sts

Alla inlägg den 10 juli 2015

Av Elise - 10 juli 2015 19:16

Middan vart 2 kycklingar och potatissallad samt bröd från Ica!:) vi tänkte käka på pizzerian, men de va väldigt överpris.. 160 spänn för en pizza liksom? Är ju lika dyrt som 2 pizzor.. Och de finns inte så många pizzerior, så vi bestämde oss för kyckling istället, haha! Och hungrig va kag :p tog 3 portioner..! Fast nu är ja väldigt mätt å belåten iaf :p

Och vi har då vart å badat i havet! Haha! De gör man intr varje dag i Sverige :D och ja ska säga er att de gick å jämföra me isvak.. Hemskt! Men ja gjorde de! Ja höll faktist inne min inre badkruka haha! Ja gick bara i, simmade 2-3 tag, och sprang upp hahah! Men värt! Nu äre gjort!:D

Och jo, så tog vi lite fika på Raw-caféet!:D dubbelnöjd är ja ;) vi tog nån banan-kaka och en smoothie! Elr jag gjorde :p de va en mangosmoothie med Hampaprotein :) dom borde öppna ett rawcafé hemma tycker jag ;) Ska baka lite raw senare nästa vecka tror ja!

De kommer fler bilder från havet sen :) min mobil dog så tog lite bilder med mammas iPad också! Så ska vi dit till solnedgången också e planerat!:D hoppas bara inte dom blir trötta och vill sova.. Då tvingar jag i dom en celsius! Jag å mamma delade btw på en celsius tidigare idag :D trodde aldrig hon skulle dricka de haha.. Sen ska jag ta en celsius nu också :) hoppas ja kan sova inatt..;p alltid när ja dricker celsius efter 18 vaknar ja allltid mitt i natten.. Pft :p

Av Elise - 10 juli 2015 12:25

Just nu sitter vi inne vid matsalen vid Elisetorp, och har precis ätit :) vi åt Vietnamesisk hämtmat ;) jag och mamma tog kycklingwok :) man fick inte speciellt supermkt.. Men de duger :) dock fick man massa ris hahaha.. Jag och mamma delade på en låda :p
Men vi har hunnit vara vid musteriet :) vet inte riktigt vad vi ska göra senare.. Men vill iaf åka till ett rawfood café vi såg igår!:D sen ville ja gå ner till havet vid solnedgången också:)

Sen påvägen hem från musteriet va vi inne på ett litet chokladställe :D litr lyxchoklad ;) inte varje dag man handlar choklad för 112kr..! Köpte chokladbräck med havssalt och kakaonibs.. Men ja tror ja skulle tagit den med blommor istället..! Ja stod mellan denna å den med blommor.. Skulle nog tagit den andra :p
Men nu har vi ätit "lite" (typ halva bräcken för mig) fika å ska leta efter nånstans å åka härnäst :) ses sen!

[Bild]

[Bild]

[Bild]

[Bild]

[Bild]

[Bild]

[Bild]

[Bild]

[Bild]

[Bild]

[Bild]

[Bild]

[Bild]

[Bild]

[Bild]

[Bild]

[Bild]

Av Elise - 10 juli 2015 09:23

Snart är denna vecka slut.. Men inte än!:)

Idag vart frukosten 2 st frallor med smör, kalkon, gurka, å paprika :) fast vart lite uppblåst nu, knappast glutenfritt bröd..
Dom hade inye speciellt stort frukost-utbud om man säger så.. Lite olika bröd, yoghurt, müsli, cornflakes, och sylt, marmelad, en brödrost, och kalkon/ost/gurka/paprika.. Man kunde ju nöstan förvänta sig ägg iaf..? Menmen, de är ju väldigt litet, så inte så konstigt kanske :) mamma fick äta sitt Wasaknäcke, men ja åt gluten t frulle, å har ätit gluten varje dag denna vecka haha så kanske inte så konstigt att ja vart uppblåst..

Men vi sitter just nu å funderar lite på var vi ska åka idag :) vi funderar på ett musteri :p

Dom har btw höns å katter som springer runt pp gården :p dast vi har bara sett en katt sen vi kom haha..:p

Men vi hörs sen!

Ovido - Quiz & Flashcards