! Förhoppningsvis bra ;)

Av Elise - 14 juli 2015 13:39

Nu tar vi en liten byggpaus å ja käkar lite lunch :D min brorsa skulle åka å köpa skruvar..

Lunchen blir köttfärssås, för vi hade massa kvar sen igår tydligen, med maassa morötter, gurka, körsbärstomater, paprika, och maaassa chilisås :D de vart tom lite starkt..;)

Men sen antar ja att vi ska fortsätta bygga :) ja tycker de går hyfsat långsamt, men de är väl frö stt ja kan ingenting om bygge så alla stommar å reglar å sånt tar så lång tid tycker jag haha.. Men hellre de än att allt rasar liksom ;)

Av Elise - 14 juli 2015 10:44

Här har vi min frulle of today :) lite acaibowl typ! 2 frysta bananer, några msk kvarg, 1/2dl mandelmjölk, och 2 tsk Acaipulver :D toppat med lite müsli, blåbär, å mango :D
Och ja har faktist träningsvärk i benen från igår.. Av 2 övningR!? Då vet ja vad ja ska lägga in i min träningsrutin!:D

Och idag kör ja då intr ben eftersom ja har träningsvärk, haha, så funderar på å kö överkropp som ja egentligen ska gö imorn!:)

Ovido - Quiz & Flashcards