sts

Alla inlägg den 13 maj 2015

Av Elise - 13 maj 2015 20:01

Dwtta vart middag :) nån fisk, som ja inte kmr ihåg namnet på, med ris, tomat, och hemma gjord.. Sås:) hade bara ca 1 msk kvarg och pressade i 1/2 citron :p vart hur bra som helst!

Cyklade btw t Ica för typ 1h sen och köpte ägg, 1 ananas, ich en celsius!:D i helgen kommer ja inte bry mig så mkt va ja äter..! Ja kommer äta de ja känner för och vad de bjuds på :) kommer nog äta så bra ja kan, men kommer nog inte bry mig om ja äter för mkt elr så!:) så de blir chill!:)

Nu ska ja äta upp, och förmodligen göra tortilla chips :D både glutenfria och proteinrika!:)

Av Elise - 13 maj 2015 18:57

Här är ett kakrecept!:D
Kakorna vart sådär.. Ja hade i lite mkt kokosolja och honung, så ja skulle rekommendera att ta lite mindre än de står i receptet.. Men förutom de så vart dom bra!:D fast hade inte inne dom tillräckligt länge i ugnen hehe så de blev lite mjuka..:p

Och receptet går att göra veganskt också! Så om man vill ha veganska kakor så byter man ut honungen mot agavesirap :)

Näringsvärde per kaka, av 18 kakor:

68 kcal
5g kolhydrater
0.5g protein
5g fett

Till receptet:

0.6 dl kokosolja
1.2 dl kokosmjöl
Ca 10 krossade mandlar
4 msk honung
1/2 mosad banan
1/4 tsk bakpulver
1-2 kryddmått vaniljpulver
Stevia efter smak (jag hade 1 tsk)
Mörkchoklad att stoppa i kakorna (jag hade 4 rutor av chokladen på bild nedan)

Blanda allt förutom chokladen i en skål.

Rulla sedan till bollar, och lägg ut på en plåt med bakplåtspapper.

Tryck ut till kakor, och tryck ned chokladbitarna.

Grädda på 170 grader i 10-13 min. (Jag gräddade 10, hade behövt mer)

Låt svalna, och njut!:)

Receptet får 3.5/5 poäng.


Recept: @fithealthyrecipes - instagram

Av Elise - 13 maj 2015 18:44

Det här vart lyckat! Smakar nästan lite som kakdeg :D:D man kan välja på vanilj/choklad-proteinpulver, och de 2 andra gångerna har ja haft choklad, de har också blivit bra, men chokladproteinpulvret som ja har är intr speciellt bra.. Så ja testade med vanilj!:) fast de e inte ett "riktigt" proteinpulver.. Men ni vet dedär..;) så näringsvärdet kommer ändras beroende på vilket proteinpulver och vilken choklad man har! Men de blir mer protein om man har ett riktigt proteinpulver :) och smak kommer också variera, beroende på hur proteinpulvret smakar!

Jag gjorde halva satsen, för ja ville inte ha så många bars, så de e bara att dubbla om ni vill ha fler!:) dom håller i kylen i upp till en vecka. Inplastade med plastfolie.

Så, näringsvärdet per bar, när man får 6st bars av hela satsen:

176 kcal
19g kolhydrater
9g protein
7g fett

Och chokladen jag hade uppe på är de bild på nedan :)

Så, då kör vi igång med receptet!

100g proteinpulver
50g havregryn
Ca 0.5 dl vatten (ja hade en skvätt till)
25g jordnötssmör
25g honung
15g kakao
Mörk choklad att täcka barsen med (jag hade 8 rutor)

Blanda ihop allt förutom mörk chokladen och vattnet i en skål.

Rör sedan ner lite vatten i taget, tills du fått en hård smet. Var försiktig med vattnet!

Tryck ut smeten på en bricka/skärbräda med bakplåtspapper på.

Smält chokladen oxh bre på.

Låt stelna i kylen, och skär sedan till ungefär lika stora bars.

Klart!:) vart väldigt nöjd med resultatet!:)


Recept: styrkelabbet.se

Av Elise - 13 maj 2015 18:32

tjena!

Faan va skönt me långhelg nu :D
Nu har ja bakat en del! Funderar på om ja ska baka tortilla chips sen lxkså..:) fårse om ja orkar! Hoppas, för ja e lite tagg på dom..;) men annars har de blivit 3 recept idag!:D

Men just nu äter ja lite snack :) 1/2 banan, för den andra halvan bakade ja med, sen 1 äpple, 1 kaka som ja bakat, och 2 fröknäcken! Åt upp den andra innan ;)

Av Elise - 13 maj 2015 15:59

Yeees, helg nu :D
Och långhelgen börjar med ett recept ;)

Dessa chokladbollar vart inte äckliga, bara lite torra, men verkligen ätbara! Bara att testa!:)

Recept för 10 chokladbollar:

125g keso (både mini oxh vanlig går bra)
1/2 dl havregryn
2,5 tsk kakao
1 krm snabbkaffepulver (jag skippade)
2 tsk kokosmjöl
1 msk steviaströ elr sukrin
Kokos att rulla i

Mixa keson med en stavmixer, (eller mitt fall, mosa så gott de går med en gaffel) och blanda sedan i resten av ingredienserna. Rulla sedan till bollar, och rulla i kokos. Låt stå 15 min i kylen.

För hela satsen, alltså 10 chokladbollar:

293 kcal
21g protein
23g kolhydrater
12g fett

Så varje chokladboll innehåller alltså ungefär 29.3 kcal, 2.1g protein, 2.3g kolhydrater, och 1.2g fett :) perfa ju!
Jag gjorde halva detta recept så ja åt alla påengång som mellis..;)

Detta recept får 4/5 poäng!

Av Elise - 13 maj 2015 07:00

Gröt ;) fast den vanliga, men utan proteinpulver och russin, och istället 1 msk chiafrön!:D skippade proteinpulvret för kommer nog få i mig proteinet ändå idag ;)

Btw ja har träningsvärk sen igår :D va skönt! Trodde ja inte :p

Presentation


Här är en 15-årig tjej som bloggar om sin vardag :) jag boxas, och gillar att träna, äta gott och hälsosamt & shoppa :) kika gärna & se om du tänkt stanna!

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards