sts

Alla inlägg den 9 juni 2015

Av Elise - 9 juni 2015 21:18

Åh, så gott! Dom e söta från bananen också :D alltså detta bröd skulle ja kunna äta varje dag.. Så gott! Och riktigt gott blir de ju med lite ost och ev sylt ;) men jag gjorde lite sylt med varma hallon och stevia!:) funkar de med!
Så till receptet..

2 dl mandelmjöl
1 dl kokosmjöl
1 dl bovetemjöl
1 banan (ju mognare ju böttre)
1-1.5 msk kokosolja
1 msk honung
1 tsk bikarbonat
1 tsk kanel
1.5 dl mandelmjölk

Mosa bananen och blanda tillsammans med mandelmjölk och kokosolja.

Blanda alla torra ingredienser i en annan skål, och rör sedan ner i dom blöta. Tillsätt honungen.

Blanda ihop allt till en deg med händerna, och forma sen önskade storlek på scones. Lägg på ett bakplåtspapper och gaffla.

In i ugnen på 175 grader i ca 20 min.

MUMS alltså! Vart så glad när ja såg att ja hade alla ingredienser :D

Näringsvärde per Scone av 6st:

207 kcal
6.5g protein
12.5g fett
15.3g kolhydrater


Recept: idawarg.se
Näringsuträkning: mig

Av Elise - 9 juni 2015 20:15

MUMMMSS!! Alltså omg sorry men dessa scones alltså.. Gud så goda! Känns som ja säger de om allt ja bakar nuförtiden, men alltså ja har kommit in i en bra bakperiod :D alltså, när ni får receptet sen efter ja har duschat, skaffa alla ingredienser om ni inte har dom å baka på!!! Dom e söta å Goa :D sen gjorde ja lite hemmagjord sylt med varma hallon och "stevia";) sen får man ju inte glömma osten!

Men aa, har då scones med ost och sylt, sen kvarg med banan och hallon! :) lyckad kväll känner jag!

Av Elise - 9 juni 2015 16:21

Yeees, en dag närmare skolavslutning :D
Men idag har vi i alla fall vart på Säters filmmuseum hela dan. Va lite smådrygt, men nu är ja i alla fall hemma!:) och de firas med 1 banan, 1 1/2 msk jordnötssmör, honungsmelon, och hemmagjord B&J ;) gjorde bananglass med 1 banan ch 1 msk kvarg, sen rullade ja bollar av en kanelbulls-questbar, och hade i:) supergott! Har dock ätit typ 1/3 på baren redan, och de vart jättelitenglass?:o hyror de va för att bananen var så liten..
Men de e i alla fall D som händer :) varför ja inte skrev imorse är för att min laddare har gått sönder, så min mobil har laddat ur, och är just nu på ipaden. Min iPad kunde tydligen ladda medan vi var borta som tur va! Men den slutade ladda nu när ja kom hem..:( ja sa åt mamma att säga till min brorsa precis innan min mobil dog, men vi förse ifall han har skaffat någon ny laddare sen!

Och jag såg precis nu att ja har massörtid om 1h :D nice! Men ja har dock träningsvärk typ överallt, haha :P har i bröst, axlar, rygg, sidorna på magen, fram- och baksida lår... Alltså haha.. Lida får man när man glömmer stretcha ;) kände mig som en tant varje gång vi klev av bussen idag!

Ovido - Quiz & Flashcards