sts

Alla inlägg den 13 september 2014

Av Elise - 13 september 2014 21:36

Då äter man megagott chokladmousse <3
Jag hade i 70% choklad, men den smakade inge mörkt alls, den smakar ljuschoklad, och vart väldigt god :)
Till 2 st har man:
1 ägg
50g choklad
1dl vispgrädde
1msk socker
Man vispar sockret och ägget i en skål, och grädden i en annan, smälter chokladen, och blandar ihop allt :) min mousse vart väldigt rinnig, så den fick stå i kylen i 15 min, sen hade ja i en frysen jordgubbe (tänkte ha hallon men vi hade inga) och rivde lite choklad uppe på :)
Jag gjorde bara halva receptet.

De blev 2 koppar, mamma fick den andra :)

Av Elise - 13 september 2014 19:51

Slängde ihop nåt, ville bara testa, haha ;)

Men just nu kollar ja på ph å äter saltade chasewnötteeeer.. Jag har typ blivit kär i de, haha :D

Men imorron ska ja till min moster och rensa ogräs, få lite cash liksom ;)
I några timmar städade jag idag, så är jävligt trött nu.. Åså upp igen imorn å rensa ogräs... Kommer sova gott i helgen iaf..

Och jo, nästa helg så drar matcherna igång igen :) hoppas denna säsong går bra ^^

(De e lax om de inte syns)

Av Elise - 13 september 2014 14:33

Sågär ser min träning ut på veckorna, jag räknar inte med någon idrott i skolan eller cykling till skolan osv.
Jag har 1 cheat day, som är en valfri dag under veckan, och jah har 1-2 vilodagar :)

Måndagar: Boxning
Tisdag: Ridning, gym
Onsdag: Boxning
Torsdag: Vila, eller rida
Fredag: Boxning
Lördag: Gym
Söndag: Vila

Och anledningen till att jag bara ska äta onyttigt en dag i veckan, är bl.a för att de inte är bra att äta onyttigt, haha, och för att om man äter mkt onyttigt samtidigt som man tränar mycket, så kan de förstöra för träningen.
Och det finns ju fördelar med att äta bra och träna, man håller sig ju i form, som nog dom flesta vet, man får starkare och friskare hår, naglar, hud osv :) och det är nånting som jah också märkt, mina naglar har börjat växa väldigt fort :) förut tog de kke 2 månader att få så långa naglar som jag nu får på ca 1 månad om inte mindre :)

Av Elise - 13 september 2014 14:26

Har gymmat, för några timmar sen, haha, men jag har ätit, suttit framför datan å mobilen. Nu ska ja städa ur skostället, sen va de nå mer ja skulle göra också.. Just nu är jag själv hemma, min mamma å brorsa är i Borlänge :)

Får se vad jag ska äta sen... Är inte ens sugen på något sött.. Bra de iaf, kanske klarar mig från denna cheat day ;)

Frukosten:

+ ett ägg :)

Av Elise - 13 september 2014 14:23

Det är resultaten av träningen som får mig att vilja fortsätta, till exempel, jag har inte sett någon skillnad på mina ben sen jag började träna dom, men jag har känt skillnad. Under sparring, så brukar jag bli väldigt trött i benen, och orkar inte röra på mig, men igår, då kunde jah studsa runt och röra på mig hela tiden alla ronder :D sånt är så skönt, att någonting som man inte orkade, blir enkelt.

Presentation


Här är en 15-årig tjej som bloggar om sin vardag :) jag boxas, och gillar att träna, äta gott och hälsosamt & shoppa :) kika gärna & se om du tänkt stanna!

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards