sts

Alla inlägg den 23 mars 2015

Av Elise - 23 mars 2015 19:43

De fick bli lite hemmagjorda köttbullar, å potatis som ja snart ska mosa t mos med lite Bregott, sen ca 300g keso med 1 banan :) alltså 1 helt litet paket + lite till som va i de stora :)

Träningarna dom senaste månaderna har gått ganska dåligt.. Jag har känt mig svag oxh de känns som ja haft dåligt teknik..:( hoppas de vänder snart, för om 2-3v ska ja gå match i mellansvenskan om de finns motstånd! Ååh, känns inte bra :(


btw, jag funderar också ifall jag bara ska gymma på tisdagar, så kör jag intervaller på lördagar/söndagar.. För de känns lite som att de behövs, men jag vet samtidigt inte om ja skulle orka de.. för intervaller är inte riiiktigt min grej... menmen, ska försöka komma på nånting, så ja kan variera mig från gymmet lite.. Men kanske gymmar denna lördag, fårse, för imorn ska ja på läkarundersökning till min nya matchbok, för ja kan inte ha den gamla när ja går upp i amatör... måste också byta hjälm, höööh..

Av Elise - 23 mars 2015 16:01

Som preworkout idag fick de bli 200g kvarg, 1 proteinbröd med kokosolja å 1/2 banan, sen har ja gjort lite bollar, med 1,2 dl havregryn å 1/2 banan, men de vart lite mkt banan å lite havregryn.. Menmen :) sen 2 msk jordnötssmör.. Mumms!

Av Elise - 23 mars 2015 07:09

Mm! Degär vart bättre än ja trodde :D konsistensen var perfekt, och de smaka verkligen inte som havregrynsgröt i mikron :D och ifall ni kanske är som mig oxh inte vet hur man gör gröt, ska ja säga nu :) fast detta är me lite mer protein, ocj de påverkar säkert smaken och konsistensen också, men de är inte äckligt iaf! Å de vart faktist bra me kanel på ;)

Häll i 1 dl (i mitt fall glutenfria) havregryn med 2 dl vatten i en kastrull på högsta värmen. När de börjar puttra så stå och rör om hela tiden. De kommer inte ta så jätte lång tid.
Sen kommer du få en grötig konsistens, ta då av kastrullen från plattan, och knäck i 3 äggvitor.
Ställ tillbaka på plattan, och sänk värmen till medelhög. Fortsätt röra, för de kommer va vattnigt nu när äggen är i.
När gröten har fått önskad konsistens tar du av kastrullen från plattan, å skivar ner 1/2-1 banan. Ja hade 1/2 för den låg i kylskåpet. Rör om lite till, sen är den färdig att ätas. Man kan äta den som den är eller lägga till de man vill, bär, kanel, mm.

Ifall ni bara provat havregrynsgröt i mikro, tycker ja ni ska prova detta ;) för i mikron blir den mer torr på ytan p vattnig i bottnen, så blir den sladdrig :/ men eftersom man rör om hela tiden i kastrull så blir de jämnt ;)

Jag hade som ni ser kanel på halva gröten, men när ja smakade hade ja sen på hela ;)

Ovido - Quiz & Flashcards