sts

Alla inlägg den 22 mars 2015

Av Elise - 22 mars 2015 19:31

Detta fick bli kvällssnack :) 1 äpple med kanel, mikrat i mikron i 1 1/2 min (brukar räcks me 1 min) sen 2 msk jordnötssmör :D vi dehär laget borde ni veta att ja älskar jordnötssmör ;) men borde kanske lugna mig lite, 1 burk tar ju slut på några dar, haha!

Imorn ska ja faktist testa att göra havregrynsgröt i kastrull, har aldrig gjort de, haha :p

Men nu resten av kvällen ska ja ba sitta vid datorn å plugga litegrann senare t ett prov vi har imorn.. Godnatt dåå:)

Av Elise - 22 mars 2015 16:35

Kvällsmaten idag blev kycklinggryta å ris :)

Nuu har min beställning från lyko kommit :D beställde ingen speciellt, bara en concealer, för min e snart slut, sen ett ljus från yankee :D och ja måste bara säga.. Asså Holy Shit va gott ljuset luktade! Trodde inte de skulle lukta så :o ja blir påmind av victorias secret av nån anledning hahaha... De påminner lite om vanilj, men ändå inte.. Aja, kommer nog köpa mer ljus från yankee i framtiden :D

Av Elise - 22 mars 2015 14:30

Nu e klockan 2 så de e snacktime ;) om någon skulle undra så äter jag varannan-var tredje timme :) alltså så tar jag med mig nånting och äter i skolan varje dag! Tex så kan ja ta med 2 äpplen, 1 banan å ett äpple, 1 äpple å en bar, osv :) så ja äter frukost runt 7, sen efter första lektionen äter ja nån frukt, sen äre mat, sen runt klockan 2 äter ja igen :) sen äter ja klockan 4, å då äre min pre-workout oxkså, men sen brukar ja äta runt 8, alltså 4h senare :) och de funkar perfekt! För på de viset håller man blodsockret på en jämn nivå, och får inte "dips" som de kallas, alltså att man blir jättetrött ena stunden sen såfort man äter nåt så går blodsockret i taket, haha, och eftersom jag äter så ofta så är jag Aldrig hungrig :) och om jag väl är hungrig så har jag ätit med långa mellanrum elr inte en tillräckligt mättande måltid innan :) haha ja skrev lite om mat nu, skriver liksom typ de första ja kmr på, så detta blir en liten tankeblogg ;)

Jag äter för första gången typ mer äpple än keso ;) är ca 100g keso med 1/2 äpple! Tänkte ta ett helt äpple men de vart för mkt hahaha :) sen ca 1/2-1 tsk kanel :) sen dricker ja ur min lilla "mugg" som ja fixk när mamma va t Sthlm :D oxh smaksatte me lite blåbär ;) ett tips till att dricka mer vatten är att dricka ur en sånhär liten mugg, för, om man är som jag, så sitter man med den i handen hela tiden, och då dricker hela tiden, utan att ja ens tänker på de :p så när ja dricker ur en sånhär har ja druckit upp den på 5 min haha!

Men btw, denhär helgen har ja druckit väldigt mlt vatten av nån anledning :p har druckit typ 1 glas/timmen :p har känt mig ganska törstig, men oxkså så äre nog för ja har haft så tråkigt haha:)

Btw de blev ingen promenad idag, venne riktigt Varflr :/



Btw igen, jag har märkt att ganska ofta så kommer inte bilderna med i mina inlägg.. ibland handlar de bara om 1 bild, men ibland försvinner alla :o ni kanske har märkt att ibland kan de stå typ, aa ja åt de på bild nedan, elr nåt sånt, åså äre ingen bild.. javenne riktigt varför..

Av Elise - 22 mars 2015 12:13

Japp.. Vart de t lunch igen ;) tredje gången nu haha, men vi gjorde ganska mkt å de e tydligen ba jag som äter resterna :p

Idag har ja äntligen städat mitt rum! Skönt de :D oxh diskat och bäddat rent i sängen :) fan va skönt!

Av Elise - 22 mars 2015 09:43

Fick bli 1 kalkonskiva, 1 glutenfrittbröd med stekt ägg på (tror degär va de nästsista brödet:( ), sen 1/2 vanan me lite mer än 1 msk jordnötssmör :) dehär skulle ju kunna funka som en preworkout haha^^

Sen ska jag å mamma ta en promenad :) hur lång och intensiv den blir får vi väl se sen ;) men kan inte bli hur intensivt elr långt som helst för mamma har ont i knät och höft :/ fast hon brukar kunna ta promenader så de ska väl inte va nå större problem :)

Nu ska ja återgå till min smarriga frukost ;p

Ovido - Quiz & Flashcards