sts

Alla inlägg den 1 juli 2015

Av Elise - 1 juli 2015 22:09

Alltså, först skitgod middag, sen Skitgott kvällssnack :D denna "smoothie" med ananas, banan och mango har nog blivit min nya favorit :D men tog rn färsk banan denna gången, och hade bara fryst ananas och mango ;)

Men middan blev då grillad fläskfilé, och klyftpotatis :) ja gjorde potatisen, så de vart bara olivolja å salt på hehe.. Men de vart gott ändå!:) och tog faktist lite mer aioli än de pp bild..;) och vörldens sämsta kvalitet ja vet.. Åh jo sen drack ja en celsius till :D

Och som kvällssnack äter ja då bananglass ocj min smoothie :D först mixade jag en fryst banan bara, sen hade ja då i de i skålen, sen tog ja en till fryst banan, med 1 tsk kakao och 1 tsk vatten, och gjorde en till smak :D sen bröt ja i en chokladruta också :D lyckad kväll degär..:)

Av Elise - 1 juli 2015 18:48

Haha, tjeeenare :D idag känner jag att ja har vart lite mer produktiv :) vi har hämtar virke till uterummet på byggmax, och jag har dammat mitt rum (gjorde typ 2/3 igår) och skakat mina mattor ute, och dammsugit golvet :D i mitt rum då..

Men innan vi åkte t byggmax åt ja litr melon, och för nån minut sen satte min brorsa på grillen, för vi ska grillaaaa :D men ja va så hungrig, så ja fick gö lite gröt haha.. Sitter å äter på den nu :) 0.6 dl havregryn, 1.2 dl vatten, 1 äggvita, sen 1/2 banan som ja hade i kylen sen typ iförrgår, och 1 msk jordnötssmör!:D perfekt!
Och jag var så duktig och skar och marinerade köttet för nån h sen, och har fixat klyftpotatis ;) tror ja iaf.. Haha! Jag har inte lärt mig så mkt mat än ;)

Och förresten, herregud vilket väder idag :o 28 grader varmt i skuggan! Oxh imorn skulle de bli ännu varmare :D kanske ska bada med Tova då :D då äre verkligen solkräm som gäller.. Hann faktist sola ett litet tag innan vi åkte toll byggmax idag ;) men jag böir aldrig brun så.. Fast ja redan har hunnit sola ett par gånger ser de ut som ja vart ute i solen 10 min på jela sommarn.. Suck.. The Life of a lättbränd..

Av Elise - 1 juli 2015 13:02

Idag blire en lite annorlunda lunch :) qourn med risnudlar! Jag har aldrig testar qourn, för jah är ju inte vegetarian, men tänkte att man måste ju testa nya saker :) och de va helt ok! Tom ganska gott :D fast, ja hade ingen aning om hur man gjorde (haha), så ja läste pp baksidan, och de skulle skjuda med lock, och med nån sås i, och ja ba oj va ska ja gö nu.. Men ja hade i 5 körsbärstomater och en hel tomat, som fick agera tomatsås ;) de vart helt ok! Sen hade ja i lite vatten ockdå :p
Och ja tog 1/2 påsen, vilket egentligen e 2 portioner, haha! Men de blir prima :) råkade istället ta väldigt lite nudlar, för de såg ut å va mer, men de blir bra öndå! Tur att de vart så mkt färs då ;)
Ich sen hade ja i lite gurka och 4 msk av tacosåsen! Haha, har denna till typ allt nu :p

Oc ja har redan gjort mitt "träningspass" för idag nu ;) körde 40 min poweryoga! Elr typ 30 min, med 10 min nedvarvning/vanlig yoga. De får räcka!:)

Så nu ska ja äta min veggo-lunch å hålla på lite me iPaden ;) syns sen!

Av Elise - 1 juli 2015 10:08

Som ni kanske märker gillar jag att prova nya sorters pannkakor ;) och idag kom ja faktist på nåt eget.. Säkert nån som redan kommit på de, men ändå:p bara en bananpannkaka och 1 skopa proteinpulver i..;) 2 ägg, 1 banan, 1 skipa proteinpulver (1/2 portion) sen steka i kokosolja :D de luktar sååå gott när man steker de.. Alltså de luktar typ marknad :D och smaken är också helt fantastisk.. Dessa pannkakor hamnar lugnt i toppen! Ja tänkte först ha i kakao och stevia också, men stevian hade nog inte behövts..! Och ja struntade i kakaon, gjorde den så Basic de gick ;) och de vart super!
Råkade dock bränna den störta pannkisen lite, men äsch ;)

Så, idag, då äre överkropp.. Fårse om ja ens tränar, för vi ska (egentligen) bygga på uterummet, men vi får se ifall min brorsa är så engagerad..

Och btw, igårkväll hade ja i liiiite kokosolja i håret, i längderna, Alltså se behövs myyycket mindre än vad man tror, sen i ansiktet och på ögonfransarna, och på knogarna :D ska tests detta ett litet tah :) kokosolja har ju spf 4 också..;)

Presentation


Här är en 15-årig tjej som bloggar om sin vardag :) jag boxas, och gillar att träna, äta gott och hälsosamt & shoppa :) kika gärna & se om du tänkt stanna!

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards